• Svar på tråden Skäms på er Vellinge!
  • Moonis

Sen måste jag säga att visst finns det gäng och detta måste man ta itu med men något som inte nämns är de största gängen typ Bandidos, HA mfl. som gör riktigt grova grejer. Sen kan vi börja prata om de nazistiska gängen som bara är svenskar men folk verkar hänga upp sig på alla problem med utlänska gäng.

• Joppis
    Moonis skrev 2009-11-12 10:10:52 följande:
    Sen måste jag säga att visst finns det gäng och detta måste man ta itu med men något som inte nämns är de största gängen typ Bandidos, HA mfl. som gör riktigt grova grejer. Sen kan vi börja prata om de nazistiska gängen som bara är svenskar men folk verkar hänga upp sig på alla problem med utlänska gäng.
    Hänga upp sig? När ska folk öppna ögonen. Jag kan bara gå till området där jag själv bor. Min egna erfarenhet säger att 90% av alla brott som förekommer i området begås av en kategori människor....

För övrigt är detta ganska intressant läsning: affes.wordpress.com/category/kriminalstatistik-sverige/
  • Minandra

Jag har ingen åsikt i det här men.....
    Två goda vänner som är poliser säger att 9 av 10 som sitter inne för våldsbrott i Sverige är av utländsk härkomst. Över 90 % av alla våldtäkter begås av samma grupp.
    Det regeringen kanske borde ta tag i är hur man minskar på detta och på så sätt göra oss andra tryggare och mer positiva till att ta emot flyktingar.
    Det är ju tyvärr så att man alltid står sig själv och de sina närmast och känner man en otrygghet så kan det tyvärr bli mycket motsättningar gällande invandringen.

• jaghopparhögt
    Moonis skrev 2009-11-12 10:10:52 följande:
    Fast även om Bandidos och Ha gör riktigt grova grejer så pysslar de ju nästan enbart med kriminalitet som faktiskt är handel med varor, olagliga varor dock men ändå. De går ju inte runt och rånar tonåring på mobiltelefoner och knivhugger folk.
    Sen nazistiska gäng är ju sjukt överdrivit, finns ju knappt några sådana längre. Jag har inte sett ns skin på stan sen typ 1996.
  • Joppis
    Minandra skrev 2009-11-12 10:15:07 följande:
    Jag har ingen åsikt i det här men.....Två goda vänner som är poliser säger att 9 av 10 som sitter inne för våldsbrott i Sverige är av utländsk härkomst. Över 90 % av alla våldtäkter begås av samma grupp.Det regeringen kanske borde ta tag i är hur man minskar på detta och på så sätt göra oss andra tryggare och mer positiva till att ta emot flyktingar.Det är ju tyvärr så att man alltid står sig själv och de sina närmast och känner man en otrygghet så kan det tyvärr bli mycket motsättningar gällande invandringen.
    Jag har ett antal vänner som är poliser och tyvärr så består deras arbeten och gripande i huvudsak av personer med utländsk härkomst, och i synnerhet ungdomar. Det är inget påhitt utan ren fakta.
  • SuzR

man är ju inte våltäktsman för att man är invandrare. Att våldta någon beror ju på en rad olika omständigheter och det är jättemånga svenskar som också våldtar och kom ihåg att det är väldigt ofta offret känner den man blir våldtagen av och oftast sker det innomhus. Det är lätt att få det att låta som om invandrare inte gör något annat än att våldtar

• Joppis
    SuzR skrev 2009-11-12 10:19:30 följande:
    man är ju inte våltäktsman för att man är invandrare. Att våldta någon beror ju på en rad olika omständigheter och det är jättemånga svenskar som också våldtar och kom ihåg att det är väldigt ofta offret känner den man blir våldtagen av och oftast sker det innomhus. Det är lätt att få det att låta som om invandrare inte gör något annat än att våldtar
    Klart dom gör annat....oxå
  • Minandra

Låg kvinnosyn är ett exempel på varför våldtäktsmän våldtar, makt är ett annat...... Vad jag vet så strävar vi efter ett jämnlikt samhälle? Hur är det med andra länder??

• Moonis
    jaghopparhögt skrev 2009-11-12 10:17:43 följande:
    Fast även om Bandidos och Ha gör riktigt grova grejer så pysslar de ju nästan enbart med kriminalitet som faktiskt är handel med varor, olagliga varor dock men ändå. De går ju inte runt och rånar tonåring på mobiltelefoner och knivhugger folk. Sen nazistiska gäng är ju sjukt överdrivit, finns ju knappt några sådana längre. Jag har inte sett ns skin på stan sen typ 1996.
    Nej, men utpressar, mordhotar, mördar mm.  men hey, vi får inte glömma de utlänska ungdomarna.

Nazisterna har bytt taktik och skepnad i form av ett visst parti
  • Moonis

Vi behöver helt enkelt bli bättre på att nå dessa ungdomar i tid innan det går så långt och detta gäller alla ungdomar oavsett härkomst och hudfärg.

Svar på tråden Skäms på er Vellinge!