Min nyfödda kissar inte? :/
Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..
Min tös på 6 dagar har inte kissat på över en dag, innan det har hon kissat normalt dagligen. Är detta okej, eller vanligt? Hm..
Åk in direkt! Livsfarligt för en liten att inte kissa!
det låter inte normallt tycker jag ring sjukvårdsupplysningen och hör med dem.
åh :/ ja, får ringa då..
Rekokommenderar att du kontaktar Sjukvårdsrådgivningen omgående (vilket brukar vara steg ett innan man åker till akuten). Barn som inte kissar kan vara uttorkade, och det är ju farligt. Jag skulle tro att ni kanske måste ta er till en akutmottagning ikväll.
Äter hon? (amning/ersättning?) Verkar hon (så vitt du kan bedöma) medtagen/trött?
Har hon kräkts mycket? Ätit dåligt?
Det är jätteviktigt att de kissar, för det är ett tydligt tecken på att de får tillräckligt med vätska!
Amma henne så mycket som möjligt! (eller ge ersättning) och ring sjukvårdsupplysningen!
oj, det låter inte bra! du har redan fått råd om vad du ska göra.
Hon äter bröstmjölk, men jag ammar inte för att hon inte får rätt tag om bröstvårtan. Hon äter var fjärde timme och då äter hon 30-35 ml och har god aptit medans hon äter, inget fel med den.
Hon är annars som vanligt. Visst sover hon mycket, men det har hon gjort hela tiden. När hon är vaken är hon pigg och nöjd och är som alla andra nyfödda.
Dagens blöjor är rätt bra på att suga åt sig kisset. Kan du inte lägga henne på ett lakan utan någon blöja så kanske det syns bättre. Dom små kissar ju inga stora mängder.
Nu hoppas jag att du inte tror på att jag försöker göra dig löjlig men detta kan vara ett tips. Tycker dock ändå att du ska ringa o prata med 1177
L E A skrev 2009-11-12 18:32:52 följande: