• Charlotte1987

Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?

Hej! Jag är nygravid i 6e veckan och är lite nyfiken på hur andra känner/kände sig i början på graviditeten. Alltså ja menar i kroppen, hade ni ont nånstans, känner du sig gravid, jaa många saker, berätta gärna så ja kan jämnföra mig lite med mina känslor i kroppen :)

• Svar på tråden Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?
  • P2007

- svag mensvärk
    - SÅ jäkla trött...sov hela tiden!
    - ömma bröst

• anirac1

Jag hade tidigt som mensvärk å mådde illa väldigt trött. Ömma bröst kom runt v10 och det kommer å går ännu nu är jag i v 34...

• Soderbergaren

Hej! Hade som en konstant molande värk i flera veckor, lite jobbigt men samtidigt härligt att veta att något händer därinne och bli påmind om det :)
    Illamåendet kom först kring v8-9 nånstans.

• beau89

Ömma bröst
    Väldigt trött! Hela tiden
    Molvärk, ibland hugger det till rejält!
    Sämre hy
    Är i v 8

• Charlotte1987

Ah den där svaga mensvärken verkar vanlig, det är nåt ja känner ofta och blir även orolig för den fastän ja läst att det bara är för att det växer. Har väl inte riktigt insätt än att man faktiskt väntar barn ;)

• bubbie
    Charlotte1987 skrev 2009-11-09 21:49:16 följande:
    Ah den där svaga mensvärken verkar vanlig, det är nåt ja känner ofta och blir även orolig för den fastän ja läst att det bara är för att det växer. Har väl inte riktigt insätt än att man faktiskt väntar barn ;)
    Hej! Hoppar in här jag med:) Jag är i påbörjad v 8 och vill bara att tiden ska gå, så känslan kan infinna sig av att det kommer gå bra.

Håller med om att det känns alldeles overkligt och känslorna växlar mellan hopp och förtvivlan, vill ju sååå mycket!!!

Bär du med dig rädsan för att det inte ska gå vägen?

Jag behöver nog positiva historier för att vända "rädslotankarna"

// Bubbie
  • Charlotte1987
    bubbie skrev 2009-11-10 04:42:45 följande:
    Hej! Hoppar in här jag med:) Jag är i påbörjad v 8 och vill bara att tiden ska gå, så känslan kan infinna sig av att det kommer gå bra. Håller med om att det känns alldeles overkligt och känslorna växlar mellan hopp och förtvivlan, vill ju sååå mycket!!!Bär du med dig rädsan för att det inte ska gå vägen?Jag behöver nog positiva historier för att vända "rädslotankarna"// Bubbie
    Hej! Och grattis!
    Jo rädslan finns ju där men jag försöker tänka possitivt, att jag kommer att ha min bebis till sommaren, jag kommer att få kämpa ut den lille, jag kommer att få visa upp mitt underbara barn för alla, jag kommer att få ligga å gosa med h*n, kliva upp flera gånger på natten å mata och trösta min bebis. Jaaa jag försöker tänka possitivt. Man mår ju mest bara dåligt av att tänka att något kan hända. Som jag läst hos många andra som är orolig, du väntar bebis, inte missfall, så man ska tänka på det, alltså att du väntar BARN!
    Jag tror för min del iaf att man blir nog lite tryggare när man kommit över v 12, eller då man verkligen känner att man är gravid.

Jag längtar så otroligt efter min bebis, vill såå att tiden ska gå!

Jag hoppas att våra rädslor försvinner snart så man kan njuta fullt ut av den här tiden.
  • bubbie
    Charlotte1987 skrev 2009-11-10 10:03:12 följande:
    Hej! Och grattis!Jo rädslan finns ju där men jag försöker tänka possitivt, att jag kommer att ha min bebis till sommaren, jag kommer att få kämpa ut den lille, jag kommer att få visa upp mitt underbara barn för alla, jag kommer att få ligga å gosa med h*n, kliva upp flera gånger på natten å mata och trösta min bebis. Jaaa jag försöker tänka possitivt. Man mår ju mest bara dåligt av att tänka att något kan hända. Som jag läst hos många andra som är orolig, du väntar bebis, inte missfall, så man ska tänka på det, alltså att du väntar BARN!Jag tror för min del iaf att man blir nog lite tryggare när man kommit över v 12, eller då man verkligen känner att man är gravid.Jag längtar så otroligt efter min bebis, vill såå att tiden ska gå!Jag hoppas att våra rädslor försvinner snart så man kan njuta fullt ut av den här tiden.
    Hej och tacl så mycket:) Det är ju så rätt inställning du har. jag måste försöka att vända mina negativa tankar, trots all den rädsla som finns inombords.
    ja, visst vill man bara att tiden ska gå och helst snabbt som bara den, så den kritiska perioden kan gå över. Tänk något så underbart att få hålla sitt eget barn i famnen, ja, det är nog svårt att förstå vilken känsla.
    Tack för många positiva ord:)

// Bubbie
  • Spexig

Med ettan i v6 hade jag ömma bröst och lite småkramper i livmodern. Det var i v7 allt kickade igång

Nu i v6 med 2an är brösten bara lite ömma, men jag har morgonillamående, svullen gasig mage, blir yr när jag reser mig, kissar massor, rätt mycket småkramper i livmodern, lite ont lågt ner på ryggen på höger sida och är dödstrött. Det mesta har jag haft i lite över en vecka, men tröttheten är ny.

Svar på tråden Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?