• Pico

TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)

Vilka lurisar ni är Heoo o TM2007! Vi som är så bra på att hålla hemlisar här inne! Då gissar jag att Heoo får en kille enligt senast bud och att TM får en tjej eftersom du mådde så otroligt dåligt.

Jag har nu fått ett vikariat på tjejernas förskola (inte deras avdelning!) fram till jul och det känns så skönt att veta! Det kommer att bli heltid minus planeringstid men det känns ok iom med att jag slipper lägga till lämnings- och hämtningstid. Det funkar så bra med tjejerna, de bara vinkar genom fönstret eller kommer fram och säger hej när vi är ute på gården.
    Annars är det bara bra! Tommie har fått igenom att jobba 90 % så han kommer att jobba hemifrån både måndag och fredag = en dag till som jag kan leja ut matlagning och ev lämning o hämtning om jag jobbar lång dag. Sigrid har blivit en riktig liten prinsessa på ärten. Vi har många klädbråk på morgnarna, hon vill bara ha kjol el klänning och strumpbyxor. När hon kommer hem från dagis åker prinsessklänning på med en gång! Hon snackar, diskuterar och analyserar tillvaron hela tiden men fortsätter med sina utbrott om hon inte får som hon vill... Agnes har en minne som nästan är skrämmande! Hon kan referera till något som hon sett el hört en gång tidigare för flera månader sedan. Härom morgonen när vi åt frukost la hon ner mackan och slog sig runt kroppen med armarna och sa "Jag värmer mig med åkarbjasa".

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Pico

Frida: ÅH vad härligt att höra att Alfred redan trivs så bra i sin nya skola!!

• Pico

Ja Frida! Får lön i morgon.

• Pico

Hej alla! TIttar oxå in allt som oftast men är dålig på att skriva nu för tiden. Våra tjejer har inte napp så det behöver vi inte sluta med. Agnes slutade med blöja på dagen i våras (maj) och på natten i aug-sept, Sigrid har varit torr på dagen sen i juli men behöver fortfarande blöja på natten (hon visar ingen tendens till att vilja sluta med det) och sen vill hon ha blöja när hon bajsar (det fick hon jättegärna sluta med!). Annars har vi haft rätt tuffa perioder av trots och utbrott. Som tur är så knasar de inte samtidigt men byter gärna av varandra så vi är ordentligt trötta vissa dagar. Vi provade ett homeopatmedel mot Sigrids vansinnesutbrott och det hjälpte faktiskt riktigt bra, nu är utbrotten hanterbara för alla parter även om de fortfarande är mkt intensiva.
    Julen har varit bra. De var inte alls rädda för tomten i år och var så tacksamma och glada över sina julklappar. De fick varsin ukulele, en röd till Agnes och en rosa till Sigrid och den älskar Agnes så mkt och hon spelar verkligen "på riktigt".

• Pico

Grattis till Albin o Rasmus!

Här kallar de oss för mamma och pappa och förnamn som tur är! Men det kanske kommer...

• Pico

GRATTIS Heoo!! {#lang_emotions_flower} Kul med en liten kille i familjen! Sköt om er, meddela när ni har funderat ut namn och framför allt vill vi se bild på underverket!!

• Pico

Underbara Yret!! Det är med tårar i ögonen och hjärtat översvämmat av glädje som jag läser om dina fantastiska resultat!! Du är en kämpe och förebild av stora mått! Fortsätt med ditt toppenjobb och sprida ljus och kärlek omkring dig. PUSS!! {#lang_emotions_heart}

• Pico

Hej alla!! *ingen nämnd och ingen glömd!*
    Här är det full rulle. Jag har fått jobb!! Eller provanställning iaf, fram till påsk och förhoppningsvis får jag fortsätta även efter det. Det är som speciallärare på Internationella Engelska skolan här i Gävle. Drömjobbet, iaf så nära man kan komma i dagens läge. Det gick oerhört fort och jag blev inslängd med huvudet före och STORA krav på mig men än så länge känns det bara jättebra.

I morgon fyller Agnes och Sigrid 3 år! {#lang_emotions_heart} För exakt 3 år sedan låg jag på förlossningen och profylaxandades och TENS:ade för fullt. Vid lunch i morgon är de födda. Nu ska jag ta mig i kragen och städa undan lite och slå in paket för i morgon kommer mina föräldrar + mormor och min bror med familj. På lördag blir det kalas. Vi ska oxå på 3-års kontroll på måndag så jag får återkomma men jag gissar att de är ca 98 cm och väger ca 14 kg.

Kram och trevlig helg till er alla!!

• Pico

I dag var maken iväg på 3-årskontrollen till bvc med smådamerna. Agnes är nu 99 cm lång och väger 14,5 kg, Sigrid är 97 cm och väger 13,9. Mina långskonkor! De fick andra sprutan oxå så får se om jag får vabba i morgon...

• Pico

Simma: Det är jobbigt att plugga! Särskilt som det var ett tag sen man gjorde det. Det tar ett tag att hitta studierutiner. Och det är inte som att jobba. Man kan inte sitta och plugga i 8 timmar med lite lunch och kafferast. Jag orkade sitta max ca 1½ h, sen måste jag ta en bensträckare och låta hjärnan tänka på annat om så bara för en liten stund.

TM2007: Ja ta det lugnt nu!! Det är lite tidigt för pyret att komma ut än! Sköt om dig!

Som förutspått vaknade Sigrid med hög feber i natt så det blir till att vara hemma. Hon fick alvedon i natt men hade ändå nästan 40 grader när hon vaknade. Agnes har bara lite stegring. T åkte iväg kl 5 i morse, är på väg till Östersund över dagen och jobba, kommer hem ca 21... Snacka om lång arbetsdag!

Det enda frågetecknet på 3-årskontrollen igår var att Agnes blandar ihop rött och grönt (har hon alltid gjort trots att hon har kunnat alla andra färger hur länge som helst) Hon svarade "gröd" på frågan vilken färg äpplet hade. När sköterskan frågade vilken färg bilen hade svarade hon "samma som den" och pekade på äpplet. Hon sa att det bara är att avvakta och se om hon ev är färgblind på rött och grönt. När Marita (sköterskan) frågade om de lekte rollekar satt de bredvid och lekte "Marita".

• Pico

Grattis till alla nyblivna 3-åringar!! {#lang_emotions_flower}

• Pico

Grattis Anna i Hult!! Håller med de andra, imponerande!

Jag har alltid sagt att jag vill ha tre barn men som läget är nu känns det som om tillvaron är "on the edge". Det är INTE meningen att man ska jobba heltid och ha små barn. Men som arbetsmarknaden är nu är det bara att gilla läget och hoppas att det blir ett fast jobb efter påsk och att det går att gå ner i arbetstid (trots att jag inte får tiden att räcka till som det är nu...).

Keno: Oj vilka långa tjejer du har!! Där ligger tom mina i lä.

Ang mat så äter våra tjejer ok men inte mkt. Vi har alltid grönsaker till och det älskar de så de får åtminstone i sig lite. Vi är noga med att försöka få de att iaf smaka på maten. De får inget att äta mellan målen och jag lagar inte någon extra mat för deras skull.

Vi har varit/är toktrötta och har varit rätt dåliga på aktiviteter av alla de slag. Dessutom så har vi haft en del att pyssla med här hemma och tjejerna har varit mycket nöjda med att leka hemma. Jag skulle vilja börja minisim med dem med det kostar rätt mycket och man bokar upp sig 8 helger i rad.

STOOOOOR kram till er alla!! {#lang_emotions_heart}   3-års kalas så småningom??

• Pico

Jättebra FIa, länka till den nya tråden är du snäll?!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)