• knoppis

Sfinkterruptur grad 3 (total), svårt att få planerat snitt i Linköping?

Hej, vill tipsa dig om sfinkterrupturtråden del4 här på FL. Där har jag fått både info och stöd. Kanske någon där har koll på hur de ställer sig till snitt i östergötland. Själv fick jag en sfinkterruptur grad 3 och 4 (total) 2005, och är nu gravid igen och ska göra ett planerat snitt om en vecka. Det känns jätte bra! Tror att det viktigaste är att det blir som DU vill, vill du ha snitt så stå på dig om de är svåra! Lycka till!

• knoppis
    Fjäril skrev 2009-11-24 07:35:01 följande:
    Tack! Visade sig att jag fick grad 3 (total) och grad 4 också. Har snittsamtal i veckan är väldigt nervös. Drömmer mardrömmar.
    Vill du ha snitt så stå på dig! Själv var jag osäker till en början men när jag fått lite statistik så kände jag att snitt var rätt för mig. Tror inte att de kommer att neka dig med den bristning du fått (mer kan man ju inte gå sönder). Dessutom är det faktiskt du som riskerar att bli analinkontinent så du borde ha mycket att säga till om! Det går säkert jätte bra på snittsamtalet! Lycka till igen!
  • knoppis

Hej, har nu fått mitt andra barn med planerat snitt efter sfinkterruptur (total) grad 3och 4. Är nu jätte glad att det blev snitt, sonen vägde ett kilo mer än min dotter och de var lika långa. Undra hur det skulle ha gått med en vaginal förlossning . Om de är svåra kräv tillväxt ultraljud!

Svar på tråden Sfinkterruptur grad 3 (total), svårt att få planerat snitt i Linköping?