Ni som opererat ut en tand!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Hur hemskt är det på en skala?
Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!
Är det verkligen ingen som gjort detta?
Är det verkligen ingen som gjort detta?
Jag vet faktiskt inte vad det är jag är så rädd för! Som du sa kanske. Bara tandläkarskräck!
Men skönt att höra att du inte tyckte det var så farligt..
Jag får tänka på allt jag gjort innan som ÄR värre.
Tex biopsi i halsen. Att dom kör in en lång äcklig nål rakt in i halsen och sen pumpar var inte så trevligt.
Och när dom skulle ge mig ryggbedövning och körde in nålen rakt i kotan ist. Fy SATAN va vidrigt det var!
Hua!
Min är ju "fullvixen" men den ligger helt snett så bara ena kanten av kronan sticker upp. Så det blir nog till att krossa och ha sig här!
Love is everything skrev 2009-11-11 11:10:40 följande:
stackars dig!!
fyyyyyyyy fan säger jag!!
Ja det var det värsta jag varit med om. 2 timmar stod han och försökte få ut tandjäveln innan han lyckades. Har legat och bölat av smärta halva natten.
Har fått citadon.. Vet inte om dom hjälper så värst mycket..
Har ett STORT sår i mungipan eftersom han liksom fick "hänga" däremot med sina verktyg.
Jo visst är det så!
Kan iaf säga att det kommer DRÖJA länge tills jag tar ut en till..
Hej igen.
Nä detta är så hemskt! Jag har fortfarande SÅÅÅÅ ont. Ligger och gråter varje natt pga smärtan. Har fått en MASSA superstarka värktabletter utskrivna men inget hjälper. Måste vara något som är fel!
Idag har jag varit inne på akuten för ANDRA gången. Var där igårkväll också.
Jo fy.
Nä men jag har nåt som kallas "dry socket" dvs istället för att blodet har bildat ett snyggt o fint koagel och påbörjat läkningen så har blodet bara försvunnit och lämnat benet blottat.
Fy va hemskt för dig!!!
Jo jag sköljer med cordysol..
Du det där lät inte som nån höjdare! fy fan. Utan bedövning!!
Jag vet inte om dom sytt i benet..
Efter op så sydde han iaf 4 stygn och igår satte han 2 nya.
Idag jobbar jag iaf första dagen. Jag är ÖM men iaf mycket bättre.. Halleluja!