• Gummsesnuffsan

Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?

Var inne och kollade om det fanns mogna ägg idag (cykeldag 14), men det fanns det inte. Känns jättetråkigt och nu fick jag utskrivet dubbel dos pergotime, som jag ska börja med nästa cykeldag 5... Finns det fler som fått dubbelt upp redan 2:a försöket? Jag funderar på varför jag inte ska försöka med enkel dos igen innan höjning till dubbelt?

• Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?
  • Moonlight1989

hejsan!

Jag går på pergotime.jag började föra året i november sen blev jag gravid efter andra kuren. men sen i januari fick jag missfall.sen har jag ätit de tills nu men har inte hänt nåt mer..men min läkare sa att jag behövde inte öka dosen,för han sa att de fungerade bra med min ägglossning och de.men sj kände jag att de funkade inte längre att min kropp hade blivit så van vid de..så jag tog mitt eget beslut den här månaden och tog två tabletter och då kände jag faktiskt av nåt...men blev iaf inget plus nu heller:(

men hade läkan sagt varför du fick dubbelt? eller så..

Mvh//Linda

• Gummsesnuffsan

Hej!
    Usch, vad tråkigt för dig :( Hoppas att det tar sig snart!
    Min gyn sa inget om varför jag nu ska ta dubbel dos. Det känns så trist när man läser här på Familjeliv så är det så många olika historier, så jag vet inte vad jag ska tro. En del ska fortsätta på enkel dos, andra ska hoppa över 1 månad m.m. Jag fattar ingenting?! Funderar på att strunta i dubbel dos och prova en enkel kur till..

• Moonlight1989

jag hoppas det med:)

gör det du känner för=) om du vill pröva en gång med en enkel dos så gör det:) sj så tog jag ju eget beslut att öka dosen för det inte har hänt nåt på så länge.

Men håller med det är väldigt mycket olika historier.

Men jag tycker iaf att du ska göra det du sj känner för:)

Hoppas det blir nåt snart hos dig med:)

Skulle inte va fel om det blev ens julklapp att ha ett liten bebis i magen:) *hoppas*

• Moonlight1989

Men föresten när är det du ska ta dina pergotime?

eller så vad har du fått för infromation av läkan vilken dag ska du ta din dos?

Läste nyss att vissa tog visst dag 5.

Sj tar jag 3dagen då jag har fått min mens.

fast när man läser på tabletterna på pergotime då står det iofs att man ska ta dag 5. :S

SÅ ibland blir man lite förvirrad hehe

• Gummsesnuffsan

Jag ska äta från cykeldag 5 enligt min läkare, som jag mailade en massa frågor igår som ploppade upp efter besöket. Väntar på svar..

• Hjärtat längtar

jag kanske ska ta dubbeldos. Jag ska börja min andra kur på fredag. Om jag inte haft ÄL skulle jag börja med dubbeldos. Jag är nästan säker på att jag inte haft ÄL, men jag har inte fått svar på blodprovet än.
    Hoppas nästan det är negativt så jag får börja med dubbeldos!!

Om du inte fick ÄL på första kuren varför vill du inte ta dubbeldos då? Det kan väl bara öka chanserna så att du får ÄL???

• Gummsesnuffsan

Jag har bestämt mig för att ta dubbel dos.
    Anledningen till att jag tvekade var för alla olika ordinationer folk fått från sina läkare. Man ska inte alltid lita blint på vad läkare vill stoppa i en..

• Hjärtat längtar
    Gummsesnuffsan skrev 2009-11-16 16:00:58 följande:
    Jag har bestämt mig för att ta dubbel dos.Anledningen till att jag tvekade var för alla olika ordinationer folk fått från sina läkare. Man ska inte alltid lita blint på vad läkare vill stoppa i en..
    Nej, jag förstår det är bra att vara vaksam!
    Jag hade haft ÄL! Så nu äter jag enkelkur igen, men om jag inte blir gravid ska jag ta dubbelkur nästa, men det förstår jag egentligen inte eftersom jag får ÄL av enkel kur.
Svar på tråden Dubbel dos Pergo 2:a försöket. Fler?