• BasseKatt

TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)

Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html
    Tråd 13: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292671.html

Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48621472.html

• Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)
  • FruHeo
    Komandiva: hihi, ja du, han kallas för Ville just nu, men vi är inte säkra än.

Frida: tungt med rättegången!

Romanova: Grattis till tentan bra jobbat! Låter härligt med skidåkningen.

TM: trist att  de är sjuka, hoppas att de kryar på sig. Hur mår du och magen????

Snoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor snooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooor!
    Men jag är en sån jääävla hönsmamma när det gäller Ville, herregud, han snorar lite och jag hönsar ihop!
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • komandiva

Ville! jättemysigt.

TV2007, v.35! wow vad tiden går. illa med foglossningen.

Svärfar kom som sagt hit i onsdags för att per är borta men idag har han kräkts hela dagen. Och för ett tag sedan spydde Mira. Igen.

Så nu börjar det om verkar det som. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Per kommer hem i morgon,

Anna eller någon annan med bra tips: vad ger jag Mira när hon inte vill äta/dricka något???? Mjölk är det enda hon ber om och det sa de på 1177 att det ska hon absolut inte dricka...

• Tvillingmamma2007

Heoo:
    Jorå mår hyfsat förutom foglossning, trötthet, tungt, svårt att andas och sitta skönt mm mm

Komandiva:
    Vätskeersättning är väl bra att ge men kan väl vara lite svårt att få i, festis eller äppeljuice eller nåt annat som är extra gott kanske kan funka? Är ju bra med vätska iaf. Här är det det som gäller nu för Leo eftersom han äter och dricker väldigt dåligt och har hög feber.

• Tvillingmamma2007

Komandiva:
    jobbigt med kräksjukan förresten! Hoppas verkligen att vi slipper den fast jag vet att det går och har gått ett par veckor på dagis nu...det får räcka med feber...och jag hoppas att jag klarar mig med, man blir ju ofta lite extra dålig som gravid tycker jag och sist vi var magsjuka jag och sambon så slutade det ju på sjukhuset för min del (i julas).

• Anna i Hult

Komandiva- ge henne det hon vill ha. Det är bra att börja äta direkt, det här med flytade kost och börja långsamt är det ute med, ju fortadre magen kommer igång destå bättre gäller idag. Filmjölk brukar vara bra, det kan vara jobbigt om man dricker för mycket "på en gång" för magen. Det är delvis därför det är bra att börja med mat.

Frankrike var soligt men inte så varmt. Inget bad denna gången, men mycket lekplats.
    Nu är det bara en vecka kvar på gyn, väldigt roligt och lärorikt har det varit och rena semestern, inga administrativa plikter.
    Vinterkräksjuka hoppas jag verkligen vi slipper.

• Tvillingmamma2007

Heoo:
    Hur mår du själv?

Här har varit fullt upp idag utan sambon som ska sova borta tom som tur är så kom ju mamma lagom till lunch och nu lägger hon killarna. Leo har fortfarande hög feber, blir 3:e dygnet i morgon, borde man bli orolig?? Var tvungen att åka och handla med min foglossning idag med, inte najs, dessutom så kändes det som om jag skulle svimma ett tag inne på ICA och så fick jag avstämning och var tvungen att plocka upp alla varorna igen. En plastpåse snodde in sig i hjulet på kundvagnen också och ville inte lossna, nämnde jag att apoteket var stängt när jag väl kom dit för att köpa alvedon till Leo?? Brukar ju alltid vara öppet men var nu stängt pga ägarbyte suck säger jag bara. Jaja kanske bra att börja trappa ner lite på alvedonet iaf då han fick diarré idag som förmodligen beror på alvedonet men vad gör man när han hjar 40 grader är helt röd och bara gnäller. Han är röd på kroppen med och lite knottrig liksom.

Stackars mamma har superont i ena benet i höjd med knävecket med, själv tror hon på ischias och har tagit voltaren, men ni sjukvårdskunniga det kan inte vara blodpropp eller nåt annat läskigt? Hon kan ju knappt gå på benet men ringa sjukvårdsrådgivningen vill hon inte suck.

Lagade nog lite för avancerad middag ikväll och dessutom så bakade jag lite inför min födelsedag då jag ville passa på då mamma var här...så nu sitter jag helt död i soffan med diskmaskinen gåendes och ett berg på diskbänken bläääääää.

• Anna i Hult

Tvillingmamma- Är benet svullet? Mät med måttband på tjockaste stället på vaden och jämför med andra benet. Skiljer det mer än 2 cm- varning för propp! Leo har kanske tredagarsfeber? Har han några andra symtom än hög feber? Hur ser tungan ut?

Nu sover alla de trötta flickorna och jag kryper nog till kojs jag med, är trött i kväll.

• Tvillingmamma2007
    Anna i Hult skrev 2010-02-06 22:45:59 följande:
    Tvillingmamma- Är benet svullet? Mät med måttband på tjockaste stället på vaden och jämför med andra benet. Skiljer det mer än 2 cm- varning för propp! Leo har kanske tredagarsfeber? Har han några andra symtom än hög feber? Hur ser tungan ut? Nu sover alla de trötta flickorna och jag kryper nog till kojs jag med, är trött i kväll.
    Nej tror inte benet är svullet, det är väl bara ischias då kanske som hon tror. Båda har ju redan haft tredagarsfeber och det är väl en virusinfektion som man bara har en gång? Har inga andra symtom än feber dock, varken hosta eller speciellt snorig. HAr försökt fråga om han har ont nån stans i halsen eller så men det har han inte säger han. Tungan ser dock lite skum ut, lite röd och så lite vit på mitten. Han är rödprickig i ansiktet och ner över halsen och koppen, lite knottrig också. Verkar dock vara lite piggare idag så det kanske vänder hoppas jag. Lite mindre feber idag med och natten gick bättre än de tidigare två.
  • Tvillingmamma2007

Shit kan det vara scharlakansfeber? Måste vi ringa då och få antibiotika?? Och då blir väl Tim sjuk också då antar jag och vi vuxna?

• Mini Pantern

Tvmamma: Jag tycker det låter som scharlakansfeber.

Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 14)