• 02Smulan

    Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?

    Ja idag är den stora dagen, och det känns bra men samtidigt lite blandat.
    Vad betyder den här åldern egentligen?
    Ska jag byta klädstil? Musiksmak? Bli mer vuxen?

    Man funderar på detta med familjebildning, nu är det väl verkligen "dags"?
    Får lite ångest kring vad jag egentligen "bör" ha åstadkommit hittills i mitt liv.

    Och är det byebye till ungdomen nu?

    Har ni nån input? Hur känns det när man är över trettio?

  • Svar på tråden Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?
  • 071001

    Jag blir 35 om en månad. Har inte förändrats nämnvärt sen jag var 25. Fick barn vid 31 och inte blev jag mer mogen för det inte.

    Grattis på födelsedagen!

  • Hannah76

    Vuxen? Du är skitgammal.. = )

    Från och med nu är det kavaj och pumps (med låg klack) som gäller.

  • Hannah76
    Hannah76 skrev 2009-11-10 10:43:14 följande:
    Vuxen? Du är skitgammal.. = )Från och med nu är det kavaj och pumps (med låg klack) som gäller.
    Glömde ju:

    Grattis! = )
  • Bedhead

    Japp, du är vuxen. Du har i själva verket varit vuxen rätt länge nu, utan att märka det. För till skillnad från det man trodde när man var liten, att vuxna liksom var en annan ras än en själv, så är man precis som vanligt när man är vuxen. Möjligen lite fulare.
    Själv fyller jag 40 idag. Grattis till oss!

  • Stårschan

    Grattis! Ja, nu är du vuxen. Nu förväntas du sluta lyssna på Britney Spears och åka hem till mamma med tvätten.


    Vet gör blott den som vida far och färdas bland mycket folk
  • moretime

    Ja, nu förväntas du klä och uppföra dig som en vuxen. Ta ansvar och bete dig trevligt, passa tider och ha funnit dig själv...

  • 02Smulan

    Tack för alla grattis!
    Haha nä tvättat hos mamma var det länge sen jag gjorde...
    Pumps o kavaj? Jo jag jobbar ju på bank så det är inte helt fel.

    Det där att ha funnit sig själv är väl kanske det allra svåraste... Gör man nånsin det?

  • 02Smulan
    Bedhead skrev 2009-11-10 10:46:29 följande:
    Japp, du är vuxen. Du har i själva verket varit vuxen rätt länge nu, utan att märka det. För till skillnad från det man trodde när man var liten, att vuxna liksom var en annan ras än en själv, så är man precis som vanligt när man är vuxen. Möjligen lite fulare.Själv fyller jag 40 idag. Grattis till oss!
    Fulare? Uscha då...

    Grattis till dig med! Hur ska du fira dagen?
    Själv ska jag äta middag med familjen ikväll, sen blir det fest med kompisar på lördag.
Svar på tråden Jag fyller 30 år idag!! Betyder det att jag är vuxen nu?