• Mysgos

Mirakeltråden - del 10

Dags igen!
    Hösten närmar sig vintern och med vintern också julen och allt mysigt som hör ihop med den.
    Ser fram emot att se våra 2 åringar både vänta och längta och få möta tomten i år, tror det blir en härlig upplevelse för både stor som liten.
    För att inte tala om alla julförberedelser när vi i år verkligen kan baka pepparkakorna ihop med barnen, pyssla ihop tomtarna med barnens hjälp och klä granen med dem.
    Så härligt det ska bli!

Och våra nytillkomlingar får ligga under granen på en filt och sprattla, jollra eller försöka ta sig fram och välta den!

Här är listtråden där vi skriver in vad våra 2 åringar och nytillskotten väger och mäter.
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m47311402.html

• Svar på tråden Mirakeltråden - del 10
  • Singha01

Usch mysgos. Magsjuka är det värsta som finns. Hoppas Viktor piggar på sig snabbt. Kul med larmet, jag fnissade lite i din blogg åt det .

Vi har varit ute och påbörjat en snögrotta av all snö som pappa skottat bort ifrån altanen. Blir både grotta och en fin backe i trädgården .

Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

Samuel börjar bli "pipig" i bröstet igen efter att ha varit frisk i en månad .

• JsN
    Singha01 skrev 2010-02-05 15:17:56 följande:
    Samuel börjar bli "pipig" i bröstet igen efter att ha varit frisk i en månad .
    Är det för att det har börjat bli fuktigare ute igen? *tycker synd om*
  • Mysgos
    JsN skrev 2010-02-05 14:28:55 följande:
    Hur är det med V nu?
    Han har inte kräkts på 3½h och fått behålla lite vatten och sovit en stund.
    Kanske är det ett virus? Fick någon kommentar inne på bloggen om det och jag börjar faktiskt fundera på om det kan vara det eftersom spyorna inte luktar kräks och det bara är det absolut sista som han dricker som kommer upp och inget från det han åt igår har kommit upp, ej heller magsaft....lite konstig magsjuka isåfall kan jag tycka.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • Mysgos
    Singha01 skrev 2010-02-05 15:17:23 följande:
    Usch mysgos. Magsjuka är det värsta som finns. Hoppas Viktor piggar på sig snabbt. Kul med larmet, jag fnissade lite i din blogg åt det .Vi har varit ute och påbörjat en snögrotta av all snö som pappa skottat bort ifrån altanen. Blir både grotta och en fin backe i trädgården .
    Ja, jag såg att du var därinne och fnissade!
    Det gjorde jag med när allt hade lugnat ner sig och cheferna också. Tur det!

Här håller de på att frakta bort alla snövallar nu, de har ingensstans att lägga snön längre så nu fraktar de bort dem till gräsytor och tomma ytor som ej används istället.

Usch, låter jobbigt med Samuel. Min systers son hade förkylningsastma så jag vet hur jobbigt det kan vara.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Mamma till Viktor - våran lilla segrare!!♥¸.?°´¯) ♥
  • lilla fru snigel

Mysgos
    Usch och blä för magsjuka.

Singha
    Hoppas det inte blir något mer än så...

Nu ska jag stänga av och gå hem för idag. Tjejfest väntar ikväll och jag måste köpa blommor på vägen hem. Ska bli kul att komma bort lite!

• Singha01
    JsN skrev 2010-02-05 15:23:32 följande:
    Är det för att det har börjat bli fuktigare ute igen? *tycker synd om*
    Mycket troligt
  • Postis

Singha: Tycker synd om S och er! Jag tänkte också ta med mig karl'n till träffen.

Mysgos: Fy för magsjuka!

Baggy: Toppen om du vill följa med på träffen!

JsN: Hoppas du kan ordna så att du också kan komma med!

Jag vill inte ha mer snö nu. Vi har ingenstans att göra av den här hemma.

Idag tog jag en långpromenad med hundarna på em. Gick 1km på en väg mellan gärderna där det inte var plogat. Det var bara vitt vitt vitt, såg inte var vägen gick. Tog sikte på ett träd i slutet av sträckan och gick mot det. Det gick hyfsat sålänge jag höll mig på vägen, när jag hamnade ute på gärdet så sjönk jag ner ända till ljumskarna i snö. Tur att jag har stora hundar. Behöver jag säga att jag är rätt mör nu?

• LimeOliv
    Mysgos skrev 2010-02-05 13:17:20 följande:
    Hej hejHär har Viktor magsjuka. Förstår verkligen inte vart den kommer ifrån för det går inte magsjuka på hans dagis och igår var vi lediga och träffade inte en själ...men kräks gör han, fast det luktar inte kräks. Blir väldigt förvirrad, men hoppas det går snabbt över.Jag skulle smyga till jobbet och arbeta undan lite 1½h innan alla andra började imorse tänkte jag och går in och slår koden på larmdosan, som inte alls vill samarbeta och vips går larmet på och tjuter så högt att det gjorde ont i hela huvudet.Fick ringa och väcka chefen och fråga hur jag skulle göra och under tiden ringer larmcentralen och väcker den andra chefen och säger att vi har inbrott....till slut fick jag iallafall av larmet.Så var det med din smygningen.....
    *fnissar också lite åt Mysgos* Det gör ju så himla ont i öronen när larmet går av. Jag aktiverade våra larm på jobbet igår kväll innan jag gick hem. Det piper lite när man aktiverar varje larm och jag får hjärtat i halsgropen varenda gång.

Hur gör ni som bor lite söderöver som ska på träffen? Sover ni över någon stans?
Svar på tråden Mirakeltråden - del 10