Din parad-förrätt?
Ska fixa en gomiddag till mina tjejkompisar på lördag. Varmrätt och efterrätt är aldrig några problem... men vad ska man göra till förrätt? Har du nån parad-rätt som alltid går hem? Gärna med recept
Ska fixa en gomiddag till mina tjejkompisar på lördag. Varmrätt och efterrätt är aldrig några problem... men vad ska man göra till förrätt? Har du nån parad-rätt som alltid går hem? Gärna med recept
Carpaccio på oxfilé.
Eller något grabbigt, S.O.S. www.flavourrider.com/nubbemat.php
Fia Lundbom skrev 2009-11-16 15:23:54 följande:
Får jag bara flika in ang att bjuda på chevre, det är en ganska svår rätt och det är många som inte äter det. Var på ett bröllop där vi var många som fick kväljningar och inte kunde äta ens en bit av förrätten. Så, kolla gärna att alla äter det innan.
Ang Fia Lundboms räkbakelse med ostbågar, jag har blivit bjuden den, mycket mycket gott!
Löjromstoast
Trattkantarellsoppa
Andlevermousse på toast
minipizzor
tunnbrödsrulle stubbar med olika fyllningar
blinis med löjrom och gräddfil
annars så typ sånt man kan stoppa på tandpetare- som en melonbit med parma är ALDRIG fel..
Kall gurksoppa. Toppas med räkor eller rom om man vill lyxa till det.
Vid tillfällen då vi haft många gäster, typ tjugo och uppåt, har vi gjort massor smårätter a la meze.
Dels är det skitkul att sakta men säkert fylla kylen med smarriga, skapligt lättproducerade saker, dels är det gott och alla, även allergiska och vegetarianer hittar något som passar.
PS Om man har "turkbröd" så kan man pensla dem med lite olivolja och strö sesamfrön över, och sedan köra dem i ugnen ett tag.
Kräftsoppan lät umderbart god, visst borde det funka med räkor istället?
Kräftsoppan är underbart god och funkar lika bra med räkor. Det finnsMASSOR av recept på den på tex matklubben, sök kräftsoppa kräftost så får du massa träffar.