• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

thelifesaviour skrev 2009-11-29 13:12:21 följande:
    Haha, oops, råkade visst kopiera mer än vad som var tänkt, sista stycket, Mjölk, fil och yohurt var det jag tänkte kopiera.
    så ja skulle om ja förstår rätt kunna ge henne liiite yougurt med eller utan mosade bär till efterrätt??
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-29 15:49:22 följande:

Vi började med turkisk yogurt till barnen runt 9-10 månader.
    När började dom äta hela portioner me mat då?

Mathilda dricker ersättning blandat med Majsvälling då hon började vägra ersättningen å magen mår bättre av den här kombinationen. Sen äter hon en portion me mat å lite fruktpure til efterrätt till lunsch å ett mål gröt på kvällen.

så hon får 3-4 mål flaska å två mål mat nu...

Det värsta av allt är väll att bajset börjar så smått luckta bajs
  • Fru T

T C skrev 2009-11-30 19:35:34 följande:

Tack, för välkomnandet.Ska läsa lite mer av trådarna nu. Ser fram emot att lära känna er bättre :)Hör av mig mer sen."JennyoPatrik": Vad ska du läsa på universitetet?"Leos och Vincents mamma": Vad kul med fler från Lambohov, och särskilt med barn som är i samma ålder som min kille. Jag känner inte till området där ute så det ska bli spännande. Svårt med dagisplats, står i kö. Men då jag har en plats här i stan så hamnar jag längre ner i kön. Är inbjuden till att komma och titta på familjekooperativet Galaxen, så vi får se hur det går :)Flytten till Lambohov går den 4 januari.
    Välkomen Vi bor me i Lambo på samma gata som ni ska flytta till fast mer i början.. Har en dotter på 5,5 månader som heter Mathilda.
    Vi funderar med på att söka oss till Galaxen så säg gärna till vad du tycker om det när du vart där.
  • Fru T

Ja äter skinka men inte dopp. kan hända att vi har lite skinka här hemma då mannen gör en ny så fort det tar slut (ja vi äter en hel del :P) å är vi inte så många som ska ha så kanske det räcker.. Nån annan som vill göra rissalamantan då så ja inte får såå mycket?? den är ju god å göra dan innan å då vi inte har fått vår hela kyl än så har vi ganska minimalt me platts

tänkte... behöver vi verkligen både janson, potatisgratäng OCH potatis? Jag bla har aldrig harft potatisgratäng på nåt julbord...

• Fru T

janson - potatis - sill - stuvadspenat - köttbullar - ägg - skinka - lax - rissalamanta - å julmust e mina julbordsmåsten

• Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-01 13:46:14 följande:

Det är ju bara du och Lillisen i så fall som äter skinka, så det kanske räcker då?Jag har tyvärr inte tid att ta över efterrätten, har fullbokat denna vecka.Jag tänkte oxå på det där med potatisgratängen och det. Jag personligen har potatisgratäng på julbordet hemma hos min farmor, då jag inte äter Jansson, men om alla andra äter Jansson, så kanske vi kan skippa potatisgratängen?Jag har hellre kvar potatisen. För det är ett måste på mitt julbord Hur många äter ägg? Jag funderade på att ta med ägg och göra ägghalvor med nån fyllning på..
    Ja har ju skrivit att ja kan ta ägg men du får gärna ta över ja brukar bara ha nån klick kalles på men nån röra låter gott!!

Ja potatis är ett måste å potatis är ju billigt så det gör ja ett gäng, blir det några över så mosar ja ju bara dom te Mathilda sen

Men då har ja kvar Rissalamantan får möblera om i kylen lite..
  • Fru T

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. 16 (tycker ja)

Becka: prinskorv, julmust, ägg och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Linda: Potatis, Stuvad spenat, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd) lite skinka till vi få som vill ha..

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill + senap

Nåt gott till efterrätt kanske? ...
    Fyll på!

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-12-01 15:11:58 följande:
    Linda!!! skicka hem mannen till oss...
    han hadde nåt annat för sig
  • Fru T

såå nu har Mathilda fått ny bilstol nu är hon mycket gladare i bilen!

haft en effektiv dag å slängt ut både sadel, bilbarnstol och babysitter på blocket..

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-12-03 15:20:19 följande:
    jaha men nu känns det väl som om allt e klart till på söndag för middagen eller?? kl 16.00 hemma hos Linda...
    ja kommer va där
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6