Inlägg från: MammatBianca |Visa alla inlägg
  • MammatBianca

Hjälp min bebis sover inte på nätterna!

Hej alla!
    Min dotter är 7v idag, hon har en galen dygnsrytm.. Hon vakar hela nätterna, då menar jag hela nätterna!! Senaste natten va vi vakna till nio på morgonen, men vanligtvis kommer vi i säng mellan 05.00 och 07.00.. Detta tar död på mig, jag vaggar o vyssjar mellan mina egna tårar, jag är så trött. Nu till min fråga hur ändrar jag detta?? Någon som har något tipps?
    Tacksam för hjälp!
    /Mamma till Bianca
    Ps, visste inte vart jag skulle posta inlägget så fick bli barnhälsa... Hpn är inte sjuk dock o har inte kolik..

• Svar på tråden Hjälp min bebis sover inte på nätterna!
  • MammatBianca

Tack för alla svar!
    Japp jag sover med Bianca, oftast somnar hon till amningen, men då jag ammar med amningsnapp så vaknar hon ofta till när jag måste ta bort den.. Den kommer jag nog aldrig bli av med, försöker minst en gång varje dag amma utan den, men det går verkligen inte hon förstår ingentig då..
    Har haft den sen dag två, idag kan jag säga att jag ångrar väldigt att jag började med den..

• MammatBianca

Hej igen, Sinne jag lovar att det blir bättre, det vände hos oss när Bianca var på pricken 8v, då somnade hon på kvällen o vaknade för att äta några ggr på natten men somnade om. Men innan det hade det varit helt galet, hon kunde vara vaken till nio tio på morgonen. Det var terror o jag trodde på riktigt att jag skulle bli knäpp. Men nu e det mer normalt, visst vissa nätter är inte roliga, ibland händer det att hon inte somnar fören tre på morgonen men det är iaf bättre! Jag började ge ersättning under dagen så hon är mättare på kvällen, så jag gick alltså över till att del amma, fungerar jätte bra för oss iaf!
    Jag lovar att det blir bättre men som andra skrivit det är inte lätt med rutiner på så små bebisar, på bvc säger dom att vid fem månader kan man skapa riktiga rutiner, innan dess kan man försöka befästa rutinerna men inte till varje pris..
    Lycka till från oss o tack alla för alla goda råd..

Ps.Ett annat tipps jag har är fisher price batteridrivna gunga den är sövande o lugnande för bebisen så den har hjälpt mig massvis! Finns att köpa beggade på blocket!

Svar på tråden Hjälp min bebis sover inte på nätterna!