Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del III

Morty skrev 2009-11-20 09:03:48 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-11-20 08:56:51 följande: Var du tvungen att frestas med den bilden!!!! Kanske ska slå till på en hearted tunik istället för Revolution (indiantältet på mig ) Tål att funderas över.
    Båda blusarna är ju superfina men Hearted tunic har det där lilla extra! Dessutom tror jag också att den är mycket mer smickrande för figuren! Jag får nästan alltid smickrande kommentarer när jag har på mig min och man känner sig verkligen fin, kanske får bli den till fredagsmys ikväll :)
    Just nu städas det.. :(
  • malinoski

Frusna flickan skrev 2009-11-20 09:15:37 följande:

Jag är helt less på min nylon parka nu. Den är jättefin och skön i kvaliten men jag blir galen på att ärmarna är så trånga. Jag sålde min velour frill dresstunic fö rjag störde mig på att ärmarna fastnade i jackan. Nu har jag inset att ALLT fastnar i ärmarna för mig. Det är alltså jackan som är för trång i stl för mig. Jag har rätt mycket fläsk på armarna tyvärr så det är inte s konstigt... Hade velat ha något lite mer kappliknande och ångrar djupt att jag int ebetsällde en Melton coat från campadre. Vad i Ullared och julklappshandlade lite häromdagen och hade då på mig min orange velourklänning. Det pågick filminspelning stod det men jag såg inget film team - tur var väl det man hade ju verkligen synts i den klänningen OT: Fasen vad bra prylställe Ullared är. Vem vill inte ha nya härliga märkesknivar i sitt kök? Jättebra julklapp. Till vrakpris dessutom. Och leksaker, BILLIGT!  Är snart klar med alla min klappar. Gillar att ha det gjort innan december börjar
    Vad tråkigt med jackan!
    Men har du provat tex 112:an? Är den lika trång? Kanske är läget för ett byte annars?

Får jag vara så fräck och fråga vad du fick för din velour frill dress tunic? Har också en sån som jag fullkomligen ÄLSKAR, men ändå funderar på om den måste gå till fördel för en annan klänning som jag har snöat in mig på. Den var ju så dyr i inköp bara så vet inte om jag vill sälja den FÖR lågt..
  • malinoski
    Jo79 skrev 2009-11-20 10:48:42 följande:
    Jag har en liten fråga... jag har en blus från OM som jag TROR heter superpleated... någonting. Det står 850 moolight over vancouver inuti i nacken, har mollydollars på ena armen och i nacken, är beige (chalk?) på "kroppen" och är vit i armarna. Nertill och på ärmarna är det jättefin spets. Heter den superpleated blouse, och vet någon vad den kostat när den var ny?
    är det en sån här?
    www.modegallerian.se/product.aspx&c=101&p=8cf60d31d854498f948331480066cbd7&q=Odd+Molly
    Där står det 1000 kr.
  • malinoski
    Morty skrev 2009-11-20 11:03:13 följande:
    Hmmm ni gör mig mer och mer sugen på en Hearted. Tror ni den finns på Åhléns? Jag har fått sån där 20% rabatt kuponger. Vill ju gärna använda dem... Barnen ska till farmor och sova över och maken brukar komma hem sent så jag har ju några timmar för mig själv OCH shopping.
    Det låter ju som en utmärkt idé!
    Först en Hearted och sen ett glas vin på det - snacka om fredagsmys! :)
  • malinoski
    Tabby skrev 2009-11-20 11:43:37 följande:
    Kan någon hjälpa mig. HAr någon handlat från denna säljare och är hon seriös? www.tradera.com/NY-ODD-MOLLY-FANTASTISKA-VACK... Jag köpte en likadan kjol som denna för några dagar sedan, och ser att hon lägger ut en likadan idag. När jag kollar bland alla sålda Mollyplagg ser jag att ytterligare likadan kjol sålts i sammas storlek lite tidigare. Hon har även sålt denna i andra storlekar. Jag tyckte hon verkade seriös för hon såljer en massa som inte kan vara kopior och denna kjolen har jag inte hört att det ska vara någon kopia. Men jag blir lite orolig nu. Auktionen kom ut idag. Jag betalade min kjol igår :-/
    Jag tror och hoppas inte att du behöver vara orolig!
    Det kan ju vara så att hon har köpt ett helt gäng kjolar för att sälja, och det behöver inte vara något konstigt med det.
    Jag kan själv köpa något plagg extra ibland när jag shoppar på rea för att "delfinansiera" mina egna plagg.

Är du orolig tycker jag dock att du kan maila henne och fråga.

Men meddela gärna om/när du får kjolen så att vi vet!
    Lycka till!
  • malinoski
    Skrutteruttan skrev 2009-11-22 18:33:13 följande:
    Tänkte bara fråga om någon sett i sin lokala butik och skulle vilja hjälpa mig?... Jag är på jakt efter en alpaca mix long cardigan i rose, storlek 0. Jag har dammsugit webbutikerna och Tradera vill jag helst inte handla på... Tacksam för öppna ögon och ett hojtande här eller i min blogg .
    Jag kan kolla med min butik om du vill!
    Tror att hon hade en 0:a eller 1:a kvar.
    Återkommer..
  • malinoski
    Skrutteruttan skrev 2009-11-23 07:46:03 följande:
    Åh tack, det vore verkligen jättesnällt
    Ledsen för sent svar, har haft problem med nätet..
    Tyvärr var koftan slut även i min butik!
    Hoppas du hittar någon annanstans! :)
  • malinoski
    brawny skrev 2009-11-23 21:47:37 följande:
    Bina & Frusna flickan: Tack för svaren. Det blir en almost black i stl 2. Jag är helt nyinflyttad till Söder i Stockholm o undrar om ngn kan berätta för mig vilka butiker med Odd Molly som finns i närheten? Jag vet ju att Odd Mollys egna butik finns på Humlegatan, sen att det finns på NK o Åhlens City men annars är jag rätt lost... Please help!
    Å nu fick jag precis hjärsläpp, men vet att det finns en superbra butik på söder i närheten av mariatorget, Hornsgatan/ Swedenborgsgatan någonstans. Pure and Simple heter den i alla fall!
  • malinoski

Frusna flickan skrev 2009-11-23 22:19:25 följande:

Tack! Jag har väntat på lite rea för att få en anledning att köpa en till kofta i härlig färg. Köpte ju lovely knit i almost black. Älskar den i pink från förra året men de ses sällan. Royal är väl också fin?
    Jag har Lovely i Royal och den är helt underbar! En färg man blir så lycklig av!! Så den rekommenderar jag.. :)
  • malinoski

God morgon!
    Vill bara tipsa om en auktion som går ut nu snart på T:
    102625162

OBS! Inte min auktion!
    Men hade det varit min storlek så hade jag slagit till!

Det är en underbart skön och fin flanellklänning som bara är SÅ fin på!! Har själv ägt en sån men sålde den tyvärr vid något svagt ögonblick.
    Den gör sig verkligen inte lika bra på bild..

Nu ska jag kolla runt om det finns något i min storlek istället.. :)

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III