Vi från Linköping! Del: 6
Har också hittat hit
Sjuklingar här hemma ännu, även om det går åt rätt håll med grabbarna ialla fall. Liam är feberfri sen igår och Lucas har inte så hög feber längre.
Har också hittat hit
Sjuklingar här hemma ännu, även om det går åt rätt håll med grabbarna ialla fall. Liam är feberfri sen igår och Lucas har inte så hög feber längre.
Ser att ni pratar jul
Här är en till som längtar tills man får ta fram allt, vill ha 1:a advent nu så man får ta fram ljusstakar och annat, blir så mysigt då!
Här tar vi in granen dagen innan och har det mysigt, gör lite godis och så första skinkmackan med julmust till på kvällen.
I vanliga fall firar vi julafton hos min bror med hans frus föräldrar och syskon och mina föräldrar och min lillasyster m fam. Men ev blir det ändring i år och vi kommer att fira hos mina föräldrar, jag och min lillasyster m fam.
Vi brukar alltid fira med mina föräldrar på julafton, Liam vill det och även min sambo. Juldagen brukar vi fira med sambons fosterföräldrar.
På morronen har vi mysig julfrukost här hemma och så lite paketöppning vid granen
Idag har vi äntligen fått rätt medicin till Liam!! Han har fått ut flytande två ggr även om vi bett om tabletter och det funkar inte för han får upp det lika fort igen. Men idag ringde vi sjukvårdsupplysningen så tjejen vi pratade med skickade ett meddelande till läkarna på jourvc om de kunde skriva ut tabletter utan att vi kom in och det gjorde dom! Fick ju hämta ut det inne i stan men ändå. Och det går så mkt bättre för honom att ta det.
Lucas ska nog inte titta på cirkus Möller nån mer gång
Han har numera ett favoritord från Sean banan, nämligen ruuuumpa
Ja Liam skulle ju vaccineras den här veckan som kommer men nu när han går på pencillin lär han nog inte kunna göra det
Hur vi ska göra med Lucas vet jag inte riktigt än men förmodligen ska han vaccineras också.
Nån som vet hur det är ang förkylningen och vaccinering? Vaccinerar de då?
Väntar på att ringa tillbaka till skolsköterskan här ang Liam, måste ju meddela det att han går på pencillin. Så han lär nog inte få ta den på torsdag eller när det var de skulle ta den.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 13:55:45 följande:
Här vaccinerar de bara barn och riskgrupper nu, vet att de har gett andra när det bara har varit riskgrupper och det känns dumt eftersom det tagit slut de gångerna så många som behövt det har blivit utan.
Lucas, jag och sambon har vaccinerat oss idag, både jag och sambon tillhör riskgrupperna så därför fick vi också. Lucas sa inte ett dugg och själv tyckte jag inte att det kändes nåt heller. Bara vänta och se om det blir några biverkningar utav det. Känns så dumt att Liam inte kommer få sin ännu, han får vänta tills nästa vecka eftersom han måste avsluta pencillinkuren först.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-18 09:47:00 följande:
Tomcar - vår hund reagerar på vuxna också men vi har lärt oss att tackla det och nu funkar det sååå mkt bättre. Hur gammal är han nu?
Testat att låta barnen ha nåt gott till honom när han väl tar kontakt?