Inlägg från: Sue Ellen |Visa alla inlägg
  • Sue  Ellen

Odd Molly - för oss inbitna del III

Sylt skrev 2010-01-28 15:55:32 följande:
    Tjena Har precis fått hem en everyday long cardigan från T. Blir lite skum på den, vet inte om jag bara är paranoid Den känns tunnare än den jag har innan, lite hafsig. Sen funderar jag lite över ovanstående lapp. Brukar den lilla lappen sitta där? Har fler bilder i mitt galleri. Vad tror ni?
    Den ser inte ut som min gör. Min är en UPPENBAR kopia. Mitt allra första OM-plagg jag köpte var i somras, en tunika köpt i butik (helt äkta). Innan jag fick nys om att det florerar fullt med kopior överallt så köpte jag en sådan kofta och en summer 2007 tunic i chalk. Av samma person. De är så mycket fejk så det är hemskt. Det visste jag inte då, men har fått erfara det efter att ha läst på i denna tråd. Koftan är tvättad en gång och redan är det hål i den, den kliar nåt fruktansvärt och Molly-lappen längst ner på framsidan har ramlat av. Ooops! Din ser finare ut än min, men kan inte säga om den e äkta eller ej. Kopiorna har blivit riktigt bra på att luras, tycker jag.
  • Sue  Ellen

Gokväll, damer!

Ska på kalas på lördag (en liten parvel i släkten fyller 2 och ska firas på seneftermiddagen). Tänkte ha mitt reafynd: check me andress i chalk. Den är ju benvit med rutor i mörkblått och lite rosa, kantbandet i halsen är lila.
    Min undran är: vad har jag till?? Jag har ett par lila tjocka strumpbyxor (typ 80 den eller nåt), men känner att det kanske ser lite "clownigt" ut med lila strumpisar till den v-ä-l-d-i-g-t rutiga klänningen...? Kanske ska försöka hitta ett par mörkblå istället...?
    Vad har ni till, ni som har denna klänning???
    För visst kan man väl ha den som en klänning, den e inte för kort, kanske man ska ha den som tunika till ett par jeansleggings...?

Känner mig mer och mer förvirrad.

Snälla, ge mig lite råd.

• Sue  Ellen
    Duntoffla skrev 2010-01-28 22:43:15 följande:
    Jag skulle nog kunna tänka mig att benvita eller marinblå är snyggast till om man vill vara mer "diskret". Vill du piffa till det lite mer så skulle jag satsa på att hitta några lite tunnare strumpbyxor i den cerise/lila färgen.
    Tack för ditt svar! VAR hittar jag snygga strumpbyxor i härliga färger??? Lindex, kanske...? Får ta en sväng på stan imorgon och leta massor.
  • Sue  Ellen
    Pokergirl skrev 2010-01-28 22:47:45 följande:
    Sue ellen: Den är ju så, så, så fin! Åh vad jag önskar jag hade ett ex i garderoben! Jag hade nog valt att ha leggings till, i grått eller svart. Eller ett par slitna jeansleggings.
    Jag älskar klänningen!! Den är ju så SKÖN! Och fin, förståss. Det finns en kvar till halva priset i "min" OM-butik. Stl. 2. Intresserad...? Isåfall kan jag rusa in o haffa den till dig imorgon när jag ändå ska på strumpbyxe-jakt.
  • Sue  Ellen
    Frusna flickan skrev 2010-01-28 22:57:22 följande:
    Jag har alltid cerice eller lila strumpbyxor till - jättefint tycker jag! Någon gång har jag haft marinblå men då har jag sett betydligt tristare ut tycker jag. Sedan har jag alltid mc-bootsen och gärna söta stickade sockor i benvitt som sticker upp lite.
    Hej! Jag ska försöka hitta ett par tunnare (de jag har är 80 den) cerise - lila strumpbyxor och ett par mörkblå, så får jag testa hemma. Var har du köpt dina lila strumpbyxor? Behöver tips.
  • Sue  Ellen
    Pokergirl skrev 2010-01-28 22:58:24 följande:
    Funkar den på en 2-3:a? I så fall skulle jag vara dig evigt tacksam!
    Jag har alltid storlek 2 på mina OM-kläder, och denna sitter perfekt! Här är måtten:

Ärm, omkrets: 32cm

Runt byst/rygg: 2*48cm

Längd: 82cm
  • Sue  Ellen
    Duntoffla skrev 2010-01-28 23:03:50 följande:
    Jag skulle kolla på Lindex, Twilfit eller HM om jag vore du. Topshop om ni har det där du bor
    Jag tar ett varv i de butikerna. TopShop har vi inte i Kristianstad, tyvärr. Men en hel del annat, så jag ska säkert hitta!
    (Fast visst brukar det vara så att när man exakt vet vad man ska ha & behöver så hittar man det INTE - medans när man inte ska handla bara ramlar över "bra-att-ha"-saker!).
  • Sue  Ellen
    Pokergirl skrev 2010-01-28 23:07:59 följande:
    Sue ellen: mätte precis och jag ligger på ca 94 över tuttarna. Är rädd för att en 2:a blir för tight, synd då den är helt makalöst fin!
    Bara hojta till här i tråden om du skulle ändra dig, jag kollar in i morgon innan jag sticker.
    (Du kanske kan ha en tight tränings-bh på dej under den, eller nåt??? ).
  • Sue  Ellen
    MejaKiZnic skrev 2010-01-28 23:12:12 följande:
    1 blå och en rosa på väg hem, se vilken de blir
    Den blå röstar jag på. Tänk va snyggt till vita jeans till våren!
  • Sue  Ellen
    Pokergirl skrev 2010-01-29 08:57:23 följande:
    Åh, det låter ju för bra för att vara sant! Då får jag sitta på nålar en timme!
    Hur gick det?! Håller tummar & tår för att de hade en check me andress till dig!! Jag var i stan o kollade efter den som fanns häromdagen, men någon hade norpat den.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III