• Fresa78

    BF april centrala Sthlm forts.

    Fortsättning på förra tråden.

    Vi är inte så många i denna tråd, vill du haka på? Välkommen!

  • Svar på tråden BF april centrala Sthlm forts.
  • Humlepärlan

    Hittat hit :D

    allt gick bra på ultraljudet idag!! o maken va tillräckligt frisk för att följa med :) pyret växer som den ska, fick nytt BF: 16/4 hade ju 11:e innan så jag blev tillbaka flyttad 1 vecka men det är ok.. barnmorskan som gjorde ultraljudet tog sig tid att förklara allt vi såg och va supertrevlig! fick med oss 4 bilder hem oxå :)
    det tråkiga va att pyret låg i fosterställning, som en liten räka ungefär, så hon kunde inte med säkerhet säga vad det var för kön, men som hon sa, det är troligtvis en liten tös där inne :) men vi tar det inte för givet eftersom det inte gick att få en superbild av just den vyn...
    MEN om det är det så stämmer ringtestet jag gjorde förra veckan!! lite coolt vore det om det stämde.. hihi..
    inte för att det spelar ngn som helst roll om det blir en kille eller tjej, lika välkommet vad som än dimper ner, men det vore intressant att se om testet faktiskt stämmer!

  • Fresa78

    Skönt att allt såg bra ut!

    Hur gör man det där ringtestet? Skulle vara kul att se om det stämmer

    Jag har bf 28/4 enligt fl, ska bli kul att se vad bm kommer fram till på ul. Längtar så mycket nu.

    Nu börjar magen bli så stor att den inte går att dölja, men nu syns det ju att man är gravid och inte bara fet, så jag har slutat försöka dölja magen nu.
    Det var faktiskt en på jobbet som frågade lite försiktigt om jag skulle få en bebis. Hon visste inte om hon skulle våga fråga men sen tänkte hon att jag inte blivit större någon annanstans än på magen så det kunde inte vara något annat

  • Humlepärlan

    ringtestet:
    Ta en slät guldring och häng den i en guldkejda, sen håller du den över naveln och ser hur den rör sig. Pendlar den fram och tillbaka = kille i magen, rör den sig som i en cirkel över naveln = tjej som bor där inne.

    Både syrran och mamma gjorde testet på alla sina graviditeter och det har stämmt för dom. sen vet jag om andra som testat o det har varit rätt :)

    det är ju ett skojsigt test som inte är så jobbigt (eller farligt ;) ) att göra, så testa på!!

    ja men visst är det skoj nu när magen syns ordentligt! min går verkligen inte heller att dölja, men min kära chef (manliga, hihi) har fortfarande inte sagt ngt om det! hahha, stackarn är väl rädd att det ska misstolkas eller nått! han är väl kanske iofs inte den som lägger märke till saker så jag är inte direkt förvånad ;)

    förstår att du längtar till ert ultraljud!! va det i början av december ni hade det?
    jag hade ju BF 11/4 enligt FL, men blev ju flyttad tillbaka av barnmorskan.. :)

  • Humlepärlan

    ringtestet:
    Ta en slät guldring och häng den i en guldkejda, sen håller du den över naveln och ser hur den rör sig. Pendlar den fram och tillbaka = kille i magen, rör den sig som i en cirkel över naveln = tjej som bor där inne.

    Både syrran och mamma gjorde testet på alla sina graviditeter och det har stämmt för dom. sen vet jag om andra som testat o det har varit rätt :)

    det är ju ett skojsigt test som inte är så jobbigt (eller farligt ;) ) att göra, så testa på!!

    ja men visst är det skoj nu när magen syns ordentligt! min går verkligen inte heller att dölja, men min kära chef (manliga, hihi) har fortfarande inte sagt ngt om det! hahha, stackarn är väl rädd att det ska misstolkas eller nått! han är väl kanske iofs inte den som lägger märke till saker så jag är inte direkt förvånad ;)

    förstår att du längtar till ert ultraljud!! va det i början av december ni hade det?
    jag hade ju BF 11/4 enligt FL, men blev ju flyttad tillbaka av barnmorskan.. :)

  • Fresa78

    Vi har vare sig en slät guldring eller guldkedja... Kanske testar med någon annan metall
    Kul att det funkat för dom!

    Jag pratade med min chef redan i v. 10, tyckte det var bättre att vara ute i god tid, för det kan nog vara svårt att hitta en vikarie och att sen sätta sig in i jobbet tar ett bra tag.

    Vi ska på ul 27/11, 2 veckor kvar...

  • Humlepärlan

    Min närmaste chef fick ju reda på det i v12 ungefär, men koncernchefen har inte lika stor koll ;) min närmaste chef är kvinna så hon såg det ganska så fort, hihi..
    men jag är ju inte anställd direkt, utan jag är ju numera arbetslös och går på sån där fin praktik ;) vaaar sjukskriven för ryggskada sen januari 2007, sen har jag arbetstränat och praktiserat inom den här koncernen sen augusti-08.. men nu vet jag inte riktigt vad som händer efter årsskiftet.. jaja det löser sig :)

    vet faktiskt inte riktigt hur ringtestet funkar med ngn annan metall, men du kan ju testa :) kan ju vara intressant att jämföra faktiskt!

    spännande med ultraljud för er :D tiden kommer gå fort fram tills dess tror jag!

  • AstaHK

    Hej tjejer,

    Kanske jag kan få vara med här fast jag har BF 2 maj? Har försökt med majtrådarna, men de flesta ligger flera veckor efter mig och knappt nån bor i Stockholm... men så hittade jag denna tråd nu.

    Vanligtvis bor vi på Scheelegatan (Kungsholmen) men vi befinner oss just nu ute på utlandskontrakt med min mans jobb. Det är fortfarande oklart om vi kommer hem innan förlossningen, men om inte så kommer hem vi så snart det går att åka (maj/juni). Så då ska vi in i det svenska systemet..

    Det är vårt första barn och allt är extra nytt eftersom vi är utomlands och det fungerar ganska annorlunda här. Jag är 32 år och jobbar i vanliga fall som personalchef, men just nu är sk "hemmafru".

  • Fresa78

    Hej, välkommen!

    Jag har bf 28/4 så då är vi nästan lika

    Spännande att bo utomlands, får man fråga var?

    Har någon av er börjat fundera på barnvagn än?
    Just nu är vi inne på en Teutonia Cosmo, men vi har knappt kollat på några live utan bara på nätet. Man vill ju känna lite på dem också innan man bestämmer sig.

  • AstaHK

    Tack!

    Vi bor i Hong Kong, så jag har fått sätta mig in i hur allting fungerar här. Men det är jättesmidigt. Vi har en bra försäkring som täcker allt, det underlättar förstås. Här går man hos en läkare, inte barnmorska, från första dagen. Jag har redan gjort 3 ultraljud och ska på ett fjärde om 2 veckor, innan jag åker hem till Sverige för jul.

    De gör många fler undersökningar här. Fram till v 28 är det ul var 4:e vecka, därefter varannan vecka och sista månaden blir det varje vecka :)

    Vi har börjat fundera på vagn. Om vi blir kvar här över förlossningen måste vi köpa den här, men den ska ändå funka hemma på Kungsholmen. Så vi måste ha en liten och smidig stadsvagn. Teutonia finns tyvärr inte här, så det blir nog en Bugaboo. Jag vill inte köpa nåt konstigt märke jag aldrig hört talas om.

  • 0fia

    Hej på er!
    Välkommen Asta HK! Själv är jag som sagt på semester men är just nu hos min svåger som uppriktigt sagt har världens vidrigaste barn. Har varit tvungen att gå iväg för att inte börja skrika... Får snabbare än snabbast besöka någon kompis med normala barn.... Annars är jag norröver för tillfället och njuter av vintern vi har som kallast haft -15 och flera decimeter snö. Härligt!
    Jag/Vi har funderat en del på barnvagn. Det har blivit många tankar på bugaboo cameleon, verkar jättepraktiskt, lätt och smidig. Det enda den inte har är väl gungfunktionen. Annars har jag hört att Brio kommit med en ny modell, brio go, som skall vara kanon.
    Ojojoj nu kommer hela släkten och kollar på slärmen, bäst jag släcker ner.....

Svar på tråden BF april centrala Sthlm forts.