Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)

Heoo:
    Hehe sa de tjej först och sen ändrade till kille? HAr svårt att se att de kan se fel åt andra hållet jag menar har man sett en snopp så har man ju Här fick vi veta könet på rutin-UL:et med fast vi håller det hemligt

• Tvillingmamma2007

Heoo:
    Nä det spelar ju ingen roll för oss vad det blir heller bara den stannar kvar och mår bra såklart!

Moahaha ni kan ju gissa på ni

• Tvillingmamma2007

Halloj ni som kör Chrysler!!

Har varit och kikat på bilar idag och jag undrar hur man smartast placerar tre bakåtvända bilbarnstolar för bästa komfort? Verkar så bökigt...funderar på om vi ska ha en fram (får montera bort airbagen), en längst bak och en framför stolen längst bak och då ta bort den andra stolen i mittenraden...hjälp mottages tacksamt!

• Tvillingmamma2007

Frida:
    Tack för svar! Vi har precis skrivit på för en Chrysler ikväll! Den har dock inte stow n go...tanken hade inte ens slagit mig att man kunde göra så som ni gjort och eftersom vi letat ett tag nu och inte hittat så många lämpliga objekt att välja mellan så slog vi till ändå. Det är en -05: a executive som gått 8000 mil och vi fick ge 125 000. Ska hämta den på torsdag, ska bli spännande! Vi funderar som sagt på att ha en stol fram och sen en i mittenraden och en längst bak och om det blir bökigt att spänna fast den längst bak så får vi ta ut en av kaptensstolarna i mitten alt ha en fram och sen de andra två i kaptensstolarna och eftersom det ena är ett babyskydd så kan man ju lättare smita förbi där och själv sitta längst bak eller strunta att ha bas och sätta i babyskyddet sist...jaja vi kommer att få testa och se helt enkelt på nåt sätt ska det väl lösa sig hoppas jag.

• Tvillingmamma2007

Heoo:
    HAr ni också Chrysler eller har ni annan 7-sitsig? Vart ska den andre vuxna sitta då? KOmmer ni förbi bilstolarna om ni har dem i mittenraden?

• Tvillingmamma2007
    FruHeo skrev 2009-11-20 06:18:12 följande:
    TM: vi har en chrysler. Just nu sitter den vuxne fram, men sen när pyret kommer så kommer vi placera en av tjejerna på mittenraden och en längs bak. Gick kanske inte fram helt......... hehe!
    Ok! Så har vi också tänkt. Får se sen hur det blir, man får väl prova sig fram.
  • Tvillingmamma2007

Här får vi förresten inte vacc pojkarna förrän v. 50, dåligt!

• Tvillingmamma2007
    LakritsFia skrev 2009-11-22 22:39:29 följande:
    tvmamma-Va??? Varför får ni inte det??? vaccinera alltså...
    Vi får ju men inte förrän v. 50 och det beror ju på att vårt knäppa landsting här i Upppsala har bestämt det. Borde väl vara samma för dina tjejer antar jag. De vaccinerar ju 1-2 först, sen 6-mån-1 år och sist 2-3 år fast just nu finns ju inge vaccin iaf så det lär väl bli ytterligare försenat antar jag. Yes denna familjevacc strategi verkar ju funka superbra, jag får hos MVC, barnen hos BVC och sambon privat fast än så länge är det ju bara jag som fått...
  • Tvillingmamma2007

Yret:
    Busen i magen hälsar tillbaka och tackar! Det är en riktig vilde därinne så mycket vet jag iaf aldrig en lugn stund fast det är ju såklart skönt också. Kramar

Passerat v. 25 nu och magen blir bara större och större och jag blir tröttare och tröttare och får mer foglossning och div andra krämpor. Var på 50-års fest igår och det får jag lida för idag, jobbigt att stå och mingla och stolarna var under all kritik, plastklappstolar som lutade bakåt bläää. Såå mycket att göra på jobbet nu också och börjar känna att 80-90% är rätt så mycket ändå.

Heoo:
    Määä mögelost på pepparkakorna får man äta det?? Tycker de är så drygt med allt som man inte "får" äta suck. Förra helgen när jag var på disp. fest så serverades blodigt lamm och igår så var det nån rökt lax som jag vart osäker på och så pajen smakade så extremt mycket mögelost så jag tappade sugen på den fast den har ju ändå varit gratinerad man blir ju nojig minst sagt.

Frida:
    Tråkigt med inställd resa och tråkigt med dåliga syner, men bättre veta ändå tror jag. Hoppas det löser sig.

• Tvillingmamma2007

Heoo:
    Hehe ok. Mm det var illa verkligen och middagen var utdragen och låång (började redan 17.30 vilket var ovanligt tidigt tycker jag) och sen plockade de undan borden och gjorde plats för dans och jag blev uppbjuden av en karl direkt för en foxstrot haha smet iväg sen vid 23 då jag inte pallade mer helt enkelt. Tror inte det kommer att lätta på jobbet innan jag går på föräldraledighet tyvärr och jag har väl tänkt att jobba på in i det sista om jag inte blir sjk för foglossning eller karpaltunnelsyndrom på slutet som jag blev med grabbarna men då var de ju två också får väl ta sem på slutet om det blir alltför illa själv?

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)