• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • Horribly

Hej! Jag har mycket att stå i just nu, finns knappt tid att skriva någonting alls, men jag läser och håller mig a jour; och förflyttar mig till den nya tråden.

• Mysgos
    Horribly skrev 2009-11-09 20:39:31 följande:
    Hej! Jag har mycket att stå i just nu, finns knappt tid att skriva någonting alls, men jag läser och håller mig a jour; och förflyttar mig till den nya tråden.
    Härligt Horribly - du blev ju nummer 1 härinne iallafall.
  • Nena70

Tack for nya traden, Mysgos!

Blev lite konstigt nar jag skulle posta sist - vi bor pa hotell har i AZ, och jag anvander min mans iMac medan barnen sover middag (idag med, for den delen). Det finns nagot satt man kan "klicka" utan att det later, som min man visade mej, men uppenbarligen har jag inte riktigt fatt in snitsen pa det... far se om det gar battre nu.

Ingen hojdare att bo med tva sma barn i ett hotellrum, kan jag forresten beratta. Stackars Andreas far inte sova som han hade velat, med storebror som tjoar runt i samma rum. Fast vadret ar underbart och allt annat har varit valdigt trevligt hittills. Pa torsdag flyttar vi till min mans morbror med familj och bor dar 2 natter, sa det blir forhoppningsvis battre.

Hm, kanske ga och satta mej ute i solen ett litet tag...

• Postis

Tack Mysgos för ny tråd! *skäms över mitt taskiga minne*

• Singha01

Hej hopp..

Nyss hemkommen efter 2 dygn på barnkliniken med en sjuk Samuel...

Återkommer...

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Mysgos
    Singha01 skrev 2009-11-10 13:13:41 följande:
    Hej hopp..Nyss hemkommen efter 2 dygn på barnkliniken med en sjuk Samuel...Återkommer...
    Usch då...vad har hänt?
  • Singha01

Som sagt...vi har varit inlagda. Samuel har utvecklat barnastma och har för närvarande helt överjävligt svårt med sin andning. Han har dessutom smittats av sin bror och lider av samma hosta som höll Jonathan hemma från dagis förra veckan. Vi har varit på sjukhuset och inhalerat adrenalin och kortison varannan timme sen i söndags em. Idag har vi åkt hem för att fortsätta behandlingen hemma.

• Singha01

Det finns förressten inget ont som inte har nåt litet gott med sig. Barnförsäkringen gav 1833 kr till oss för de två dygnen på sjukhus .

• Mysgos
    Singha01 skrev 2009-11-10 19:26:29 följande:
    Det finns förressten inget ont som inte har nåt litet gott med sig. Barnförsäkringen gav 1833 kr till oss för de två dygnen på sjukhus .
    Fy vad jobbigt att han blev så dålig, det är obehagligt när det sätter sig på andningen. Skönt ni fick bra hjälp och alltid trevligt med lite tröst i form av pengar!!!
    *kramar om er*
  • lilla fru snigel

Usch vad otäckt Singha! Hoppas han blir bättre snart och slipper få så besvärligt i fortsättningen. Barnförsäkringar är toppen såna här gånger! Förstår inte hur man törs vara utan... Krya på er.

Svar på tråden Mirakeltråden - del 10