• Charlotte1987

Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?

Hej! Jag är nygravid i 6e veckan och är lite nyfiken på hur andra känner/kände sig i början på graviditeten. Alltså ja menar i kroppen, hade ni ont nånstans, känner du sig gravid, jaa många saker, berätta gärna så ja kan jämnföra mig lite med mina känslor i kroppen :)

• Svar på tråden Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?
  • grapen

Känner typ ingenting förutom lite mera finnar kanske . Trött är jag ändå jämt så det är ingen skillnad jag har noterat. Men det är så tidigt än så det kanske slår till senare.

• Carisma

Jag känner mig hungrig ofta, magen gör konstiga ljud, lite ömma bröst, lite som mensvärk (som jag inte brukar ha) och sen är jag lite tröttare också.
    Jag tycker att det är mysigt att man känner att det händer något så här redan i början.
    Jag är förresten i sjätte veckan jag med.

• SC11

Går in i vecka 10 imorgon.
    Brösten är inte lika ömma. Men jag är vrålhungrig och äter som en häst (inte gått upp mer än ett halvt kilo dock, helt förvånad)
    Mår illa imellanåt, men har aldrig kräkts.
    Fått en massa finnar.. och känner hugg i magen.
    Och just det.. magen ja, den är trög!

• SC11

Glömde ju skriva det...värsta för min del, tröttheten. är så vansinnigt trött, lägger mig vid 21 och vaknar vid 11. Någon som känner igen sig??

• Housemouse

Jag har inte haft så mycket till symtom, men molvärk i ryggslutet i perioder, ömma bröst i perioder och törstig som en gnu är väl det som jag har reagerat på. I början hade jag svullen mage och ville rapa mycket, men sen gick magen till sig igen till det normala.

Har faktiskt inte mått speciellt illa, så det är ju skönt om man kan "slippa" det eller i alla fall vänta med det några veckor. Är i v 9 nu.

• valentina79

själv är jag i vecka 8 (7 plus 1)
    och symtomen är illamående och väldigt trött men annars så är det lugnt .
    har ingen "mensvärk" eller så . börjar oroa mig att livmodern inte växer och att missfall är på gång , jösses va nojjig man blir

• kattis b

Stort grattis till graviditeten!
    Jag blev lite välsignad och klarade mig undan med bara halsbränna i början. Som för visso höll i sig till v. 35..
    Mitten av graviditeten var lite värre. Hade ligamentbekymmer så jag knappt kunde gå. Men det försvann efter v.25. Men då tog foglossningarna över i stället. ^^

• Spexig
    SC11 skrev 2009-11-11 10:55:55 följande:
    Glömde ju skriva det...värsta för min del, tröttheten. är så vansinnigt trött, lägger mig vid 21 och vaknar vid 11. Någon som känner igen sig??
    Låter underbart! Jag lägger mig åtta o jagas upp av en pigg tvååring strax efter fem...
  • bubbie
    SC11 skrev 2009-11-11 10:55:55 följande:
    Oj, oj, oj vad jag känner igen mig itröttheten. Jag vill i princip bara sova hela tiden. Kaffe lockar inte längre, så det gör nog sitt till lite grann. I morse (fm:) ringde klockan 10:40 och jag ville bara somna om:)
  • Maja1980

Hej!

Jag är i v 7 nu.
    Jag känner mig pigg och glad.
    Känner mig svullen i kroppen,
    kanske har jag gått upp 2 kg,
    brösten känns större och ömmar ibland,
    därför känns det inte lika skönt att sova på magen längre,
    har ibland en liknande mensvärks känsla som kommer och går några gånger om dagen.
    Sover dåligt, känner mig livsstressad,
    men väldigt lycklig.
    Känns ungefär som om jag går på någon lyckodrog eller något i den stilen. Har dock aldrig prövat droger,
    men du kanske förstår min poäng.
    När hungern väl kommer, kommer den snabbare än vanligt,
    är inte illamående alls ännu i alla fall,
    känner dofter bättre än tidigare,
    det påverkade mig första gången i dag när jag höll på med middagen. Har ännu så länge inte haft några humörsvägningar,
    håller mina tummar att det skall förbli så eftersom sambon antagligen inte skulle tolerera det.

Jag mår väldigt bra helt enkelt, ännu så länge, peppar-peppar-ta i trä!

• tuamore

Hej!

Jag testade positivt igår med ett väldigt svagt streck... =)
    Jag har börjat få finnar vilket jag aldrig har annars. Jag är trött. Jag har ömma , tunga bröst. Jag har en molande konstig värk nertill i magen , känns som en blandning av mens värk och träningsvärk. Jag har mer gaser i magen. Magen känns konstigt svullen, inget som syns. Mer en känsla...

Inget illamående, än!

• Noddan

Oj olika varje gång ( nu i 3'e graviditeten)

Trött har jag varit V 5- V 12 alla gånger
    Med första barnet fick jag ruskigt ont i magen några gånger, men det gavs ig efter ca 20 minuter och alvedon. Troligen bara livmodern som reagerade på att något växte därinne. Och så fick jag klåda på magen när den började växa, smörjde mycket och hade väl tur ( tack mamma för bra gener) fick ändå inga bristningar.

Mest illamående med första, men med 2'a barnet fick jag halsbränna i V 15 och åt sedan Losec tills förlossningen ( inget annat hjälpte)

Med 3'e hade jag mera mensliknande snärtor de första veckorna. Och lite underliga mat -C ravings som had inte haft med de tvår första.

• morgonkvinnan

Hej!

Jag är i v. 5+5 och har väl känt ungefär i två veckors tid:

Uppsvullen mage, lite problem med magkatarr
    Mättnadskänsla, kan inte äta så mycket åt gången
    Molande värk, ibland stickningar och hugg
    Trött- kan sova hur mycket som helst- men inte mellan 04-06: KLARVAKEN!
    Ömmande bröst och ibland kliar de
    Förstoppning så det heter duga
    Törstig
    Kissnödig ofta
    Längtar efter c-vitamin, kan dricka hur mycket juice som helst

• wow

Illamående som kommer och går. Vissa dagar känner jag ingenting och andra dagar mår jag jätteilla...
    Fruktansvärt trött, det känns som jag ska somna stående ibland!
    Det känns konstigt i magen, sticker, hugger och molar liksom. Känner igen det sen förra graviditeten.
    Hungrig hela tiden, kan gå från lagom mätt och nöjd till vrålhungrig på 10 minuter!
    Lätt för att gråta, kan börja böla till Idol bl.a...
    Är i v. 7+0 idag!

• Carro25

Hej!

Jag är i vecka 5+1 och känner lite illamående som varvas med hungerkänslor. Fast jag är aldrig sugen på något särskilt. Kissar ofta, ont i magen som mensvärk fast lite "mildare", svullen mage som gör bubblande ljud ifrån sig ibland.

• Charlotte1987

Idag har jag en stickande känsla på höger sida nere vid tjejmagen, ja hoppas det är normalt. Lite jobbigt det där när man känner olika saker ibland och inte vet om det är normalt eller inte.

Svar på tråden Hur känner/kände ni er i början på graviditeten?