Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-14 20:51:46 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-14 20:46:11 följande: Tack så mycket då är det bara att gå dit i veckan och få det överstökat
    Ja, precis Vi ska gå med Vincent på tisdag, hoppas bara att det finns vaccin då.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Maria84 skrev 2009-11-14 21:06:08 följande:
    Ja Liam skulle ju vaccineras den här veckan som kommer men nu när han går på pencillin lär han nog inte kunna göra det Hur vi ska göra med Lucas vet jag inte riktigt än men förmodligen ska han vaccineras också.
    För oss är det självklart att Vincent ska få vaccinet oxå eftersom Leo fick det.

Jag är sån som håller stenhårt på alla traditionerna, påsk och midsommar oxå. Året när Leo föddes så kom vi hem dagen innan skärtorsdagen, men jag pyntade ändå med alla påsksakerna, trots att jag var nysnittad Det var väldigt viktigt för mig.

dinana skrev 2009-11-15 23:28:01 följande:
    Hej hopp, måste baar kolla med er inbitna Linköpingsbor. Är intresserad av att börja träna, och undrar om någon har något bra ställe att tipsa om här i stan. Kanske fler som är intresserade, så kanske man kunde gå dit tillsammans å "prova" på. En eller två gånger i veckan typ...Någon?
    Jag tränar på medley, superbra! Ett kort kostar 330 kr i månaden, då får man göra allt på det. Fri tillgång till badhuset, alla vattengympa pass, bada och simma fritt, relaxen och sen fri tillgång till båda gymen och alla pass som är där.

Fick precis reda på att min sambo ska på kurs i en hel vecka (eller måndag till fredag iaf) i stockholm om några veckor, jag har vetat om det ett tag, men trodde inte det skulle bli av. Undrar hur jag ska klara allt här hemma själv?? Två barn som ska tas om hand om, lämna och hämta på dagis, handla, laga mat och utöver det hinna med mitt eget plugg. Just den veckan är den värsta veckan i skolan oxå, mycket som ska göras och jag måste vara i skolan varje dag på föreläsningar den veckan. Barnen kommer få gå långa dagar på dagis bara därför, har värsta ångesten över det eftersom jag inte gillar långa dagar egentligen, nu bestämmer jag ju själv eftersom jag mest pluggar hemifrån.

Men, men..jag kommer att klara det även om det blir tufft. Är ju väldigt "bortskämd" och van vid att min sambo och jag delar på precis ALLT här hemma. Och det är ju bara 5 dagar och 4 nätter.

dinana skrev 2009-11-16 10:38:57 följande:
    Har kollat lite på medley, men nja... 330 kr i månaden vet jag inte om jag har råd med. Det är ju vldigt dyrt tycker jag. När jag plugga i Linköping så betalade vi 899 kr för ett årskort.
    Fast när man tänker på hur mycket man får för det så är det inte dyrt. Vi som tycker att det är kul att åka bada med barnen tycker ju att det är jättebra, jag går ju in "gratis" med mitt kort.
    dinana skrev 2009-11-16 10:50:49 följande:
    mm, frågan är vad man skall få de pengarna ifrån. 330 kr är rätt mycket när man bara har bb att leva på framöver. fp tar slut i december.
    Fast kostar inte kort ganska mycket på gymen oxå?

Jag köpte mitt kort i januari i år, då gick jag fortfarande på FP, men vi tog oss råd ändå eftersom jag så gärna ville börja träna och få komma ut och göra nåt själv, så min sambo tyckte att det var självklart att jag skulle få det.
    dinana skrev 2009-11-16 11:02:14 följande:
    Mm, ja 180 dagar försvinner ju grymt fort. Fattar det inte riktigt själv.. men men, man har ju 240 dagar totalt, så jag har 60 dagar kvar med lägstanivå också, men de kan man ju inte ta ut förräns man tagit ut sina vanliga dagar om jag fattat dem rätt. Gick i alla fall inte ta ut några av dem sist jag försökte. Att gå hemma med två barn när man pluggar vet jag inte om jag är så sugen på. Sambon får nog ta å lägga över sina dagar på mig istället. Då bor borde jag i alla fall kunna gå några månader till hemma.
    Du kan börja ta av lägstanivå dagarna när du har tagit ut 180 av de vanliga dagarna, sen får du ta av dem hur mycket du vill. Vi gjorde så att när jag hade tagit ut 180 dagar så tog jag ut bara 3 dagar i veckan med full betalning och sen tog jag 3 dagar med lägstanivå. Det är väldigt bra att blanda för då har man inte bara de där lägsta dagarna kvar sen till slut.

Nu har jag varit på sista copekurs tillfället, en väldigt givande kurs vill jag lova!

dinana skrev 2009-11-17 09:43:44 följande:
    usch då. när kräksjuka kan du hålla dig för dig själv.. räcker gott med svininfluensan tycker jag. Är inne på tredje veckan nu med skiten =)
    Har du svininfluensan??
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6