-
Får jag fråga om dina mått? Om du inte vill svara i tråden skicka gärna meddelanden till mig.Stargirl skrev 2009-12-09 16:12:24 följande:Jag saknar måttband.....Men gör det gärna när jag hittat ett.
-
Ja, mitt paket åkte på tull. Men Amy hade som tur var skrivit ordervärdet mindre än vad det var + att det stod gift. Man får betala 25 % på skriven summa + 60 kr för Tullens adminavg.Skrutteruttan skrev 2009-12-11 18:56:16 följande:Tänkte fråga er som handlat från Fitts and company förut, har ni fastnat i tullen och åkt på skatten? Hur lång leveranstid brukar det vara? Tacksam för svar
-
Snyft lite ledsen och irriterad. Kommer ni i håg min lovley knit som hade hål vid vissa sömmar och som jag skulle reklamera?
Förra veckan lämnade jag in den till affärn som skulle skicka det till sin sömmerska. Hämtade upp den och upptäcker att sömmerskan inte lagat 3 av 4 hål. En tråd som inte var fäst och som kunde krypa ur hade hon bara KLIPPT AV och de hålet hon fixat under armen var fixat på så sätt att hon tagit vanlig tråd och sytt på symaskin 0,5-0,8 cm cm utanför original sömmen ( ca 10 cm runt hela armhålan).
Alltså man får ju fixa med ullgarn!! Vanlig sytråd kan ju skada ullgarnet.
Jag godkände inte lagningen.Fick pengar tillbaka men nu står jag utan kofta som jag gärna vill ha. Finns i 2 webshopar i rätt storlek men för ordpris. Min hade jag köpt för 25 % rabatt.
Känns surt att köpa till ord.pris nu när jag kunnat köpa den i andra shopar på rea.
Allvarligt jag hade kunnat fixa den koftan själv mycket bättre, men jag vill inte ordna det för koftan var ny. Hade jag blivit erbjuden avdrag för den hade jag utan tvekan köpt lite garn själv och fixat detta snyggt men nu blev jag inte det.
När expediten och jag pratades vid sa jag bl a att denna lagning skulle sänka tröjans värde då förmodligen säljer den vidare efter ett tag. Då sa hon men inte skriver du i annonsen att den är lagad....hmm...som om det inte syntes på insidan då... -
Kankse är det Posten avg då, men man åker på någon mer avg förutom de 25 %.Morty skrev 2009-12-11 21:33:47 följande:Min man köpte något till sin bil från USA nyligen och då hade t o m Posten tagit ut en avgift för det hela (förutom tull m m).
-
Stargirl skrev 2009-12-12 10:57:15 följande:Visst är vissa lite konstigt funtade. Jag lämnade in ett par gardiner för att få dem uppsydda på ett proffsigt sätt. När jag fick tillbaka dem så var ett par beige gardiner uppsydda med svart tråd!! Halååååå....när de sprättade upp såg jag att de sytt med en jättetjock nål och linnetyget var förstört. Vissa skräddare är ju inte riktiga skräddare tydligen.
-
Om någon sett lovely knit cherrys i st 1 på rea någonstans hojta gärna till.
-
Koftan var redan trasig från affärn. Såg det efter att ha granskat den hemma och tänkt ta på mig den för första gången.isako skrev 2009-12-12 11:53:44 följande:TABBY - Usch vad tråkigt att din lovely knit inte blev fin. Klar hon måste laga den med ullgarn och inte fan syr man väll i en stickad kofta?!?!? Var det butiken du köpt den i som hänvisad dig till henne? Isf hade jag inte gett mig förrän de köpte tillbaka koftan för den summa du betalat för den. Bråkar de så ta kontakt med Odd Molly huvudkontor. En så dyr kofta skall dels inte gå i sönder och om den skulle råka göra det så skall den lagas på ett sätt så det verkligen inte syns!
Butiken skickade koftan till sömmerskan. (Kanske var hon duktig när det gällde tyg, men när det kom till koftor verkade hon värdelös.)
Jo, jag fick tillbaka mina pengar (men först ville de ge mig tillgodokvitto då jag köpt den på rea, som jag ej godtog). Men nu får jag leta efter tröjan till fullpris, för de som haft den i rätt storlek på rea har redan sålts.
Det var inget större tjafs från affärens sida, men de försökte få mig att tycka att lagningen var ok och att de ville skicka koftan till sömmerskan igen.
Sen så påpekades det att OM har lite si och så med kvaliten på vissa plagg och man fick räkna lite med det. Men jag sa att jag inte godtog plagg som var dåliga, speciellt med tanke på vad OM kostar.
NewYorker: Har kollat F&C men de har inte den.
Vet någon vad Deepfling tar i frakt och om de skriver "gift" på paketet. -
Vet inte om det tipsats redan men Bluelawn har 25 % rabatt.
www.bluelawn.co.uk/shop_by_label/ -
Jag håller oxå med faktiskt. Det är sant. I höst har det varit en hel del kvalitetsbrister. Men det innebär inte att jag måste acceptera dessa brister med tanke på vad plaggen kostar.smulan0 skrev 2009-12-12 16:21:39 följande:men man måste ju ändå säga att hon har rätt... det har varit dålig kvalité i höst, tror det har varit något att fixa på nästan samtliga plagg jag har köpt bla: knapp på nylon parker coat som lossnade, knapp på first lady cardigan som lossnade, snöre i ryggen på T88 buttondown som lossnade, snöre på voile short dress som lossnade... undrar vad OM själva tycker om höstens kvalité? Tycker de att det är rimligt till deras priser? Har köpt en drös andra plagg också i höst av varierande priser och inte behövt laga något på något annat!
-
Oj, det noterade jag inte ens.freemind skrev 2009-12-12 15:45:57 följande:OBS!De tar 30£ i frakt till Sverige!Hutlöst!Shopatnola tar bara 5£.