Inlägg från: antitanten |Visa alla inlägg
  • antitanten

Ni som opererat ut en tand!!

Zack o Bella skrev 2009-11-16 21:38:36 följande:
    Idag har jag varit inne på akuten för ANDRA gången. Var där igårkväll också.
    Hej. Känner så väl igen allt du gått igenom din stackare. Det kan tyvärr ta uppemot en vecka innan man känner sig som en människa igen. Jag opererade ut en tand som det blivit inflammation i (kindtand stor) o även inflammation i tandbenet, varför dom borrade i tand och käkbenet också.
    Det är ett stort ingrepp du varit med om även om man många gånger "glömmer" det i o med att det är i munnen s.a.s.
    Du kan dock skatta dig lycklig som tål både bedövning och inflammationshämmande värktabletter, vilket inte jag gör- utan gjorde allt detta utan det och fick lita till Alvedon var 4:e timme.  Kommer aldrig aldrig att glömma detta.
    P.S.  Jag har gjort denna tandoperation två gånger....

Mitt jättetips till dig är att använda: Corsodyl Munhålelösning 2 mg/ml

Det påskyndar läkning  och gör att inget blir inflammerat.

Bara att skölja munnen med och gurgla runt så gott det går.

Lycka till och var lugn... du kommer bli bra.

Kram
  • antitanten
    Zack o Bella skrev 2009-11-17 11:59:02 följande:
    Fy va hemskt för dig!!! Jo jag sköljer med cordysol..
    Vad bra att du kör med Corsodyl....
    Sydde dom i tandbenet också på dig ?
    Äter du penicillin nu ?
    Det gjorde dom på mig....fyra stygn. Hujedamej säger jag bara....kände mig som Rambo, ingen bedövning ju.
    Hur som helst så  fick jag ju ta bussen hem från Sös Tandkirurg trots att jag knappt kunde stå på benen  och för varje steg blödde det nytt blod s.a.s.
    Väl hemma blev det mer så jag ringde tillbaka till tandkirurgen o undrade om det skulle vara så.... men dom tyckte det lät konstigt. Åkte tillbaka i ilfart med taxi, eftersom dom skulle stänga inom en kvart och det var helg sen.
    Det visade sig inte bättre (sämre) än att två stygn gått upp.
    Det var bara att sätta sig i stolen igen och göra om......
    Sen var jag däckad i  ca 7 dagar sängliggandes och gick ner lika många kilon som sängliggande dagar. Kunde varken äta eller dricka. Vänner och barnen  fick ta ut hundar och sköta allt härhemma.

Hoppas du känner dig bra snart.
Svar på tråden Ni som opererat ut en tand!!