• Mizzz

Vi från Linköping! Del: 6

Familjetrollet skrev 2010-01-05 11:05:14 följande:
    det är inte så svårt att fatta att ni mear mig.för det är bara typ jag och nån mer som är hemmaförälder i denna tråd vissa säger att det är bättre att jobba gratis.för vissa kanske det fungerar.men för oss blev ekonmin sämre ,plus att jag blev så illa behandlad på sista jobbet.ska man vara glad och jobba gratis, bli utfryst och må skit för att vara värd nått i vissas ögon? denna tråd blir bara värre och värre... ni kan sluta upp med att kränka folk ni inte ens vet ett dugg om.men vissa måste kränka andra för att må bra själva...
    Vem säger att vi överhuvudtaget snakcar om folk i denna tråd? Min uppfattning är att inställningen "jag sitter hellre hemma med A-kassa än att jobba" är en allmän inställning i hela sverige, tyvärr. Det har knappast med ditt personliga liv att göra och du borde inte ta åt dig om du inte tycker att du har det så?

Och det har knappast med hur du blivit behandlad att göra, så varför dra upp sånt? Men jag förstår ju nu varför du känner dig så utpeckad och mobbad hela tiden om du tar åt dig av saker som inte ens är riktat mot dig...

Om inte tråden passar dig så behöver du inte vara här och läsa.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2010-01-05 16:42:49 följande:
    Haha, vi tog inte på stina kläder förrän efter typ.. två dagar tror jag. :D
    hmm, vår BM/uska tog på Linus kläder :)
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2010-01-05 16:46:19 följande:
    Det hade jag inte tillåtit, vi ville spendera första dagarna hud mot hud. :)
    Jadu, efter förlossningen var det knappast något jag tänkte på. Allt var ju redan "upp och ner" efter att de först rusat iväg med honom och allt blev lite kaos mot slutet.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 16:51:44 följande:
    Mina båda barn hade lite svårt att hålla värmen så vi fick ligga hud mot hud första dygnet med filtar på..men andra dygnet var vi ute och åt i matsalen och hade besök ute i korridoren så då hade de kläder på sig. Kläder som vi hade köpt. Sjukhusets kläder är ju dugliga men inte speciellt fina
    Jag vet inte ens om jag har sett hur dom ser ut? Vi hade bara egna kläder på oxå...
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    dinana skrev 2010-01-05 18:38:09 följande:
    Nej jag var över på Vårdcentralen häromdagen och frågade.. och då sa de att det inte var aktuellt längre.
    Nja, misstänker att de menade att dom inte vaccinerar längre. Det kommer komma fler vågar av den. och troligtvis blir det kvar för alltid. Så ett vaccin är nog smart att ta om man inte vill bli sjuk av den.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz

För att slippa mer spridning av H1N1 så behöver 80% av befolk ningen ha tagit sprutan, än så länge är det bara 60%.
    De har fortfarande info på radion om att alla bör gå och vaccinera sig.

resten kan läsas här:
    lio.se/templates/PageWithColumn.aspx

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    Mandarin skrev 2010-01-05 18:45:33 följande:
    På förskolan där jag jobbade idag satt det en lapp om vaccinet, det stog att de skutit på den 2 dosen pga förseningar i leveranser av vaccinet.
    Ja Dock inte samma sak som att det inte är aktuellt att vaccinera sig alls.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz

"Just nu ses en avmattning i insjuknandet i den nya influensan i Sverige och i övriga delar av Europa. Mycket talar dock för att viruset kommer tillbaka i en andra våg under vintern.

– Vi har sett ett liknande förlopp under tidigare epidemier och pandemier. Vi har också sett att ju längre tiden går, desto mer kan virusets egenskaper förändras. Det finns då risk för att viruset orsakar allvarligare sjukdom och därför är det viktigt att de som inte har vaccinerat sig gör det, säger Anita Mohall."

♥ Linus 2007-04-21 ♥
  • Mizzz
    dinana skrev 2010-01-05 18:51:21 följande:
    Skall se om jag hittar uppgifterna från texttv här nånstans.
    Litar du mer på media än landstinget?
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6