• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Stargirl
    MammatillO skrev 2009-11-28 14:27:14 följande:
    Gjort världens fynd doc inte Molly relaterat , Men Kappahl klänningen i sammet och tröjan som visades hos en av molly bloggarna köpte jag idag och jisses så fint det var Men jag tror jag iaf ska ha ett par molly strumpor till klänningen
    Ååååh, jag har inte haft tid att kolla ännu. Ska ta mig tid att göra det inom kort.
  • Tindrisen03
    One skrev 2009-11-28 15:29:26 följande:
    Hur ska man fatta storlekarna hos Yoox? Det står bara 38, 40 42 osv osv. Okej, om jag vill ha storlek 2 vad är det då? 38?Stl 3 = 40 Eller ?? Hjälp!Vill inte beställa och så behöva byta för att man inte fattar storlekarna. Varför kan de inte skriva mollystorleken istället? Mycket enklare!Så snälla någon- hjälp!
    Men vilka priser!! Det är ju pund. Blir ju mkt dyrare än i Sverige..fast det fanns ju några godbitar som är svåra att få tag på här hemma
  • One

Svindyrt! I agree! Tvekar oerhört än så länge. Fast priserna är inte i pund utan i euro. De är dock fortfarande sjukt mycket dyrare än här...

Funderar på vad jag kan sälja som kan göra att jag har råd...fast ca 1000kr extra, minst, än vad det kostar här känns verkligen lite väl.

Idag var jag och returnerade min angora hoodly knit i chocolate. Fin, men följ inte Ajabajas råd om att ta en storlek större iaf. Den blev alldeles för stor på mig. Så nu har jag skickat tillbaka den till CD och även bytt färg: chalk. Chocolate var fin- men jag insåg när jag tittade in i garderoben att det liksom inte var förstahandsvalet när det gällde matchningen.

Nåja, hoppas nu att bytet går bra och att det kommer fort igen. Förresten är det inte underligt att OM´s priser är så lika (Förutom svindyra Yoox då)? Rekommenderade priser får man ju inte ha numera...är ju lite konstigt att det inte skiljer något eller bara 5 kr.
    Samma sak med Vintage by Fé. De klockorna kostar exakt lika överallt i princip. Där de är billigare har de tagit bort läderband t.ex. Skumt. Priskartell eller?

• Tindrisen03
    One skrev 2009-11-28 20:38:38 följande:
    Svindyrt! I agree! Tvekar oerhört än så länge. Fast priserna är inte i pund utan i euro. De är dock fortfarande sjukt mycket dyrare än här...Funderar på vad jag kan sälja som kan göra att jag har råd...fast ca 1000kr extra, minst, än vad det kostar här känns verkligen lite väl.Idag var jag och returnerade min angora hoodly knit i chocolate. Fin, men följ inte Ajabajas råd om att ta en storlek större iaf. Den blev alldeles för stor på mig. Så nu har jag skickat tillbaka den till CD och även bytt färg: chalk. Chocolate var fin- men jag insåg när jag tittade in i garderoben att det liksom inte var förstahandsvalet när det gällde matchningen. Nåja, hoppas nu att bytet går bra och att det kommer fort igen. Förresten är det inte underligt att OM´s priser är så lika (Förutom svindyra Yoox då)? Rekommenderade priser får man ju inte ha numera...är ju lite konstigt att det inte skiljer något eller bara 5 kr.Samma sak med Vintage by Fé. De klockorna kostar exakt lika överallt i princip. Där de är billigare har de tagit bort läderband t.ex. Skumt. Priskartell eller?
    ? är ju euro tecken och £= pund. Det skiljer ju inte jättemkt längre men ändå. Uppfattar det som pund i denna shopen eller är jag helt ute och cyklar?
  • isako
    Tindrisen03 skrev 2009-11-28 21:01:06 följande:
    € är ju euro tecken och £= pund. Det skiljer ju inte jättemkt längre men ändå. Uppfattar det som pund i denna shopen eller är jag helt ute och cyklar?
    Är pund
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    One skrev 2009-11-28 15:29:26 följande:
    Hur ska man fatta storlekarna hos Yoox? Det står bara 38, 40 42 osv osv. Okej, om jag vill ha storlek 2 vad är det då? 38?Stl 3 = 40 Eller ?? Hjälp!Vill inte beställa och så behöva byta för att man inte fattar storlekarna. Varför kan de inte skriva mollystorleken istället? Mycket enklare!Så snälla någon- hjälp!
    4=0
    6=1
    8=2
    10=3
    12=4
  • One

OK. Jag vet inte vilken yooxsida ni varit inne på men den jag ser står det pris: Eur xxx, vilket jag tolkar som euro och inte pund. Nu ligger de inte så långt ifrån varandra så visst.

Ang. storlekarna så står det inte 8, 10 12 etc utan 38, 40, 42 etc. Ibland xs, s, m osv. Om det vore så att de beteckningarna stämde överens med den "omvandlingen" vi är vana vid så vore det ju enkelt. Men enl. deras, om man klickar på storleken, så motsvarar stl. 40 en stl 2...

Nåja, blir väl inget nu med tanke på jul och hutlösa priser. Snyft.

• isako
    One skrev 2009-11-28 23:06:37 följande:
    OK. Jag vet inte vilken yooxsida ni varit inne på men den jag ser står det pris: Eur xxx, vilket jag tolkar som euro och inte pund. Nu ligger de inte så långt ifrån varandra så visst.Ang. storlekarna så står det inte 8, 10 12 etc utan 38, 40, 42 etc. Ibland xs, s, m osv. Om det vore så att de beteckningarna stämde överens med den "omvandlingen" vi är vana vid så vore det ju enkelt. Men enl. deras, om man klickar på storleken, så motsvarar stl. 40 en stl 2...Nåja, blir väl inget nu med tanke på jul och hutlösa priser. Snyft.
    http://www1.yoox.com/searchresult.asp/tskay/B84CE7A2/dept/women/type/1/textsearch/odd+molly/toll/A/ipp/10/gender/D#pg=1&sort=0&ipp=30
  • One

Men intressant! Det är inte den sida jag var inne på! Undras om de har två sidor: typ att man kan välja valuta?
    Dyrt är det iaf....

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III