• PitraPi

    Borlängetjejerna och våra barn IIII

    Här skriver vi, vännerna från studietiden i Borlänge. Vi pratar om våra barn och delar våra vardagstankar med varandra.

  • Svar på tråden Borlängetjejerna och våra barn IIII
  • MillanoFilip

    Woohoooo! Jag är först, hihi!

    Hur är det med er alla??

    Jag är hemma sjuk....frös tors-fred förra veckan på jobbet och hade lite ont i magen....skyllde på en massa omständigheter men på fredagskvällen slog febern till så jag har legat däckad hela helgen...börjat äta lite smått idag....men känner mig inte på topp. Undrans vad det kan ha varit feber och ont i magen...inget annat....skumt!

    kram kram

  • PitraPi

    Krya på dig Kamilla - det är verkligen aldrig roligt att vara sjuk och däckad!!

    Jag går fortfarande och velar om jag ska vaccinera mig mot nya influensan eller inte, men jag tänker ju på det rätt ofta o är lite småskraj så det är nog vettigast att ta tag i det (fast å andra sidan är vaccinet slut i Östergötland 1,5 vecka till...)

  • londonkarin

    Krya pa dig Kamilla!

    Har ni alla vaccinerats mot svininfluensan nu? I UK hor man inget mer om det. For nagra manader sen var det hysteri och alla var livradda sa fort nan hostade till. Vi hade t.om. en emergency action plan pa jobbet men ta i tra sa verkar det ha lugnat ner sig lite. I England vaccineraras endast risk grupperna.

    Nu har vi antligen flyttat till vart hus! Har borjat lite smatt att komma i ordning men det ar mycket som maste goras (70-tals brunt nastan overallt). Fast vi ska inte forhasta oss utan bo dar ett tag och se vad vi vill gora med allt. Ska ta tag i Alice's rum forst tror jag.
    Det negativa med flytten ar att min resa till jobbet ar lite sma dryg...Sa kommer se fram emot mina lediga dagar mer och mer tror jag!

    Petra - hur gar det for Emil pa dagis? Gar han 3 dagar i veckan?

    Kram pa er

  • MillanoFilip

    Oj vad olika det verkar vara länder mellan....här är ju ganska många sjuka men flest i norr vad jag har fattat det som....läste att typ 800 000 ligger sjuka i Norge...här är det massvaccination för alla som vill.

    Molly tillhör riskgrupp så hon är vaccinerad för länge sen....Filip fick idag och vuxna får vänta ytterligare 2 veckor innan vi får....men det var inget vidare upplägg för förskolebarnen som fick börja idag...usch vilken usel planering. 20 st sköterskor satt o vaccinerade i en stor öppen lokal vid små bord och barnen gallskrek överallt och det var folk överallt och allmänt kaos. Jag förstår att barnen blev rädda eftersom det var SÅ många halft hysteriska barn överallt och de som skulle in o vaccineras stog i samma lokal och väntade....stackars barn. Filip tog det bra och visste att det inte var något farligt. Superduktigt!

    Petra förresten, blir det nån Dalarnatripp för din del med julbak hemma hos Sandra???

  • PitraPi

    Japp, Emil går tis-tors 7.15-15 - funkar jättebra!!

    Nä, sista helgen innan jul känner jag för att vara på hemmaplan.

  • Jenny Vendéla

    Hej tjejor,

    Här knallar och går vardagen fram. Årets mörkaste period påverkar och attans vad trött jag är mellan varven.

    Jag är vaccinerad sedan ett par veckor och i morgon ska jag försöka få barnen vaccinerade då även barn från 6 mån kan vaccineras nu. En billig försäkring i min mening.

    Karin stort grattis till huset. I början vill man ju så gärna göra allt för att få det i det skick man önskar men ni är nog smarta som tar det lite lugnt. Här hemma känn det som man ständigt är uppe i något renoveringsprojekt. Just nu är det toaletten på bottenvåningen som står i fokus.

    Nu ska jag försöka masa mig i säng, har haft två intensiva dagar på jobbet.

    Kram på er mina vänner.

  • MillanoFilip

    Jenny här är det omvänt, barnen har fått sina vacc-doser men vi vuxna får vänta till 2 december....usch, jag vill NU! Håller med dig om mörkret.....fy vad det tär....jag är ständigt trött och orkar inte så mycket...längtar till jul nu så man får sätta upp mysbelysning och fylla huset med julbaksdofter och massor med hyacinter och annat mys.

    Petra, var det bara sista helgen som du kunde? Fårstår att du vill vara hemma. Får helt enkelt bli nåt skoj i vår istället. Vi far nog upp till Dalarna och hälsar på i början på nästa år också för lite skidåkning och så!

    Kram på er alla goa tjejer!

  • MillanoFilip

    oj vad det var öken här.....hur är det med alla?

  • londonkarin

    Hej hej och god jul pa er!!

    Har inte fatt nagra julkanslor alls an men det kommer nog pa torsdag. Vi kommer fira svensk jul pa julafton och sen Christmas Day pa engelskt vis pa fredag. Sa det blir en hel del mat att laga framover :o)

    Hoppas ni alla far en mysig jul.

    kramar pa er goa vanner.

Svar på tråden Borlängetjejerna och våra barn IIII