• lillamy30

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Min läkare ger dubbel dos med en gång. Menar jag har läst att det sättet Pergotime förstärker äglossning på är inte bara själva ägglossningen, utan hela lutealfasen efter.  Minns inte var jag läste det, men har för mig att det var det förhöjda progesteronvärdet som låg kvar längre än uten pergo. Eller om det låg högre. Mins inte. Själv så fick jag en son på första försöket med dubbel kur och nu provar vi igen för ett syskon. Hoppas det är lika lätt denna gång. Har annars typ aldrig egen ägglossning.

• lillamy30
    Hjärtat längtar skrev 2010-01-09 23:21:15 följande:
    Vad roligt att ni lyckade på första försöket med dubbelkur! Det är min tredje enkelkur, funkar inte det blir det dubbelkur, så då finns lite hopp trots allt!
    Jag var jätte pessimistisk innan och under kuren eftersom jag kan gå hela år utan varken äl eller mens när jag inte använder p-piller. Har tydligen PCO-äggstockar, men inte syndromet. Enlig min gyn så har alla som inte ägglossar PCO-äggstockar. De ser helt enkelt ut så då. Så man behöver inte har PCOs bara för att äggstockarna ser ut som de gör.

Hoppas dubbel kur gör susen för dig med! Själv så tog jag mina första två tabletter idag
Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?