Hjälp min bebis sover inte på nätterna!
Rutiner kommer efter ett tag, men man måste räkna med att det kan ta tills de är 3-4 månader gamla som rutinerna väl fastnar. (är såklart individuellt)
Du säger att ni samsover? Kanske testa att lägga din dotter i sin egen spjälsäng (i ett eget rum t.om.) ? Det funkade för oss! Vi samsov också i början, men jag blev så stel och lillan vaknade lätt av oss om vi rörde oss i sängen osv. Vi testade att ha henne i egen säng brevid vår säng, gick bättre, men hon var fortfarande lättväckt.
Sen testade vi eget rum vid 3 månaders ålder, det tog 3 nätter (3 jobbiga nätter...), men sen sov hon jättebra där!
Jag är FÖR amning, absolut! Men ersättning mättar mer och längre tid. Kanske testa att ge dotterna en flaska ersättning i samband med nattning istället och sen napp efter det så vaknar hon inte när bröstet/amningsnappen tas ifrån henne?
Om hon sover i egen säng sen så se till att sängen är uppvärmd (av t.ex. vetekudde) innan ni lägger ner henne så hon inte vaknar pga kallt underlag. Gärna en t-shirt som du (mamma) har haft på sig under dagen så hon känner lukten av dig också.
Musikmässigt så fungerade svag klassisk musik hyfsat här :) men den var inte avgörande.
Lycka till och håll ut! Det blir lättare :)