• Mizzz

Vi från Linköping! Del: 6

Självklart väljer man det "bästa" jobbet som finns tillgängligt.. Men att välja att sitta hemma och inte göra något alls bara för att det jobbet man "drömmer om" inte finns, det var det jag inte fatta hur man kunde.

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2010-01-04 22:14:06 följande:
    jag står för att så länge jag kan försörja min familj och betala mina egna räkningar utan att vara beroende av någon annan (sambo eller soc) så kan jag göra vad som helst, krävs det att jag torkar gamlingar i baken för 90 spänn i timmen eller vänder burgare på McD för (??kr) så gör jag det. Det finns jobb för alla, frågan är bara hur mycket man själv vill ha ett jobb och hur mycket man är beredd att offra.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz

Jag har tokar folk i röven för 60kr/h och det var bland det bästa jag gjort i hela mitt liv

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    dinana skrev 2010-01-04 22:19:39 följande:
    Ah okej... ja det kan man ju fråga sig.. men drömmer gör ju alla. Vill man något tillräckligt mycket så går det alltid att lösa. Är glad att jag fick en så bra mjukstart på mitt arbetsliv. Och det vara bara genom en annons i tidning som vi råkade ramla över. Sen skrev en litet mail om de var intresserade av att få en praktikant eller liknande.. Vips så hade jag jobb och fick göra det jag drömt om. Nu hoppas jag ju bara man kan få samma chans igen fast på nytt ställe. Älskar verkligen att jobba med leksaker och barnkläder.
    Självklart tycker jag väl att man ska få kämpa för det jobb man vill ha (det gör jag ju själv via min utbildning) men det är ju ingen smart lösning att vara hemma på A-kassa/soc under tiden. Man bör ta de ströjobb som finns och söka sig till annat under tiden alt. plugga..
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2010-01-04 22:26:42 följande:
    det gav pengar i plånboken o dig en erfarenhet rikare....
    Ja, eller två erfarenheter, jag fick råd med en resa andra sidan atlanten oxå
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2010-01-04 22:26:04 följande:
    ja det va det jag va ute efter, arbetskamrater, a-kassa, erfarenhet, referenser, ja ALLT.. jag har jobbat med sjukt mycket olika saker o ångrar inget av det, alla mina jobb har fört mig ett steg närmare mot vad jag vill bli och jag kan utan att skämmas bocka av vissa saker på listan som jag absolut inte vill jobba med, MEN skulle jag bli arbetslös o stå i valet o kvalet att sitta hemma o stämpla eller jobba som telefonförsäljare för dammtrasor o bikinitrosor AB så give me the fucking phone & jag ringer o säljer det till dig.
    Önskar alla svenskar hade din inställning, vilket bra land vi skulle leva i!
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    dinana skrev 2010-01-04 22:32:45 följande:
    Jam, tur man inte varit arbetslös någon gång. Men nu skall man börja plugga och jag vete katten vad jags kall läsa till. Finns ju inget skoj här i Linköping. Så fort man hittar något som låter intressant, då står det att man skall plugga i Norrköping istället.. Vi har nog bosatt oss i fel stad
    Hmm, men om du har tagit a-kassa så har du väl varit arbetslös?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-01-04 22:35:44 följande:
    Försökt att inte tänka så negativt. Att plugga i norrköping är väl inte så farligt, det gjorde jag i 3½ år. Jag pendlade från lkpg. Dessutom om du nu ska plugga på universitet så går campusbussen mellan nkpg-lkpg helt gratis!
    mm, för mig skulle det tom gå fortare att pka till norrköping än vad det gör att åka till campus valla.
    Norrköping är ju så nära så det är ju liksom inget att tveka om om det är så att man hittar något man gillar där.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 10:15:08 följande:
    Vem fan påstår att jag sitter hemma och inte gör något?
    Ja, vem påstår det?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 10:19:34 följande:
    hon jobbar nog gratis och tycker även om mobbning på en arbetsplats är okej
    Ja, jobbar gratis gör jag. Bla webmaster för www.island.liu.se utan någon ersättning. Dessutom gör jag en hel del andra saker för min sektion. Vad jag inte förstår är vad mobbing har med saken att göra?

Ta inte altl så personligt, vi pratar liksom inte om dig.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6