Damien och Adrian skrev 2009-11-15 22:33:44 följande:
därför är kedjehus en bra kompromiss? Vi vill nämligen inte bo i radhus el lägenhet för vi har ont av grannar som röker t ex. vi ahr en nu på bottenplan, jag är allergisk och hon förpestar livet för mig - jag kan inte vara på min egen balkong el öppna på sommaren, det stinker i hela huset så jag får migrän. Så vi vill ha eget boende. kedjehus - finns en del att göra på huset men minimal trädgård och inte så mkt att göra totalt - särskilt inte om vi tar ett hus vi ska kika på i veckan som är totalrenoverqaty redan, i vår smak
dessutom.vi vill gärna lära oss hur man ska göra, men bara det att vi ska fixa tapeter, måla lister och fixa lite sånt är för oss en stor grej. Visst kan vi lära oss men små steg til att börja med. och ångrar vi oss kan vi ju sälja o köpa hus senare, kedjehuset lär inte bli så dyrt att vi sitter fast.tack för alla svar!
Kedjehus är ju även det ett hus. Ingen större skillnad mer än att det sitter ihop med huset bredvid (eller ja,garaget då)..Ni har fortfarande allt jobb med huset kvar. Att det redan är renoverat är inte =inget jobb,utan snarare att ytskikten är fixade..
Klart ni lär er om ni vill,men det låter inte riktigt som att ni har viljan och lusten. Men har ni det så varsågod o kör på bara
Men vill man komma från grannar så är ju fristående outstanding måste jag säga!