dinana skrev 2009-11-17 10:39:18 följande:
då får vi hålla tummarna för att det var något annat då. vore ju triost om man skall stå själv på loppiset å sälja.. ett helt bord för sig själv.. Mmmm....nja, svininfluensan är precis som vilken influensa som helst ju, enda skillnaden är ju att den är ny, och det är det som skrämmer vettet ut folk.. men men den vanliga säsongsinfluensan brukar ju dra med sig 2000-4000 pers/år så jag vet inte riktigt vad som är värst. bara jag slipper lunginflammation.jag funderar på att gå dit idag och kolla.. med M och L. frågan är om man skall ta det direkt efter dagis (hon slutar ju vid 14.. då är det väl låååång kö utanför. är det på
bvc eller på
vc de tar sprutorna???- vi får se om de hör av sig igen.
tösen har inte kräkt mer.nyss vaknade hon från att ha sovit i ca 4 timmar.just nu är hon lite pigg igen.
jag hoppas verkligen att vi inte blir sjuka.
dinana skrev 2009-11-17 10:29:39 följande:
Inte efter tre veckor.. på
vc sa de att det inte är någon fara.. man smittar bara innan och typ fyra-fem dagar efter man haft feber... och det har jag inte haft på två veckor. Hade jag smittat så hade folk i min omkrets också varit sjuka... men här är det bara jag som är sjuk.
precis man smittar mest när man blivit sjuk
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-17 10:34:42 följande:
Fast du kan ju inte veta om nån ute på stan har blivit smittad.
ska man tänka så jämt så kan man aldrig gå ut!diana har ju själv blivit smittad av NÅN.är man ute bland stora folkmängder när influensa och kräksjukor går så får man ta risken att bli SMITTAD.
jag fattar inte att det ska vara häxjakt jämt så fort nån är sjuk och är ute.även om man är sjuk så måste man handla mat,hämta/lämna barn på dagis osv.