• Mitti

ENFP

Jag har gjort en personlighetstest, Mayers-Briggs, för att få ett perspektiv på mig själv som arbetssökare. Syftet var alltså att ta reda på vad jag skulle passa som yrkesmässigt, vilka mina styrkor och svagheter är, och vad det är som får mig att välja som jag gör.
    Mitt resultat blev att jag är en ENFP
    Nu undrar jag om det finns fler sådan här inne och vad ni jobbar med? Vore intressant att se om mina funderingar på vart jag ska ställa min kosa stämmer överens med hur ni som liknar mig har valt era jobb och hur ni trivs med det ni gör...

• Svar på tråden ENFP
  • Muminski

Ehh...va?? Vart försvann all min text??

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Jag har dock gjort ett annat slags test nu under min förra kurs (ledarskapspsykologi och konflikthantering) och där fick jag lära mig att jag är en extrovert känslomänniska med systemångest

Hmmm...

• Mitti

Kul att ni hänger med!
    Kaiza och Tina, tyc ker ni att ni känner igen er i beskrivningarna?
    Den du gjort K, är lite annorlunda verkar det som...? Fick du fram ngn bokstavskombination?

Hur som helst, det är roligt med såna här tester. det ger anledning att reflektera över vem man är, vad som styr en och hur man fungerar. För mig som nu är inne i en process som handlar om att ta reda på vad jag skulle kunna tänkas jobba med i framtiden, efter en flerårig sjukperiod där jag har vissa svårigheter att ta med i beräkningen men ändå måste finna mina styrkor också, så är det ett bra verktyg bland andra. det är viktigt att hitta styrkor och se tillgångar, speciellt för människor med sjukdomsbegränsningar. det blir så lätt att man ser hindren. Nu får jag lite hjälp att också se tillgångarna.

Vad detta sen kan leda till i form av jobb, ja de bl ir en annan femma!

• Muminski

Mitti, tycker att det stämmer med den bild jag haft av dig förutom det att detaljer skulle trötta ut dig

• Mitti
    hahahhaaa...
    Ja du K, ibland kan det nog faktiskt stämma det med!
    Jag kan bli otroligt frustrerad när det blir för mkt gnetande med detaljer om jag redan fattat bilden s a s, och sånt där småpyssel som tar tid är inget för mig. Jag gillar när jag ser resultat ganska snabbt och dras till sånt jag lär mi g snabbt. Som att sp ela instrument, det lär jag mig lätt och då kan jag busenkelt hålla på med detaljer för att finputsa det hela, men långa invecklade formler som jag inte ser ngn använding för, det blir jaga trött på...

Detaljer som handlar om känslor, idéer och människor är kul, detaljer som handlar om siffror, maskiner och tekniska prylar tröttar ut mig. Men jag kan utan vidare lära mig hur en inspelningsstudio fungerar så att jag praktiskt kan använda den för att spela in mina låtar.... !
  • Tina B

Mitti, musiklärare kanske? Eller ge privatlektioner i något instrument? Körledare (kör som i sjunga alltså)?

• Tina B

Varför skall jag alltid få sådana här svar!?
    se.41q.com/typ.41q

de är ju bara trååååkiga saker! (men ja, jag har dessa fallenheter ...)

• Neko

ENFP är en väldigt mysig personlighetstyp, jag skulle vilja vara mer så =) ÄR en INFJ.

• Muminski
    Tina B skrev 2009-11-13 15:00:12 följande:
    Varför skall jag alltid få sådana här svar!? se.41q.com/typ.41q?p=23582553de är ju bara trååååkiga saker! (men ja, jag har dessa fallenheter ...)
    Varför du alltid får såna svar... hmm kanske för att de stämmer in på din personlighet? Inte vet jag bara en gissning
  • Mitti

Musiklärare har jag jobbat som.
    det är roligt och jag är bra på det, men det är lite för stressigt och slitsamt om man ska jobba i skolan. däremot kan jag tänka mig privatundervisning, det vore nog kul.

• Mitti

Tina, har du sysslat med extremsporter nånting? Det låter farligt!

• Tina B
    Mitti skrev 2009-11-15 18:56:51 följande:
    Tina, har du sysslat med extremsporter nånting? Det låter farligt!
    ehm ... räknas juitsu so extremsport?
  • Mitti

Ja i mina öron i alla fall!
    (tycker det är extremt att träna överhuvudtaget just nu! hehehehehehhhheeeee!)

• Mitti

Hmmm... Har studerat dessa personlighetstyper lite mer noggrant och tycker att jag nog kan vara rätt mk av en INFP också... Den lite mer grubblande och inåtvända varianten av ENFP alltså... Är nog en blandning, som många av oss kan vara.

• Tawaret

Jag är INTJ, någon fler sådan?

• Tina B
    Tawaret skrev 2009-11-21 21:44:27 följande:
    Japp, det är jag det!
  • Mitti

berätta mer!
    Vem är man då?

Tawaret skrev 2009-11-21 21:44:27 följande:
    Tina B skrev 2009-11-22 09:54:10 följande: