Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

tomcar1 skrev 2009-12-20 16:55:40 följande:
    Någon som vet om de är hjälpsamma på K-rauta, Biltema eller Jula om man vill köpa något tungt och hjälper en ut till bilen med det ?
    jag tror man får fixa det själv på alla de ställena
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-21 11:44:19 följande:
    här har man ju turen att ha två spjälsängsbarn.. de sover endast i spjälsängen... mammas å pappas säng är endast till för oss.. visst det är mysigt med barn i sängen, men ännu skönare när de ligger i sina egna sängen å sover. skulle inte falla mig in att låta dem sova i vår säng.... men sen ammar jag ju inte heller... men tyckte i och för sig inte om att ligga ner å amma heller.
    våra barn har alltid fått sova i vår säng.de får sova hos oss om de har mardrömmar eller är sjuka.det blir trångt,men det är bättre att barnen känner sig trygga än att de ligger i sina rum och är rädda eller om de är sjuka och behöver uppsikt
  • Familjetrollet
    kitty3465 skrev 2009-12-21 13:28:26 följande:
    yes en sån spjälis har vi. grejen är bara att han vill amma sig själv till sömns o när jag lyfter över honom så vaknar han direkt. nej nån filt har vi inte haft med när jag ammar, kan ju va något att pröva!
    har du testat med napp en kort stund eller ge ett mål ersättning?.vår ena tös skrek om nätterna.det visade sig att mjölken hade sinat jättemycket så det fick bli ersättning så hon blev mätt.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-12-21 22:18:20 följande:
    Jisses här har ja aldrig tur å vinner aldrig nånting, å så går ja å vinner en super läcker åkpåse värd närmare 1000 spänn www.skurk-kids.com/ kika i högerspalten :)
    grattis till vinsten.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2009-12-21 23:00:03 följande:
    Beslutsångest. Är den här väpnarluvan för mycket?www.elvasmatroll.e-butik.se/
    den är ju supersöt
    playmate86 skrev 2009-12-22 08:47:30 följande:
    fick knappt sova i natt han har haft så ont... ska till bvc idag och se vad han väger och så ska då ta upp detta med maten. men en sak är säker althera ska han aldrig mer få kommer köpa profylac och kosta vad fan det kosta vill min son ska inte ha ont... men en sak jag inte fattar varför ska vi bli lidande för att en läkare är inkompetent och sov igenom sin utbildning. apoteket hade ringt samma dag som receptet kom in alltså den 10/12 och sagt att det var fel recept. någon på bvc tar emot det samtalet och ska vidarebefodra det till mig och läkaren inget händer på mer än en vecka och vår bvc sköterska får veta detta på ett personalmöte att vi försökt att nå någon för hjälp... vill gärna veta vem på bvc som tog emot samtalet som gjort att min son skriker av ren smärta och har panik för han har så ont...jävla inkompententa människor. vår bvc sköterska jagar folk för att kunna hjälpa oss snabbt som bara den för att vincent ska må bra.
    ush vad jag lider med dig.vi har vart i samma situation.konstigt att ni inte får nutramigen.jag fick vänta länge på sonens recept.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-22 09:02:37 följande:
    jo men men thats life... får jag bara reda på vem den sköterskan är på bvc som tog emot samtalet från apoteket och sen struntade i oss så vet jag vem jag sa anmäla till hsan och det tänker jag vara snabb på med för de där är oacceptabelt. fattar inte den personen hur mycket lidande det är för ett barn att ha så ont... hoppas verkligen att vem det än är står upp och erkänner att denne gjort ett så extremt stort fel..Familjetrolletskrev 2009-12-22 08:56:33 följande:
    hsan gör inget.jag har själv anmält till dem då vi blev enomt kränkta av vården i lkpg och motala vid mitt MA.
    HSAN gick på läkarens lögner!

när vår tös hade kolik så åkte vi till akuten då hon led så mycket.hon har fortfarande körig mage och svårt att bajsa ibland.sen när man bytte ersättning varefter hon blev äldre så fick vi byta i långsam takt för att hennes mage skulle klara av den nya ersättningen.majsvällingen mättade knappt.

hoppas att din bebis slipper sin elaka mage snart.som förälder så bryter man nästan ihopp när nes bebis skriker av smärta pga kolik och ond mage.

fortsätt med magage och böj även benen lätt mot magen under magagen.rapar han lite eller mycket efter han har ätit?ibland kan det hjälpa att byta nappflaska och dinapp.odtasf sväljer bebisar maten för snabbt om nappflaskan eller dinappen inte passar barnets behov
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-12-22 10:12:32 följande:
    Två genomförkylda ungar... trist!Leah har vaknat två dagar i rad och haft panik för att hon är så täppt att hon inte får luft Hoppas dom hinner piggna till innan julafton!Hur är det med alla andra? Många som ska resa bort i jul eller?
    vi ska var hemma med lilla släkten.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-12-22 10:48:08 följande:
    Tack det va en glad överaskning som ja absolut inte väntat mig!Go Jul på mig liksom
    supersnygg är den oxå.

här har jag ingen julkänsla alls.allt känns blää just nu.just nu inväntar vi svar på sonens test.han har börjar skolka mer och mer,bråkar med sin assistens och är allmänt svår att hantera just nu.

just nu är jag bara glad över att kunna sitta ner en stund utan en massa barntjaffs och en trotsig valp
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-12-22 13:31:34 följande:
    ush vad tråkigt hoppas det löser sig!Jag har precis avklarat en långpromenad med bebis i liggvagn, förkyld 3-åring på ståbräda släpandes på en dockvagn och två vilda hundar! Det var ett intressant projekt... Nu ska här städas
    ja det får man hoppas.

hundar och snö är inte skoj,här brkar vi gå till rastgården en gång per dag.men nu är den så äcklig pga andra hundägare som inte har vett att plocka upp det hundarna klämmer ut från bakdelen.
  • Familjetrollet

God jul allesammans!hoppas alla får en bra jul imorgon

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6