Inlägg från: kuddmys |Visa alla inlägg
  • kuddmys

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

mamman64 skrev 2009-11-10 22:48:26 följande:
    joo, men även pojken ska anmälas till socc så att hans familj utreds för pojken kan inte må bra o kanske behöver hjälp
    Det funkar inte så. Om det visar sig att pojken inte dämpar sig med fullt stöd; då erbjuder man psykologkontakt. Föräldrar ska aldrig drabbas för att personalen inte har koll.
  • kuddmys
    mamman64 skrev 2009-11-10 22:50:32 följande:
    nej, jag tror inte att det bara är bristande uppsikt från personalen som lett fram till pojkens tilltag
    Räcker inte att tro, men det är personalens agerande man utreder först.
  • kuddmys
    vittra skrev 2009-11-10 22:52:35 följande:
    Va? Det är väl klart att det måste göras en anmälan om pojken har så uppenbara beteendeproblem! Tycker du själv att det är normalt att en 4-åring utför misshandel bara för att inga vuxna är i närheten?!
    Vi vet inte om han gjort det ifall vuxna funnits i närheten. Och tar man till åtgärder är det inte soc, utan en specialpedagog.
  • kuddmys
    katta246 skrev 2009-11-10 22:53:39 följande:
    Jag förstår ff inte varför man bara anklagar personalen, en sak om de stod och snackade skit bakom ett hörn vad de gjorde i helgen... Personalen som jobbar i förskolan är ofta underbemannade, tex där mina barn går är de 3 personal på 22 - 24 barn. Och jag lovar att det inte är personalen som vill ha det så. Skyll på politikerna som drar in på personal samtidigt som barngrupperna växer. Hur många röstar i valen för att försöka förändra läget??? Föräldrarna har alltid yttersta ansvaret för sina barn, och denna kille har varit våldsam tidigare, har föräldrarna sökt hjälp själva för sin sons uppförande???SKÄMS på er som bara anklagar personalen!!!!!!!!!!!!!!
    Jag är själv pedagog o hur underbemannade man än här, får sådant här inte hända. Det var inte första gången pojken agerade så. Personalen har ALLTID ansvar för ALLT barnen gör. Räcker inte personalen till, tar man upp det med föräldrar o proffs.
  • kuddmys

The Morticia skrev 2009-11-10 22:53:51 följande:

Nähä du, den släpper jag inte vind för våg. Det är DU som inte vill kalla det för misshandel trots att det är exakt vad det är. Så då undrar jag vad du vill kalla det. Att inte svara på den frågan får dig att stå i mycket dåligt dager kan jag säga. Jag behöver inte hitta på ett ord för jag har redan ett. Det är du som hävdar att det inte är misshandel och då är den spontana frågan:Vad är det då?"Värdegrunden säger att alla barn har rätt till stöd efter sina behov"Japp, och den meningen har absolut INGET att göra med vad man kallar det pojken gjorde utan säger bara att han har rätt att få hjälp och stöd för sina problem.
    Jag har svarat att man inte använder det ordet i förskolan, utan olika andra begrepp. T ex utåtagerande.
  • kuddmys
    mamman64 skrev 2009-11-10 22:58:36 följande:
    KLART att det är personalens yttersta ansvar!vems annars? flickans, som råkade finnas vid pojken el pojken som kanske har en jättejobbig hemsituation som kanske lett fram till det här??nej! Det ÄR peronalns ansvarde måste skapa klara rutiner o struktur så de kan ha uppsikt över barnen
    Ja och då är det inte soc man ska blanda in i första taget.
  • kuddmys
    mamman2008 skrev 2009-11-10 23:00:01 följande:
    altså de e så skrämmande att se att så många anser att man ska lämpa över ansvaret på alla andra förutom den som gjort något dumt.... hur tror ni personalen tycker? det är inte DOM som missshandlat flickan och varför ska de ta skit och allra minst kommunen som inte ens e på förskolan,.... som någon skrev i tråden... ibland måste personalen ta ett tele samtal eller gå på toa eller byta blöja på ett barn så ibland får barnen vara själva en liten stund... och om dagens barn vore bättre uppfostrade så slapp sådant här hända....Hatar att ni alla ska lämpa över skiten på alla andra och inte läga ansvaret på den som gjort detta! USCH så hjärtlösa ni är mot ts och hennes dotter! URK! det är så man får ont i magen!
    Skojar du? Barn får ALDRIG lämnas utan vuxnas tillsyn. Personalen HAR ansvaret. Barn med diagnoser kan man fö inte fostra till 100%.
  • kuddmys
    mamman64 skrev 2009-11-10 23:01:01 följande:
    Ok kuddmys!!!!jag ÄR övertygad om att ett friskt, normalfungerande, harmoniskt barn med en familj där det finns kärlek o tid ill pojken INTE kan misshandla på det här sättet
    Det är inte fullt så enkelt, men nästan.
  • kuddmys
    mamman64 skrev 2009-11-10 23:04:41 följande:
    jo det tycker jag iaf iom att barnets hemmiljö behöver utredas anser jag
    Men så funkar det inte.
  • kuddmys
    katta246 skrev 2009-11-10 23:05:53 följande:
    Personalen har ett ansvar men så oxå föräldrarna då detta inte är nytt att pojken är våldsam Vad har man gjort innan för att detta inte ska hända??? Vi kan inte bara anklaga personalen när vi inte vet hur detta hände. Detta är inte ett normail beteende för en 4 åring. Utredning från kommun, specialpedagog, soc och bup är väl det minsta man kan kräva i detta fall
    Om pojken tidigare varit våldsam kanske föräldrarna inte fått veta. Om de har det, ska personalen punktmarkera pojken som ett första steg. Vilket de inte gjort.
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!