Renoveringslån?
din kostnad på dränering tycker jag, tyvärr, verkar lite låg... eller var har du hittat så billig dräneringshjälp?
din kostnad på dränering tycker jag, tyvärr, verkar lite låg... eller var har du hittat så billig dräneringshjälp?
Vi köpte hus för ett år sen, och har nyligen dränerat, gjort allt jobb själva, och med massa inkasserade tjänster, och verkligen fått vissa saker jättebilligt. (rabatter, extrapriser, "gratis" arbetskraft) och ändå är vi nog uppe i 60-70... En jäkla massa jobb och matrial är det...
Pratade med en ytlig bekant som jobbar som byggnadskonsult, och han sa åt mig att räkna runt 150-200.
Innan vi köpte huset räknade vi som du, kanske 80 för dräneringen. Där kommer vi nog landa nu, men då ska tilläggas att vi kommer behöva bygga ny uteplats nästa år, eftersom vi blev tvungna att riva den gamla. sånt måste man ju också räkna med.
Men vi ångrar inte att vi köpte huset, även om det kostar och tar tid. Köket kan du ju faktiskt "budget-renovera" genom att måla om/sprutlacka luckorna, byta knoppar och bänkskivor. Det gör otroligt mycket, och som vår bankman sa till oss när vi köpte, vänta med köket, tills ni bott in er, så ni är säkra på vad ni VERKLIGEN vill ha, och passar huset och er.
Men som tröst ang. dräneringen kan jag ju säga att jag har svårt att se att köket kommer kosta 150, det finns fina, billiga (inte dåliga för det) alternativ. Brukar finnas riktigt bra erbjudanden på just kök...