• Strix

    KompiSHarna på Drömkliniken (del 3)

    I begynnelsen fanns några IVF:are på Sophiahemmet som delade tankar, metoder och känslor i en tråd för kliniken. Sedan dess har vi haft en juste invandring från andra kliniker. Flera har fått barn, andra är gravida och en del av oss kämpar vidare.

    Gemensamt för oss är att vi känner till varje form av smärta som det innebär att inte få barn så lätt. Vi har alla genomgått minst ett IVF-försök. Vi stöttar och peppar varandra genom olika sorters problem och det finns en djup förståelse mellan oss. Det finns också en hel del kunskap samlad i trådarna.

    Nya medlemmar är alltid välkomna så länge man är lyhörd för att de flesta av oss härinne har kämpat väldigt länge och har gått igenom mkt svåra stunder! Det är inte en ruvartråd.

    Låt del 3 innehålla de flesta graviditeterna och trådbebisarna i mannaminne!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:11
    Föregående tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m46247302.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:24
    Drömklinikens kalender
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m48635175.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 20:37
    Länkar med information om fertilitet www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635497.html

  • Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 3)
  • Neh

    Vad fint att du fixade en ny tråd, Feia! Jag känner igen såna kramper du hade. Har varit så stenhård i magen under ruvning och graviditet och då har jag fått såna när jag bara suttit rakt upp och ner, inte i samband med toalettbesök. Hur mår du nu? Håller tummarna för dig!

    La Star: jag har hört om flera som inte plussat på andra prov men plussat på CB. Tummar för dig också

    Vera: vad jobbigt att det är segt med jobb för din man. Får han a-kassa iallafall så ni klarar er någorlunda?

    Lightis: kram till dig, det lät ju så lovande.

    Lilli: verkligen fina ord, håller med om att du är en riktig snygging!

    Caribe, hur mår du. Skönt att det äntligen närmar sig för både dig och Cantika.

    Vinkar till Kalimero, chokladoman och Spelbrud!

    Kramar

  • Fru Orange

    Tack feia! Började undra om alla hade rymt utomlands eller något  ...


    (¯`°?.¸♥Tänk om vi verkligen får en liten♥¸.?°´¯)
  • Strix

    När jag började skicka meddelanden till er om den nya tråden fick jag ett meddelande om att jag inte fick skriva i tråden på några timmar pga SPAM!!! Därför har inte alla fått länken och därför har tråden inte alla länkar bakåt. suck. Får skriva nu i alla fall men tror inte att jag kan skicka meddelanden.

  • Skruttefia

    Hej och tack igen för tråden, feia!

    Ska jag kanske spamma några trådmedlemmar och isåfall vilka?

    Kram


    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • chokladoman72

    Tack för tråden Feia!

    Jag kan också hjälpa till att bjuda in till dem du inte hann med. Vad ytterst märkligt att du blev klassad som spammare så snabbt

    Jag kanske har missat en del inlägg men Alohapingla, Fredrika och Neh - hur mår ni? Aloha och Neh, ni har väl gjort UL? Hur är det för din del Fredrika?

    Caribe - härligt att det börjar närma sig. Äntligen!!! Du har verkligen fått ha tålamod.

    Vera - jag läste din länk. Märkligt med ett sånt kommersiellt jippo kring infertilitet. Samtidigt så är det väl bra att det erbjuds en mötesplats där man kan få information och prata med olika kliniker.

  • Strix

    Hoppas att jag nått alla nu så att inget krånglar. Tror alltså inte ni behöver göra nåt, men tack!

    Sorry Caribe - lyckades inte få in dina härliga figurer!

  • Strix

    Hoppas att jag nått alla nu så att inget krånglar. Tror alltså inte ni behöver göra nåt, men tack!

    Sorry Caribe - lyckades inte få in dina härliga figurer!

  • TeresaJ

    Vink, vink Kalimero! Jobba inte ihjäl dig bara!

    Spelbrud: Jätteskönt att ni var där tillsammans iaf. Stor kram

    Lightis: Jag så väl igen mig. Har blivit lurad många ggr. Kram

    Bra att du startade en ny tråd feia!

  • Fredrika Bremer

    Chokladoman, vi bor inte i Stockholm just nu och jag ska inte dit förrän början av dec. Så fick välja att antingen göra vul lite senare eller gå till min lokala pucko-gyn. Kom fram till att jag inte vill få ett negativt besked från den okänslige knasbollen, så det blir lite extra väntan tills jag kan gå till SH...

Svar på tråden KompiSHarna på Drömkliniken (del 3)