MammatBianca skrev 2009-12-10 21:35:53 följande:
Hej igen, Sinne jag lovar att det blir bättre, det vände hos oss när Bianca var på pricken 8v, då somnade hon på kvällen o vaknade för att äta några ggr på natten men somnade om. Men innan det hade det varit helt galet, hon kunde vara vaken till nio tio på morgonen. Det var terror o jag trodde på riktigt att jag skulle bli knäpp. Men nu e det mer normalt, visst vissa nätter är inte roliga, ibland händer det att hon inte somnar fören tre på morgonen men det är iaf bättre! Jag började ge ersättning under dagen så hon är mättare på kvällen, så jag gick alltså över till att del amma, fungerar jätte bra för oss iaf! Jag lovar att det blir bättre men som andra skrivit det är inte lätt med rutiner på så små bebisar, på bvc säger dom att vid fem månader kan man skapa riktiga rutiner, innan dess kan man försöka befästa rutinerna men inte till varje pris.. Lycka till från oss o tack alla för alla goda råd..Ps.Ett annat tipps jag har är fisher price batteridrivna gunga den är sövande o lugnande för bebisen så den har hjälpt mig massvis! Finns att köpa beggade på blocket!
Det verkar faktiskt redan ha vänt! Hon har somnat mellan 23-24 de tre senaste nätterna. Ätit 2 gånger per natt och sovit superbra! Förutom när nappen rasar ut, typiskt haha :) Vi har verkligen provat ALLT. Sova på olika ställen, med och utan kudde och täcke, osv. Men nada har funkat förrän nu! På med pyjamas på kvällen , amma kring 22-23 och sen i mjukliften med tutten. Det är i mjukliften hon sovit nu och vi fortsätter med det, har den i sängen bredvid mig. Vi provade med lite ersättning tidigare ifall det var så att hon inte var mätt men det funkade inte heller. Men det är ju som du säger, det är ju inte riktigt så att det går att ha rutiner när dom är så små. Gungan där har vi faktiskt fått av bekanta till mina föräldrar, där i har hon iaf varit lugn på nätterna! För till slut har hon varit övertrött och gnällig. Men vi tror att orsaken kan vara att jag varit sönderstressad och hon känt av det och inte sovit. Nu har jag börjat ta det lugnt och hon sover :)