Ni som opererat ut en tand!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Är det verkligen ingen som gjort detta?
Är det verkligen ingen som gjort detta?
Jag har opererat ut 3 av mina visdomständer, har en kvar som det också snart är dags att plocka ut..
Jag har tandläkarskräck, men jag tycker faktiskt inte att det var så hemskt... Vad är det du är orolig för?
Jag vet faktiskt inte vad det är jag är så rädd för! Som du sa kanske. Bara tandläkarskräck!
Men skönt att höra att du inte tyckte det var så farligt..
Jag var också jätterädd men det gick bra. Fick med mig citodon efteråt som jag tog några dagar. Det största problemet efteråt var att jag var lite svullen och inte kunde gapa helt så man fick äta lätttuggad mat.
Det är inte så farligt som man kan tro. Lycka till!
Jag gjorde det hos en käkkirurg för några år sedan. Jag fick rejält med bedövning så det gjorde inte ont, men det kändes ju att de stökade runt i munnen och det lät lite läskigt.
Se bara till att du får recept på värktabletter efterråt, och ta dem innan bedövningen släpper.
Jag får tänka på allt jag gjort innan som ÄR värre.
Tex biopsi i halsen. Att dom kör in en lång äcklig nål rakt in i halsen och sen pumpar var inte så trevligt.
Och när dom skulle ge mig ryggbedövning och körde in nålen rakt i kotan ist. Fy SATAN va vidrigt det var!
Jag var livrädd för tandläkaren. Så när de sa att de skulle operera ut alla fyra visdomständer så höll jag på att kollapsa.
Men det bästa jag gjorde var att berätta för han som skulle göra det just HUR rädd jag var! Särskilt för sprutorna.
Han var helt och håller lugn och sköterskorna lugnade mig genom att hålla händerna på min mage och masserade mina ben (det hjälpte faktiskt väldigt mycket, kändes tryggt att veta att dem var där och att om jag med min kropp visade någon varningssignal så skulle dem märka det ).
Eftersom att han visste att jag hade jobbigt med sprutorna så var han jätteförsiktig med dem! Fick ju bedövningssalva innan (extra mycket till och med eftersom att det var en operation). Det gick helt och hållet okej. Det var bara en gång som gjorde ont. Sen så satte han även en spruta uppe i gommen, vilket låter för jävligt, men det var inge läskigt alls gjorde inte ont utan det bara spände en kort stund.
Själva operationen kändes inte det minsta. Jag trodde att jag skulle vara panikslagen över att vara vaken under en operation, men så var inte fallet. Och de la ett skynke över ögonen så att jag inte skulle ha lampan i ansiktet. Det var precis så att jag kunde kika på alla runt omkring mig vid kanten av skynket.
Första operationen tog de bort tänderna på högra sidan och andra gången på den vänstra. Det är inte historiens roligaste upplevelse men så länge du meddelar i förväg hur försiktiga du vill att dem ska vara för att du är rädd så ska du se att går kanon! Och låt ALDRIG en person som du inte litar på hålla på med dina tänder. Det gjorde jag när jag var liten i flera år. Grät för att jag tyckte hon var hemsk min tandläkare. När jag väl fick byta så insåg jag att alla tandläkare inte alls är så osympatiska. Så litar du på tandkirurgen så kommer det att gå bra
Det värsta är egentligen efteråt då kinden är väldigt svullen och det är jobbigt att äta, men det går över inom en vecka och du får dricka mycket citodon