Mirakeltråden - del 10
Hej hopp..
Nyss hemkommen efter 2 dygn på barnkliniken med en sjuk Samuel...
Återkommer...
Hej hopp..
Nyss hemkommen efter 2 dygn på barnkliniken med en sjuk Samuel...
Återkommer...
Som sagt...vi har varit inlagda. Samuel har utvecklat barnastma och har för närvarande helt överjävligt svårt med sin andning. Han har dessutom smittats av sin bror och lider av samma hosta som höll Jonathan hemma från dagis förra veckan. Vi har varit på sjukhuset och inhalerat adrenalin och kortison varannan timme sen i söndags em. Idag har vi åkt hem för att fortsätta behandlingen hemma.
Det finns förressten inget ont som inte har nåt litet gott med sig. Barnförsäkringen gav 1833 kr till oss för de två dygnen på sjukhus .
Tack för tipsen till adventskalendern .
Härhemma har natten varit orolig vilket dessvärre är en biverkning av inhalationerna. Jag har tel.tid med en barnläkare kl. 13 idag så nu har vi laddat med frågor. Det känns som att det är dags att Samuel får en annan behandling för den infektion som är grundorsak till hans besvär än bara behandling för astman. Börjar misstänka att hans infektion i luftvägarna är långt mer "allvarlig" än vad vad vi trott ifrån början. Nackdelen är att doktorerna går på provsvaren ifrån snabbsänka och om barnet har feber. Jag tycker nog att´de ibland behöver tänka i bredare perspektiv.
Beträffande vaccinet för Samuels del så har det redan diskuterats av läkarna på barnkliniken. För mig blev det dock oklart om det ska göras där eller hos husläkaren. Det är en av frågorna jag skall ta med mig idag. För egen del tänker jag inte vaccinera mig. Vill bygga upp ett längre immunförsvar genom att genomlida sjukdomen (om jag nu får den) istället för att kortsiktigt skydda mig med ett vaccin. Skulle det dock visa sig att mina barn inte får nåt vaccin så tänker vi ta vaccinet både Janne och jag. Det är iaf ett sätt att skydda våra barn. Skydda min omvärld ifrån ev sjukdom gör jag genom att följa de råd som lämnats ut och isolera mig om jag känner mig krasslig. Tycker att det är förbannat oansvarigt av sjuka att utsätta sina medmänniskor oavsett vad för typ av smittsam sjukdom de bär på genom att ge sig ut bland folk.
Ja, får se hur landstingen nu ska klara av de extra vaccinationerna och bristen på vaccin. Det blir en nöt att knäcka men positivt för alla småbarnsföräldrar som vill vaccinera sina telningar. Hoppas de hinner innan influensan nått sin kulmen bara för nu verkar det härja rikigt ordentligt runt om i landet.
Jag tror att jag ska rikta in mig på en ny karriär och börja sy maskeradkläder . Har ägnat eftermiddagen åt att göra en trolldräkt åt Jonathan till hans trollfest på dagis imorgon. Han kommer att vara så fin den lilla trollungen
.
Våra barn vaccineras den 24/11. För egen del är jag fortfarande osäker. Tycker nästan att det är bättre att bygga upp ett längre immunförsvar genom att bli sjuk och för de allra flesta är ju inte denna influensa värre än någon annan. ag känner mig mer ororlig för barnen och särskilt då Samuel som har det tungt med sin andning av småförkylningar. Å andra sidan är ju vaccin ingen garanti för att inte bli sjuk så kanske bör vi vuxna också vaccinera oss för barnens skull.
Snigel...ska hålla tummarna för M på torsdag!! Skönt att ringarna kom tillrätta. Otrevligt är det ju att vara osäker på hur de försvunnit. Kram!
Lime...vi ska ha tomte och har redan fått ett halvt löfte om att en av grannarna ställer upp. Jonathan pratar mycket om tomten även om jag misstänker att han inte riktigt förstår innebörden av det.
Jag har förkylningskänningar sedan ett par dagar tillbaka och på det hela munnen full av virusblåsor ...faaan vad ont det gör!!
Undrar just vad som håller JsN borta ????? Du är inte alls lika aktiv som du brukar.