Tabby skrev 2009-12-12 12:38:04 följande:
Koftan var redan trasig från affärn. Såg det efter att ha granskat den hemma och tänkt ta på mig den för första gången.Butiken skickade koftan till sömmerskan. (Kanske var hon duktig när det gällde tyg, men när det kom till koftor verkade hon värdelös.)Jo, jag fick tillbaka mina pengar (men först ville de ge mig tillgodokvitto då jag köpt den på rea, som jag ej godtog). Men nu får jag leta efter tröjan till fullpris, för de som haft den i rätt storlek på rea har redan sålts .Det var inget större tjafs från affärens sida, men de försökte få mig att tycka att lagningen var ok och att de ville skicka koftan till sömmerskan igen.Sen så påpekades det att OM har lite si och så med kvaliten på vissa plagg och man fick räkna lite med det. Men jag sa att jag inte godtog plagg som var dåliga, speciellt med tanke på vad OM kostar.NewYorker: Har kollat F&C men de har inte den .Vet någon vad Deepfling tar i frakt och om de skriver "gift" på paketet.
Alltså, hade jag jobbat på OM så hade jag fått tokspel om en av våra återförsäljare hade sagt så..
(nu gör jag inte det, jag jobbar inte med nåt inom klädesbranschen)