• KathyR

Min nyfödda kissar inte? :/

Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..

• Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/
  • KathyR

åh :/ ja, får ringa då..

• KathyR

Hon äter bröstmjölk, men jag ammar inte för att hon inte får rätt tag om bröstvårtan. Hon äter var fjärde timme och då äter hon 30-35 ml och har god aptit medans hon äter, inget fel med den.

Hon är annars som vanligt. Visst sover hon mycket, men det har hon gjort hela tiden. När hon är vaken är hon pigg och nöjd och är som alla andra nyfödda.

• KathyR

L E A skrev 2009-11-12 18:32:52 följande:

Dagens blöjor är rätt bra på att suga åt sig kisset. Kan du inte lägga henne på ett lakan utan någon blöja så kanske det syns bättre. Dom små kissar ju inga stora mängder. Nu hoppas jag att du inte tror på att jag försöker göra dig löjlig men detta kan vara ett tips. Tycker dock ändå att du ska ringa o prata med 1177
    Nej, absolut inte. Jag tar gärna alla råd jag kan få.
    Jag har funderat på det där med blöjan också, hennes bajs är fortfarande löst och det är gulfärgat runt om det ibland och jag har funderat på om det kanske skulle vara kiss men jag vet som sagt inte :/
  • KathyR
    Toka2 skrev 2009-11-12 18:34:18 följande:
    www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-187/m37650... En tråd om mängd ersättning till bebisar. Inlägg #4 har en tabell från ett ersättningspaket. Enligt det ska en bebis som är 0-1 månad äta 80-150ml per måltid, per dygn 400-600ml. 30-35ml, var fjärde timme, det ger 180-210ml per dygn. Det låter väldigt lite..
    Hon äter inte ersättning, hon äter bröstmjölk. Det var vad dem ordinerade oss på BB innan vi åkte hem. Då åt hon bara 20 ml, har ökat med 15 sen vi kom hem.
  • KathyR
    Rolvsing skrev 2009-11-12 18:40:05 följande:
    Borde hon inte vara uppe i 60 ml per mål? Tror BB sa det till mig. För min lilla fick inte i sig mycket, då hon var 5 dagar fick hon inte i sig mer enn 15 ml. per mål. Och barnsöterskan sa at ml. följer hur många dagar bebisen är (iaf när dom är så små). När min var 5 dagar, borde hon äta 50 ml minst. ) ökar för varje dag.
    Okej, detta hade jag faktiskt ingen aning om. Det var ingen som sa det till oss och när hon ätit sin mat är hon nöjd och belåten, det är t.om. svårt att få i henne de sista skedarna för att hon inte vill ha mer
  • KathyR
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:43:57 följande:
    Men kanske måste ni mata henne oftare? Har du kontaktat Sjukvårdsrådgivningen nu?  Vad sa dom?
    Jag ska göra det nu tänkte jag, blev orolig nu.
  • KathyR
    AnneSophie skrev 2009-11-12 18:45:48 följande:
    Och vaddå skedarna? Om du inte ammar, varför ger ni inte flaska? *förvirrad*    
    För jag ska amma igen när mina sår är borta.
  • KathyR
    gaffsan skrev 2009-11-12 18:50:48 följande:
    Spädbarn som får för lite föda får liten urinmängd och blir trötta. Brukar kallas för "snälla barn" ,sover mycket ,skriker lite eller inte alls . Håller med de andra i tråden ,kolla upp detta snarast. Lycka till
    Låter som henne precis
  • KathyR

Gav henne ett ordentligt mål innan och efter bara en timme låg det kiss i blöjan, ringde till barnakuten och stod i telefonkö i en timme men kom aldrig fram. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte att eftersom hon kissade efter maten så skulle vi ringa till BVC imorgon så jag gör det :)

• KathyR

Var inget fel på min dotter inte, hon fick inte i sig ordentligt med mat bara men efter en dag på akuten så hittade dem inga fel utan vi fick byta matsätt bara och till dig som undrade om jag verkligen skulle bli förälder tänker jag inte skriva något till, för jag TROR nog du vet vad jag hade velat säga dig

Tack till alla er som gav mig råd och hjälpte mig!

Svar på tråden Min nyfödda kissar inte? :/