Inlägg från: Jmia |Visa alla inlägg
  • Jmia

PK!?!?!?

Det är klart som fan du är PK Mija.. DU har en avatar just nu som är sjuuuuukt PK, den bara signalerar vilken "negerälskare" du är och snälla, hur kan det vara annat än PK?

{#lang_emotions_dreamer}

Jag ska skaffa en likadan bild fast inte med en svart hand utan en chokladbrun hand eftersom jag är din tvilling och tillika PK junior. Ibland har jag fått känslan att jag leder men jag tror du har gått om mig nu.
    Jag har doftat den levande, verkliga världen utanför FL där människor faktiskt behandlar varandra som just människor och inte som skit. En underbar plats där åsikter får vara skilja sig från varandra, där ingen lider av tourettes syndrom och bara kan yttra ord som "källa" eller "PK" utan att vara insatta i vad orden betyder.
    Den världen är fantastisk och jag önskar att fler besökte den

♪♫
  • Jmia

Ja det är klart tråden blir tom, så länge man inte får hävda sin rätt att kalla folk diverse skällsord som neger eller PK finns ju ingen vits att diskutera.
    Seriösa diskussioner är inte allas starka sida

♪♫
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-11-11 14:20:50 följande:
    Kanske skulle starta en tråd om det...

I´ll be back
    ♪♫
  • Jmia
    MrsAssault skrev 2009-11-11 15:29:38 följande:
    "PK" är ett skällsord och "Neger" är vackert och kärleksfullt.
    Ja det är det. Det har jag hört en neger säga.
    ♪♫
  • Jmia
    Omorfia skrev 2009-11-11 15:36:35 följande:
    PK är ett skällsord (här på FL vill säga) och används flitigt när man inte vill/kan bemöta argument som en vuxen.
    Visst är det så. Det är lustig kan jag tycka, kan man inte diskutera utifrån ords egentliga betydelse är kanske inte ett diskussionsforum rätt.. ehrmm.. arena så att säga ;)
    Kanske har jag för höga krav på mina medmänniskor men det är tråkigt när somliga vill hävda sitt monopol på ord som de inte ens kan uttala i verkligheten.

Men det är inte alltför sällan på FL som det blir dispyter kring ord och deras betydelse, samt vem som är vad.
    ♪♫
  • Jmia
    ko med träd skrev 2009-11-11 18:40:15 följande:
    Att irritera sig på att folk använder ordet "neger" är definitivt politiskt korrekt.
    Nä.
    ♪♫
  • Jmia
    ko med träd skrev 2009-11-11 18:55:18 följande:
    Då är du PK därför att du tycker som man, enligt den gällande normen, "ska" tycka. Definition nummer två i trådstarten stämmer ganska bra överens med min definition av PK.
    Om vi leker med tanken att ditt svar är det ultimata som borde sätta på P för diskussionen (en ganska flummig lek alltså)
    Då kan vi säga som så här då.. Jag gillar köttbullar och lingonsylt. Jag är svensk. Är jag PK för det?
    Är det inte ändå liiiiite politiskt korrekt att jag som svensk påstår att jag gärna äter köttbullar?
    Varför är jag inte modig och går emot strömmen- normen, och säger att köttbullar smakar åsna och jag hatar det?
    Hmmm.. tanken svindlar.
    ♪♫
  • Jmia

Jaaaa.. PK wannabe!

Eftersom ingen vågar förklara saken i en tråd som är formulerad utan några svordomar ({#lang_emotions_sealed}) så lär vi få vandra i ovisshet

♪♫
  • Jmia
    ko med träd skrev 2009-11-11 19:33:44 följande:
    Folk som använder PK-begreppet brukar inte använda det i den sortens diskussioner.
    Jag drog naturligtvis exemplet till sin spets för att du skulle förstå hur löjligt det är. Uppenbarligen gick inte parallellen in.
    ♪♫
  • Jmia
    ko med träd skrev 2009-11-11 19:46:14 följande:
    Du får gärna förklara varför det är "löjligt" genom att använda relevanta paralleller och exempel.
    Jag tyckte mitt exempel var alldeles jätte relevant Mer kan jag inte göra för dig.
    ♪♫
  • Jmia
    Queenie70 skrev 2009-11-11 20:22:11 följande:
    Om man börjar räkna upp saker som är uppenbart politiskt INkorrekta så förstår man ju rätt snart vilken sida man vill vara på Sveridemokraterna är politiskt inkorrekta Talibaner är politiskt inkorrekta Att köra stadsjeep är politiskt inkorrekt Att skita i klimathotet är politiskt inkorrekt etc etc.
    Queenie70 skrev 2009-11-11 20:18:44 följande:
    De flesta saker som är PK är ju faktiskt rätt bra grejjer, så jag begriper inte varför man liksom använder det för att håna folk som har moderna åsiker som står för framsteg (oftast) och tar avstånd från gamla mossigheter, som att kvinnan ska stå vid spisen, och att negrer har rytmen i blodet...
    Heja dig! Kunde inte hålla med mer
    ♪♫
Svar på tråden PK!?!?!?