Inlägg från: ko med träd |Visa alla inlägg
  • ko med träd

PK!?!?!?

Att irritera sig på att folk använder ordet "neger" är definitivt politiskt korrekt.

• ko med träd
    MijaMia skrev 2009-11-11 18:47:45 följande:
    Men det intressanta här är vad DIN definition av PK är? Jag irriterar mig på folk som envisas med att säga neger när man rakt i ansiktet på dem säger "Jag tar illa upp". Då är jag PK därför att...?
    Då är du PK därför att du tycker som man, enligt den gällande normen, "ska" tycka.

Definition nummer två i trådstarten stämmer ganska bra överens med min definition av PK.
  • ko med träd
    Jmia skrev 2009-11-11 19:02:34 följande:
    Om vi leker med tanken att ditt svar är det ultimata som borde sätta på P för diskussionen (en ganska flummig lek alltså) Då kan vi säga som så här då.. Jag gillar köttbullar och lingonsylt. Jag är svensk. Är jag PK för det? Är det inte ändå liiiiite politiskt korrekt att jag som svensk påstår att jag gärna äter köttbullar? Varför är jag inte modig och går emot strömmen- normen, och säger att köttbullar smakar åsna och jag hatar det? Hmmm.. tanken svindlar.
    Folk som använder PK-begreppet brukar inte använda det i den sortens diskussioner.
  • ko med träd
    MijaMia skrev 2009-11-11 19:16:20 följande:
    Nej, jag skiter i normen. Det är här problemen börjar. Tror du att jag tycker som man "ska" tycka, för att jag bildat mig en åsikt baserad på erfarenheter, eller för att det är så man "ska" tycka, utan att egentligen veta varför?
    Det spelar ingen roll att du skiter i normen. Din åsikt om ordet "neger" är helt enligt normen och därmed politiskt korrekt, oavsett vad du grundar den på. Man kan vara PK utan att vara medveten om det.
  • ko med träd
    Jmia skrev 2009-11-11 19:37:18 följande:
    Jag drog naturligtvis exemplet till sin spets för att du skulle förstå hur löjligt det är. Uppenbarligen gick inte parallellen in.
    Du får gärna förklara varför det är "löjligt" genom att använda relevanta paralleller och exempel.
Svar på tråden PK!?!?!?