• frux

Misstänkt utomkveds - men inget syns på VUL??

ewaulrica skrev 2009-11-10 18:11:20 följande:
    Är det oftast cellgifter man får så tidigt i grav? Hur hittade läkaren graviditeten? Genom titthål eller kollar man med ulj på nått sätt?
    man kan ta cellgifter om hcg är mindre än 4000. Tyvärr visste inte min gyn detta förra året då jag drabbades så jag fick cellgift- som inte tog ett dugg så jag fick operation sen också....
  • frux

vill bara varna er alla som haft utomkvedes i tidigt skede som sen löst sig självt eller har kommit bort med cellgifter- om ni blir gravida igen så kolla upp detta tidigt! Har ett ägg fastat i äggledaren så beror det på ngt- förträngning eller ärr- och det kan då lätt hända att det fastnar igen där då. Så kolla er noga då!
    Själv är jag glad att de tog bort hela min äggledare så det inte kunde fastna ngt igen där i....

• frux
    Quinny skrev 2009-11-11 20:43:15 följande:
    Jo den infon har jag fått, har man haft utomkveds och sen blir gravid igen - blir man kallad för ett vul ganska tidigt för att se så allt är okej... Men vad jag förstått kan det bero på mycket, i mitt fall är det ingen som vet varför...
    ja. så var det i mitt fall också. Mitt X satt inte på ett trångt ställe utan växte längst ut på äggledaren, i tuban, så den hade ganska fritt spelrum och hade säkert kunna växa sig dubbel så stor som den var och den var iaf 2 cm ca. Men ingen hade ngn anning om varför det blev så och jag har aldrig haft ngn infektion så ja... vem vet...
  • frux
    Quinny skrev 2009-11-12 10:18:33 följande:
    beklagar ditt utomkveds också... kunde dom se detta på vul?
    Ja, de såg ngn mörk skugga vid äggstocken.
    Det dumma var att jag först var till en liten privat klinik för att jag blödit och ville se om jag var gravid eller inte. Den läkaren såg inget i livmodern men frågade om jag hade ont på höger sida vid äggstocken. Nej svarade jag och då sas det inget mer om detta utan han sa att det vart ett mf och att inget levde där inne.
    Så med tanke på frågan och den extra titten han gjorde över höger sida bör ju vart pga misstanke om X. Gud så ARG jag är på dåliga gyn nuförtiden! Tänk om jag tagit honom på orden och inte sökt mer hjälp? Jag sökte sen vidare eftersom mina gravtest blev starkare även efter det han sagt till mig- då sökte jag på ett stort sjukhus och visst- de såg ju skuggan och med HCG fattatde de direkt vad det handlade om! Varför kunde inte den första läkaren iaf tagit HCG prov??
  • frux
    lia27 skrev 2009-11-13 00:15:04 följande:
    idag efter lite över 4v är jag frisk förklarad efter mitt X och cellgiften...väntar på mens för att röntga ägg ledarna.....ewaulrica:Inte klok vad vissa inom vården är sega o inget kan..hoppas att allt löser sig snabbt.Har du ngt ont?Jag hade jätte ont kunde knappt sitta 2dar innan sprutan...
    Varför ska man röntga äggledarna? Är det CT du ska göra då eller MR? Eller är det spolning?
Svar på tråden Misstänkt utomkveds - men inget syns på VUL??