Inlägg från: Me o Mike |Visa alla inlägg
  • Me o Mike

Ni som opererat ut en tand!!

Hur hemskt är det på en skala?

Jag ska idag ta ut en visdomstand och jag är LIIIVRÄDD!!!! Blää!!!

• Svar på tråden Ni som opererat ut en tand!!
  • Me o Mike

Är det verkligen ingen som gjort detta?

• Me o Mike

Är det verkligen ingen som gjort detta?

• Me o Mike

Jag vet faktiskt inte vad det är jag är så rädd för! Som du sa kanske. Bara tandläkarskräck!

Men skönt att höra att du inte tyckte det var så farligt..

Lillan7704 skrev 2009-11-11 10:56:24 följande:
    Jag har opererat ut 3 av mina visdomständer, har en kvar som det också snart är dags att plocka ut..Jag har tandläkarskräck, men jag tycker faktiskt inte att det var så hemskt... Vad är det du är orolig för?
  • Me o Mike

Jag får tänka på allt jag gjort innan som ÄR värre.

Tex biopsi i halsen. Att dom kör in en lång äcklig nål rakt in i halsen och sen pumpar var inte så trevligt.

Och när dom skulle ge mig ryggbedövning och körde in nålen rakt i kotan ist. Fy SATAN va vidrigt det var!

• Me o Mike

Hua!

Min är ju "fullvixen" men den ligger helt snett så bara ena kanten av kronan sticker upp. Så det blir nog till att krossa och ha sig här!
    Love is everything skrev 2009-11-11 11:10:40 följande:

Hej!Jag opererade ut min visdomstand (inte plockade) för den hade inte ens kommit upp, men sköt på alla tänder ändå! Vet inte om din har kommit upp eller inte?? Det var vidrigt vad ont jag hade.... Kinden blev som en tennisboll. Stenhård och skitstor, det såg verkligen ut som jag hade stoppat in en boll i kinden. Och jag blödde och blödde trots 8 stygn(!) Det värsta var att jag inte kunde öppna munnen för att äta och bortsa tänderna på ett par dagar....Detta var min skräckhistoria! Och då ska tilläggas att jag inte har ett uns av tandläkarskräck!!! Men alla situationer är olika! Lycka till!!
  • Me o Mike

stackars dig!!

mommi75 skrev 2009-11-11 11:16:41 följande:
    Jag gjorde det i måndags hod käkkirurgen i huddinge.Det var i underkäken längst bak.Dom gav mig 3st bedövnings sprutor.Sen så skar hon upp tandköttet och vek ner det för att komma åt tandbenet som hon borrade bort en del av,sen så klöv hon tanden i 2 delar och tog ut dom.Sydde 3 stygn.Idag sitter jag med feber,frossa,svullen och blå och röd på kinden.Jag kan inte gapa eller äta ordentligt.ALDRIG att jag gör om detta och jag är redan tandläkar r'dd som det är och det blev ju inte bättre av detta.Detta behöver ju inte hända alla
  • Me o Mike

Ja det var det värsta jag varit med om. 2 timmar stod han och försökte få ut tandjäveln innan han lyckades. Har legat och bölat av smärta halva natten.
    Har fått citadon.. Vet inte om dom hjälper så värst mycket..

• Me o Mike

Har ett STORT sår i mungipan eftersom han liksom fick "hänga" däremot med sina verktyg.

• Me o Mike

Jo visst är det så!

Kan iaf säga att det kommer DRÖJA länge tills jag tar ut en till..

carola1977 skrev 2009-11-12 15:52:08 följande:
    Usch vad trist. Enda trösten är att det kommer kännas bättre och bättre och snart är det över. Skönt att ha det gjort också .
  • Me o Mike

Hej igen.

Nä detta är så hemskt! Jag har fortfarande SÅÅÅÅ ont. Ligger och gråter varje natt pga smärtan. Har fått en MASSA superstarka värktabletter utskrivna men inget hjälper. Måste vara något som är fel!

• Me o Mike

Idag har jag varit inne på akuten för ANDRA gången. Var där igårkväll också.

• Me o Mike

Jo fy.

Nä men jag har nåt som kallas "dry socket" dvs istället för att blodet har bildat ett snyggt o fint koagel och påbörjat läkningen så har blodet bara försvunnit och lämnat benet blottat.

Izo skrev 2009-11-16 21:47:37 följande:
    Oj oj, missade att du redan varit där! Stackare, låter som en mardröm! Vad säger läkarna på akuten?
  • Me o Mike

Fy va hemskt för dig!!!

Jo jag sköljer med cordysol..

antitanten skrev 2009-11-17 11:49:22 följande:
    Hej. Känner så väl igen allt du gått igenom din stackare. Det kan tyvärr ta uppemot en vecka innan man känner sig som en människa igen. Jag opererade ut en tand som det blivit inflammation i (kindtand stor) o även inflammation i tandbenet, varför dom borrade i tand och käkbenet också.Det är ett stort ingrepp du varit med om även om man många gånger "glömmer" det i o med att det är i munnen s.a.s.Du kan dock skatta dig lycklig som tål både bedövning och inflammationshämmande värktabletter, vilket inte jag gör- utan gjorde allt detta utan det och fick lita till Alvedon var 4:e timme.  Kommer aldrig aldrig att glömma detta.P.S.  Jag har gjort denna tandoperation två gånger.... Mitt jättetips till dig är att använda: Corsodyl Munhålelösning 2 mg/ml Det påskyndar läkning  och gör att inget blir inflammerat.Bara att skölja munnen med och gurgla runt så gott det går.Lycka till och var lugn... du kommer bli bra.Kram
  • Me o Mike

Du det där lät inte som nån höjdare! fy fan. Utan bedövning!!

Jag vet inte om dom sytt i benet..
    Efter op så sydde han iaf 4 stygn och igår satte han 2 nya.

antitanten skrev 2009-11-17 12:17:50 följande:
    Vad bra att du kör med Corsodyl....Sydde dom i tandbenet också på dig ?Äter du penicillin nu ?Det gjorde dom på mig....fyra stygn. Hujedamej säger jag bara....kände mig som Rambo, ingen bedövning ju.Hur som helst så  fick jag ju ta bussen hem från Sös Tandkirurg trots att jag knappt kunde stå på benen  och för varje steg blödde det nytt blod s.a.s.Väl hemma blev det mer så jag ringde tillbaka till tandkirurgen o undrade om det skulle vara så.... men dom tyckte det lät konstigt. Åkte tillbaka i ilfart med taxi, eftersom dom skulle stänga inom en kvart och det var helg sen.Det visade sig inte bättre (sämre) än att två stygn gått upp.Det var bara att sätta sig i stolen igen och göra om......Sen var jag däckad i  ca 7 dagar sängliggandes och gick ner lika många kilon som sängliggande dagar. Kunde varken äta eller dricka. Vänner och barnen  fick ta ut hundar och sköta allt härhemma.Hoppas du känner dig bra snart.
  • Me o Mike

Idag jobbar jag iaf första dagen. Jag är ÖM men iaf mycket bättre.. Halleluja!

Svar på tråden Ni som opererat ut en tand!!