Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del III

Frusna flickan skrev 2010-01-26 18:39:49 följande:
    Nu har jag lagt in en grynig bild i bildis. Ang, Chrysalisen Morty: Jag inser att banden inte blir så utåtstående om jag varit smalare om magen. Om jag stänger den på ett annat sätt - så att mittentygerna inte går ihop utan har 5-10 cm öppet fram då sitter den bra upptill, drar jag åt så att den är stängd blir det stort ovanför brösten. Den är nog faktiskt tyvärr lite liten för mig, dock perfekt i armar/axlar. Kanske får den göra någon anna lycklig. Och jag är så glad att jag fick tag på den för jag hade ALDRIG kunnat släppa den annars. Det är ju så vissa saker passar en bara inte och så ändrar de lite med åren, olika modeller och så. Och en tunika för 1900 kr måste sitta perfekt tycker jag. Men jag ska ha den hängande här på väggen och njuta av hur vacker den är litegrann. Och se fram emot en rosa Fonda istället!
    Fiiin. Och det är min med....men jag funderar på att returnera min....svimmade nån nu?.....
  • Mabimao
    Morty skrev 2010-01-26 21:18:07 följande:
    *jag gjorde* Kom ni inte överens du och Fonda?
    Jag älskar den. MEN (med risk för att tjata sönder alla bloggar om detta, blunda om nå hört detta av mig innan ;-D ) jag tycker inte den är värd det för mig (kanske) när den är så lik Deidre i formen. Jag sitter nu med 6 velour framför mig och skall försöka att välja ut 1 eller 2 som får gå.
    4 vet jag skall (kanske) stanna. Googalong, velour dress (Katinkas 9:a idag) och deidre Royal.
    Blå Deidre? skall inte ha 2 Deidre. (Hade jag kunnat om jag inte haft en massa annan velour)
    OCH Fondan (black)????? Deh är jättefin, men jag har andra jag kan ha de dagar jag skulle velat ha den eller?????(Och att välja F istället för D blir en kostnadsfråga. Jag har fyndat mina Deidre.) Hänger ni med?
    Jag VET inte VET inte VET inte. I-lands problem med råge!!!!!
    Katinka, Bina, Sanni och alla andra: Förlåt att denna dagen blev dagen då ALLA var tvungna att lyssna på tjat Mia, (ingen har kommit undan)

SÅ, de var del hele
  • Mabimao

Glömde velour frill i brunt som skall stanna.....

• Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-01-26 22:51:13 följande:
    Vinkar tjena till Duntoffla och tackar för senast. När ska vi fika igen??? Man får ju mersmak av sådana här träff-trevligheter.Egentligen har jag inte tid att kika in här (håller på att packa sjukhusväska för 58e gången )Var bara tvungen att spana i och kolla vad Mabimao håller på med velouren. Helt plötsligt klarnade kommentaren på bloggen. Och du, du vet var min brevlåda bor. Jag kan lätt lösa dina problem. Kram på er alla Mollytöser. Hinner inte hänga här så mycket i dagarna men när jag väl dundrar in sen kommer jag tokspamma er.
    Yes! Mailade häromdan men vet inte om det kom fram, kanske hamnar jag i skräppost
    Packa en massa sköööna OM:sar. Du kan ju inte sluta vara "the most stylish" patient ever!!!!!!!
  • Mabimao
    Sara Mia skrev 2010-01-27 19:20:56 följande:
    Jag trotsade vädret och tog på mig mammas grå 70-tals fårskinnskappa som nästan når till fotknölarna. Sedan var det bara att dra upp huvan och pulsa iväg mot Coop Nära (utlämningsstället). Väl hemma kom det spännande ögonblicket, skulle den passa?Och tänka sig, den var PERFEKT! Jag är så himla nöjd. Nu förstår jag faktiskt varför man kan drista sig till och betala den summan för ett velourplagg. Det är inte vilket velourplagg som helst. Det är skärningen, passformen och detaljerna som gör den klänningen så speciell. Sedan gör ju materialet att den är användbar till mycket. Jag kommer garanterat att använda den betydligt mer än några av de "finklänningar" som bara luftas ibland.
    eller hur!!! Man använder velourklänningarna massor ju!
  • Mabimao
    smulan0 skrev 2010-01-29 15:35:16 följande:
    angående färger så kommer det ju ofta färger som inte finns på om's hemsida. Tex 100gr frill i dark pink finns väl inte med där? Smultrongården ska ju enl hemsidan ta in en lovely knit i dark pink och jag tror det blir en färg som inte finns på hemsidan! Eller har jag fått det om bakfoten nu igen?
    Ja tex Tenfold skall komma i black och den är ju inte med på hemsidan....
  • Mabimao

Hej töser! Ville bara titta in. Är i Sälen och åker skidor i 19 grader minus!!!!!!! Kallt är bara begynnelsebokstaven i förnamnet!!!!!!
    Kommer vara lite tyst från mitt håll, i bloggarna med. Mollysar finns en del här men som vanligt på turist orter så förljer man inte säsongerna, det reas inte ut äldre saker utan de hänger med nytt, plus att varje plagg på det stället jag var kostade nån eller ett par hundra lappar mer. Trist!

Ni missar väl inte Fina Binas utmaning i morgon...
    http://everydaymolly.blogspot.com/2010/01/utmaningen-info.html

(haha där kunde jag också länka fast jag inte har en blogg!!!! Hihihi)

Jag fryser vidare.........

• Mabimao
    www.orangebag.nl har 50 % på en hel del Odd Molly. Jag fyndade en Deidre brun och en alpaca mix long cardigan royal. Tror det var 130 kr i frakt.
    De hade en hel del.
    Gonatt töser.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III