• isako

Odd Molly - för oss inbitna del III

smulan0 skrev 2009-12-18 16:50:25 följande:
    börjar bli lite trött på all sponsring av mina favo-molly-bloggare! Känns som det börjar bli en reklamblogg där allt som nämns i bloggen är sponsrade saker, jag tappar allt förtroende! Någon annan som börjar känna så? Stort tack till er som bloggar utan att tjäna pengar på det och ständigt nämna en massa företag vid namn, er följer jag nu ännu mer!
    Samma här, är inte heller sponsrad och många med mig är det inte heller. Det finns de bloggar som tex Bambis blogg som är som en enda stor reklampelare - Inget ont om henne känner henne inte.. Men känns för mig lite si sådär för det känns svårt att vara objektiv när man får plaggen som man visar upp. Inte sjutton säger man då - fulaste blusen jag sett i mitt liv precis haha Det jag däremot kan tänka mig att göra, är att be om sponsring för att ha som pris i en tävling. Framför allt för att jag själv äääälskar tävlingar
  • isako
    freemind skrev 2009-12-18 21:55:23 följande:
    Nejdå... många bloggare får rabatt på egna inköp om man i gengäld skriver något "snällt"¨. Min blogg är totalt osponsrad :)
    Får dom!? Hmm vad tråkigt. Tycker inte om det konceptet riktigt.. jag vill hellre ha ärliga åsikter om butikens service osv.. Fast iof.. Lite rabatt är aldrig fel , men inte om man känner sig tvingad att inte säga något ont om den butiken sen i gengäld.. Svår balansgång det där..!
  • isako
    Innerjoin skrev 2009-12-19 12:11:51 följande:
    Lite OT: Men någon här som beställt Humanityarmband från shopen i USA? Hur lång tid tog leverans? Mina skickades med USPS den 5/12 International Letter men har ff inte kommit.....
    Kan du inte snälla inboxa adressen dit? har letat frenetiskt men inte hittat.

ang reklam i bloggarna så tycker jag det är ok om de isf skriiiver att den är sponsrad så att man själv kan ta det i hänsyn när man funderar på att köpa eller inte. Trogen kund rabatt tycker jag är något annat. Det har jag själv, inte på OM men bla Molos kläder och det har man ju "gjort sig förtjänt av" och det är ju eg ytterligare ett bevis på vad man tycker om shoppen iomman handlat där mycket så det hade jag uppskattat att få veta då man ju då vet att shoppen är kanon att ha att göra med...!
  • isako
    Bina skrev 2009-12-19 18:05:58 följande:
    Jag vet inte hur jag skall tolka det du skriver men jag svarar eftersom jag fått rabatt för att jag är trogen kund och lägger x antal tusenlappar per månad hos en speciell åf. Det är enbart för att jag pumpar in pengar i företaget som jag får rabatten. Den utdelas ej för att jag gör reklam och det är dessutom väldigt sällan jag ens nämner vilka åf jag handlar av. Jag hade gärna haft lite reklambanners här och där i utbyte mot något trevligt plagg men är för mesig för att fråga om det. Jag har dock valt att inte ha google-reklam då jag tycker den skräpar ner bloggens utseende.
    haha samma här För mesig för att fråga trots att jag handlar det jag kan hos en, tror det är samma som du, om hon har. Det är först om hon inte har som jag kollar ngn annan stans.. Googel och sådant har jag också tagit bort, för som du säger ser bloggen helt plottrig ut. Tror inte det blir några större slantar ändå heller..Provade boobelroom reklamen, men den sänkte hela bloggen, så nu köra jag helt utan och trivs faktiskt bättre med det..

Säljer de plaggen efter de recenterat dem ... Hmm vet inte om jag hade "vågat" det.. Blir de inte sura på dem då?!?
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    panda08 skrev 2009-12-19 19:14:23 följande:
    Hej alla OM älskare...själv har jag alldeles nyligen "upptäckt" odd molly och precis börjat bygga upp en fin garderob, måste bara säga till er bloggare att det är väldigt kul och farligt för plånboken att läsa era bloggar! Men här kommer ett litet tips, hittade en fin länk till vårens kollektion om man nu vill börja sukta lite : Dpicasaweb.google.com/amyglase/SPRINGWEBPHOTOS...#
    Woow nice var nog inte meningen att de skulle komm aut riktigt än.. Men jag blev glad iaf. Tusen tack
  • isako
    Bina skrev 2009-12-19 22:09:31 följande:
    jodå jodå - lugn! Crochet grandmas coat 2010 Lite Powder (text orange eller brun) Almost Black (blå text) Lilac (mörk röd text?) Dark Pink (svart eller mörkmörk blå text) Dark Red (Rosa text) Dark Blue (Vit text) springer och gömmer mig efter att jag avslöjat detta...
    Tycker du gör ett superjobb Bina o din blogg är den jag mest frekvent besöker tillsammans med Katinkas!
    Hmm tror att vi saknar vissa bilder ändå. Som du säger Grandmas coat och lite annat smått och gott.. Men det är ju bara ca 20 dagar innan de kommer ut på OMs hemsida så vi får väll vackert vänta..

Men en sak är säker... Jag måste nog börja sälja min kropp för att få råd med allt på min önskelista hahaha
  • isako
    Perkan skrev 2009-12-19 23:48:48 följande:
    Alchemistry tunic white, hur är den i storleken jämförtsvis? Är den tightare över byst och armar? Jag har stl 2 i andra plagg men ibland känns de på gränsen. Någon som har den?
    har inte den själv, men vet att flera har reagerat att den är tokliten över brösten. Så tipset är att prova om du har möjlighet annars gå upp en strlk.
  • isako
    smulan0 skrev 2009-12-20 08:31:35 följande:
    jag fick gå upp en storlek! Bina: Har absolut inte känt att din blogg är sponsrad! Jag gillar den skarpt! Det jag vände var ffa Bambis blogg där plötsligt allt som nämns är saker som hon fått skickat till sig. Då känns det mer som reklam än genuina tips vilket är det jag är ute efter... Jag vill veta även negativa saker om plaggen! Sommar/vår: oj oj oj vad mycket fint.... jag gillar mest de lite "tråkiga" klassiska plaggen så att det kommer x-stitch o grandmas i svart passar mig perfekt!!! Jeanskjolen är ett måste också... o vilka fina klänningar. Får nog starta ett sparkonto redan nu....
    Samma här, är en tråkis.. blir x-stitch, spoilers, lovely knit, jeanskjol och en klänning.. Inte så värst nytänkande kanske, men har kommit fram till att det är i dem jag trivs bäst och därför har mest användning för..
    Bina skrev 2009-12-20 09:43:57 följande:
    fniss - äntligen ligger det online.. min första reaktion var att det började spela från Djungelboken i mina öron.. "Dobidoo.. jag vill ju va som duuuuu" lh5.ggpht.com/_4RKCBJHtbJI/Sx7Tosfk6mI/AAAAAA... (förlåt Odd Molly - jag kan inte låta bli )
    Dom är tooook fula! Inte ens om jag hade fått pengar för att bära dom {#lang_emotions_throwup}
  • isako
    Skrutteruttan skrev 2009-12-20 13:20:14 följande:
    En fråga, släpps delar av vårkollektionen redan i januari? När brukar sommarkollektionen släppas?
    Vet tyvärr inte, men jag personligen hoppas att det dröjer ett bra tag.. Måste ju spara först
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III