Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2009-11-14 10:45:56 följande:
    Vilket snällt erbjudande. Det är ju hur bra som helst Patrik var tomte förra året och Lucas var väldigt skeptisk. Hans kusin på 7 år som vi absolut inte trodde skulle svälja betet trodde stenhårt på att det var tomten
    våra barn slutade tro på tomten när de var runt 4 år.de totalvägrade tro på att tomten finns{#lang_emotions_laughing}äntligen är det jul snart igen{#lang_emotions_smile}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-14 13:15:04 följande:
    Tomten finns ju, ser massa tomtar varje år.. däremot så finns inte gud...
    haha.äntligen får skoj snart igen.hur många kartonger har du med dig?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-14 16:10:56 följande:
    tre flyttkartonger.. men veet sjutton hur jags kall få plats med alla på vagnen.. men tyckte det var smidigast med flyttisar då de är hårda och hållbara...  förshoppningsvis är de tomma på hemvägen... (troligtvis inte dock). Det är ju det som är tomtar. Sen om de är från nordpolen spelar ju ingen roll. rejen är ju det att de bara dyyker upp vid jul.. sen finns det ju gott om nissar. Ett år så hade vi tomtemor som standin, det var grymt roligt. Tomten låg hemma i influensan. Uppskattades lika väl av ungarna måste jag säga. En jul utan tomte är inte någon jul. Andra saker kan man ju klara sig utan... men inte tomten. Nej jag tror verkligen inte på Gud, men är uppvuxen i en kristen familj och med söndagskola, men kan erkänna att den upppväxten förstörde en hel del av mitt liv. Därför kommer jag aldrig låta mina barn gå i kyrkan. Det är ett val de får välja senare i livet.
    oj det var mycket.jag har en banankartong,en mindre resväska.har inte hunnit packa allt ännu{#lang_emotions_laughing}.mycket ska sys oxå som ska med på loppisen.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-11-14 20:35:43 följande:
    Ser att ni pratar jul Här är en till som längtar tills man får ta fram allt, vill ha 1:a advent nu så man får ta fram ljusstakar och annat, blir så mysigt då! Här tar vi in granen dagen innan och har det mysigt, gör lite godis och så första skinkmackan med julmust till på kvällen. I vanliga fall firar vi julafton hos min bror med hans frus föräldrar och syskon och mina föräldrar och min lillasyster m fam. Men ev blir det ändring i år och vi kommer att fira hos mina föräldrar, jag och min lillasyster m fam. Vi brukar alltid fira med mina föräldrar på julafton, Liam vill det och även min sambo. Juldagen brukar vi fira med sambons fosterföräldrar. På morronen har vi mysig julfrukost här hemma och så lite paketöppning vid granen Idag har vi äntligen fått rätt medicin till Liam!! Han har fått ut flytande två ggr även om vi bett om tabletter och det funkar inte för han får upp det lika fort igen. Men idag ringde vi sjukvårdsupplysningen så tjejen vi pratade med skickade ett meddelande till läkarna på jourvc om de kunde skriva ut tabletter utan att vi kom in och det gjorde dom! Fick ju hämta ut det inne i stan men ändå. Och det går så mkt bättre för honom att ta det. Lucas ska nog inte titta på cirkus Möller nån mer gång Han har numera ett favoritord från Sean banan, nämligen ruuuumpa
    julskina är så gott.konstigt nog försvinner julskinkan lika fort som den läggs in i kylskåpet{#lang_emotions_laughing}.fast just nu har jag abstinensbesvär efter färska jordgubbar.

här vet vi inte än vart vi ska fira julen.det skulle vara skoj om makens son kan vara med i år.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-14 17:05:00 följande:
    Har en reversible åkpåse sovpåse som Leonard inte ville ha tillexempel.. 0-12 månader motsvarar den ungefär.. men jag vill ju inte sälja den för småpengar... och säljer jag den för 400 kr är det väl ingen som köper den (kostar 900 i butik).
    det är nackdelen med loppisar.du borde  kunna få den såld för 400 kr på blocket.
    dinana skrev 2009-11-14 20:43:26 följande:
    Roade mig med att hänga upp två julgardiner innan, så nu är jag sååå sugen på att dra fram julkartongerna som bara står å dammar i förrådet. Tjuvkika lite och hittade lite adventljusstakar å julstjärnor. Mys... =) även om jag inte är kristen så hör det här till julen. Däremot är jag tveksam till om morfars jesus, maria och josef å åsnan åker fram i år igen.. skulle väl vara nära de är på besök.. inte annars dock... tja.. kanske på Mollys rum då. Hon fick den ju i julklapp av morfar.
    jag vill oxå plocka fram alla julsaker.julgardiner måste vi köpa nya då inga passar i denna lya
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-15 23:28:01 följande:
    Hej hopp, måste baar kolla med er inbitna Linköpingsbor. Är intresserad av att börja träna, och undrar om någon har något bra ställe att tipsa om här i stan. Kanske fler som är intresserade, så kanske man kunde gå dit tillsammans å "prova" på. En eller två gånger i veckan typ...Någon?
    det ska finnas ett gym i centrum på samma plan som parkeringen
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-16 14:13:03 följande:
    Jo, fast hade tänkt å plugga heltid så ungarna måste gå på dagis då. Och då måste de vara minst 1 år... Leonard har dagisplats redan, men frågan är ju om det är någon mening eftersom vi tänkt att flytta nästa år (om vi hittar nått vill säga)
    ni flyttar väll inte från stan?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-16 17:46:38 följande:
    Nej då, så länge sambon har jobb i stan så flyttar vi inte.. högst tjugo minuter ville han ha till jobbet...
    jag har klottrat lite på msn

här blir inget som planerat.lilla tösen vaknade och kräktes nyss.vi förstod redan igår att det var nåttt på gång då tösen inte var sitt vanliga jag.

hoppas vi håller oss friska
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-17 09:43:44 följande:
    usch då. när kräksjuka kan du hålla dig för dig själv.. räcker gott med svininfluensan tycker jag. Är inne på tredje veckan nu med skiten =)
    vi misstänker kräksjuka.tösen mår bra igen för stunden.

svininfluensa vill vi inte ha.vi håller oss borta från stora folksamlingar så är smittorisken mindre.åker inte buss osv

jag kollade corren i morse.där stod det att svininfluensan  INTE är farligare än vanlig influensa för varje enskild person.

barnen ska få sin spruta på torsdag denna vecka,men nu lär inte lilla tösen få den då hon är sjuk
    dinana skrev 2009-11-17 10:07:33 följande:
    Alltså jag ringde till Kvinnohälsan, och de skulle ringa uipp igen vid fem över nio. Jag var dock itne hemma då.. kommer de ringa upp igen, eller måste jag ringa ner igen?
    jag tror de ringer upp igen.vc ringer tills de får tag i en.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-17 10:39:18 följande:
    då får vi hålla tummarna för att det var något annat då. vore ju triost om man skall stå själv på loppiset å sälja.. ett helt bord för sig själv.. Mmmm....nja, svininfluensan är precis som vilken influensa som helst ju, enda skillnaden är ju att den är ny, och det är det som skrämmer vettet ut folk.. men men den vanliga säsongsinfluensan brukar ju dra med sig 2000-4000 pers/år så jag vet inte riktigt vad som är värst. bara jag slipper lunginflammation.jag funderar på att gå dit idag och kolla.. med M och L. frågan är om man skall ta det direkt efter dagis (hon slutar ju vid 14.. då är det väl låååång kö utanför.  är det på bvc eller på vc de tar sprutorna???- vi får se om de hör av sig igen.
    tösen har inte kräkt mer.nyss vaknade hon från att ha sovit i ca 4 timmar.just nu är hon lite pigg igen.
    jag hoppas verkligen att vi inte blir sjuka.
    dinana skrev 2009-11-17 10:29:39 följande:
    Inte efter tre veckor.. på vc sa de att det inte är någon fara.. man smittar bara innan och typ fyra-fem dagar efter man haft feber... och det har jag inte haft på två veckor. Hade jag smittat så hade folk i min omkrets också varit sjuka... men här är det bara jag som är sjuk.
    precis man smittar mest när man blivit sjuk
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 10:34:42 följande:
    Fast du kan ju inte veta om nån ute på stan har blivit smittad.
    ska man tänka så jämt så kan man aldrig gå ut!diana har ju själv blivit smittad av NÅN.är man ute bland stora folkmängder när influensa och kräksjukor går så får man ta risken att bli SMITTAD.

jag fattar inte att det ska vara häxjakt jämt så fort nån är sjuk och är ute.även om man är sjuk så måste man handla mat,hämta/lämna barn på dagis osv.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6