Ni som opererat ut en tand!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Hej!
Jag opererade ut min visdomstand (inte plockade) för den hade inte ens kommit upp, men sköt på alla tänder ändå! Vet inte om din har kommit upp eller inte?? Det var vidrigt vad ont jag hade.... Kinden blev som en tennisboll. Stenhård och skitstor, det såg verkligen ut som jag hade stoppat in en boll i kinden. Och jag blödde och blödde trots 8 stygn(!) Det värsta var att jag inte kunde öppna munnen för att äta och bortsa tänderna på ett par dagar....
Detta var min skräckhistoria! Och då ska tilläggas att jag inte har ett uns av tandläkarskräck!!! Men alla situationer är olika!
Lycka till!!
Hua!
Min är ju "fullvixen" men den ligger helt snett så bara ena kanten av kronan sticker upp. Så det blir nog till att krossa och ha sig här!
Love is everything skrev 2009-11-11 11:10:40 följande:
Jag gjorde det i måndags hod käkkirurgen i huddinge.Det var i underkäken längst bak.Dom gav mig 3st bedövnings sprutor.Sen så skar hon upp tandköttet och vek ner det för att komma åt tandbenet som hon borrade bort en del av,sen så klöv hon tanden i 2 delar och tog ut dom.Sydde 3 stygn.Idag sitter jag med feber,frossa,svullen och blå och röd på kinden.Jag kan inte gapa eller äta ordentligt.ALDRIG att jag gör om detta och jag är redan tandläkar r'dd som det är och det blev ju inte bättre av detta.
Detta behöver ju inte hända alla
stackars dig!!
Det som jag vet också är att det är bättre att ta bort dem i förebyggande syfte så att säga och inte vänta tills de blivit inflammerade för då gör det ofta mycket mer ont efter.
Har opererat bort två tänder. En gång på sjukhus och en gång hos "vanliga" tandläkaren.
Blev såklart bedövad båda gångerna, så jag anser inte att det var hemskt alls. På en "hemskskala" 1 av 5, enbart för att det tog lite tid och var lite långtråkigt att ligga med truten på vid gavel...;o) Inga problem eller komplikationer någon av gångerna.
Lycka till!
fyyyyyyyy fan säger jag!!
HUr är det med dig TS?
Zack o Bella skrev 2009-11-11 19:42:20 följande:
Ja det var det värsta jag varit med om. 2 timmar stod han och försökte få ut tandjäveln innan han lyckades. Har legat och bölat av smärta halva natten.
Har fått citadon.. Vet inte om dom hjälper så värst mycket..