Vilken ställning, vill inte spricka.
Har ställningen man krystar i någonting att göra med hur mycket man spricker? En del av min förlossningsrädsla ligger i att jag rädd för att spricka. Vilken ställning kan isf minska risken för det?
Har ställningen man krystar i någonting att göra med hur mycket man spricker? En del av min förlossningsrädsla ligger i att jag rädd för att spricka. Vilken ställning kan isf minska risken för det?
Jag har hört att man spricker mindre om man ligger i klassisk gyn-ställning, min bm sa det iaf. Jag sprack lite, det gör nog nästan alla försföderskor, var okså rädd för det innan men det var inte så farligt trots allt - visst var man öm ett tag men man läker oehört snabbt!
Spricker man vanligt så är risken för att känna nåt extremt liten. Man är så inne i det man gör, så man bryr sig faktiskt inte. Jag sprack lite, men kände inget.
Jag tror jag är rädd för vetskapen om att jag spricker. Om barnmorskan säger att de måste använda sugklocka så skulle jag få panik som tusan, för med sugklocka brukar man väl spricka?
Att de ska sy ihop känns jätteläskigt, att jag vet om att de syr mig just då... Själva vetskapen om det.
Nej, det kändes inte så som man tänker sig att oj nu spricker jag, mer att det sved. Jo det gjorde ont att sy, det var svårt att ligga stilla men det gick ganska snabbt. Har du skrivit ett förlossningsbrev? Annars kan du ju skriva att du är rädd för att spricka och vill att de föreslår den ställning som de tror är bäst för dig. Iofs gör de säkert det ändå, men ag tyckte det hjälpte att skriva ner mina tankar. Har du långt kvar?