Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Vi från Linköping! Del: 6

Fru T skrev 2010-01-06 22:27:45 följande:
    Nu till våren behöver ja:Matte: Räkna med Vux A (Danielsson)Svenska: ja fattar inte, det står att ja ska ha svenska B (bok och Webb) så måste fråga om det på infodagen nästa vecka... kanske är det ett tryckfel?!Religion: Religion - att tro och veta (Ring(Liber))Samhäll: Reflex A-kurs plus (Almgren)
    Beroende på vilken Svenskabok du ska ha så har jag en här hemma som bara ligger till ingen nytta just nu. Så är det rätt får du gärna låna den. Bara att hojta när du vet vilken du är ute efter
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84
    Fru T skrev 2010-01-06 22:47:56 följande:
    ah vad heter den du har då?
    Det var just det Den ligger nämligen nedpackad i en kartong för tillfället men jag ska packa upp den kartongen inom de närmsta dagarna Undrar om den inte heter Källan Språkbok.
  • Maria84

Jag funderade ju på att plugga på distans nu under våren men jag vette sjutton vad!
    Har ju några BF-ämnen att läsa in som jag fick IG i pga frånvaron eftersom jag var sjukskriven nästan hela höstterminen när jag väntade Liam. Roligt när man får VG och MVG på uppgifterna man gör men faller på närvaron.

• Maria84

Här har vi hela fadderittan Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlaren.. Tvättmaskinen är väl ganska självklar eftersom vi bor som vi bor Såvida man inte ska gå ned till sjön och tvätta
    Och allt går dagligen.

• Maria84

Ewa - haha då kan du få hitta en bil åt oss för vi vet inte alls vad vi ska ha nu.. Väntar på besked från försäkringsbolaget vad vi får för våran sönderslagna.. Hoppas på svar imorron eller början av nästa vecka.

Roar mig väl lite här ett tag till.. Borde egentligen knalla i säng men måste snart lägga på i pannan igen om vi ska ha nån värme imorron bitti och förmodligen får vi elda hela natten, kul att gå upp var tredje timme.

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2010-01-07 23:52:48 följande:
    nej elda är inget skoj...
    nej framför allt inte när inte skiten funkar som det ska..
  • Maria84
    TanjaKullin skrev 2010-01-07 22:40:38 följande:
    Hej alla ni, tänkte fråga om man får vara med här, Tanja heter jag o flyttade till Linköping från Motala sommaren 07 för kärleken, känner inte så många här i stan o skulle vara kul att hitta lite folk.Har inga bern själv men jobbar för fullt på det.
    Välkommen hit!
  • Maria84

Så irriterande då.. Tantaset har hållt sig borta och så NU har hon tydligen tänkt att dyka upp, en vecka försent! Det underlättar ju verkligen att den ska börja krångla också, som om det inte vore svårt redan innan!

Nä om man skulle styra kosan mot sängen kanske så man får sig nån sömn. Massor på dagens schema imorron, ser dock inte fram emot det ena för vi ska meka traktor, kallt värre förmodligen!

Natti natti på er!

• Maria84
    Firstandhappy skrev 2010-01-08 00:08:30 följande:
    mamma o pappas panna sprängdes förra vintern så då tog dom o köpte en sån där stor luftburk som står utanför o ger värme istället, smidit som fan men inte direkt billigt, enda fördelen med att bo i lägenhet, man har alltid värme.. annars vill jag alltid ha hus
    Det hoppas jag inte att våran gör ännu Installerades för två år sen ungefär. Men den drar in kallluft så den inte orkar att arbeta upp graderna ordentligt verkar det som. Väntar på att en rörnisse ska komma och kolla på den nån dag, de har ingen brådska direkt!
    Lägenhet vill jag absolut inte bo i, jag vantrivs nåt enormt då.

Hm jag skrev att jag skulle gå och lägga mig va.. *skriver i sömnen*
  • Maria84

Här har jag städat idag och börjat röja i klädkammaren. Haft pappa här på fika när han ändå var förbi Varit ute och åkt pulka och gjort allt det andra som ska göras ute, dvs hästarna och fåren ska ha sitt och även hundarna.
    Var iväg och handlade lite också så det står varsin semla i kylen och bara väntar på att mumsas upp Måste ställa mig och baka i veckan för jag föredrar hemmagjorda semlor.

SAmbon lägger grabbarna här nu så snart ska vi se på film, som jag har längtat efter att se den! New Moon! Så ikväll blir det inget Let´s Dance här mer än det jag ser medans jag väntar

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6