• Skumboll

Autismtråd 9

SaramedM skrev 2010-01-30 20:00:24 följande:
    Ja typ, fick du tag på den läkare jag tipsade om? kanske han kan hjälpa till
    Nix, jag har ringt ett par gånger bara, men har haft så jäkla mycket att stå i att det lixom kommit i skymundan. 
    Nu försöker vi tjata till oss en knapp från vår egen läkare men det verkar inte gå så bra.... han har "hopp" om simon fortfarande....som att man tappar hoppet bara för att man sätter i en knapp. Idioti!
    Ger det inget ska jag ligga på som en igel på läkaren jag fick numret till! Men jag funderar bara, vet egentligen inte alls hur jag ska lägga fram det till honom.... en läkare som vi aldrig innan haft kontakt med, kan ju aldrig tänka mig att denne skulle hjälpa oss att få en knapp. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vad ni är goa som kommer med så bra förslag och lösningar!!

Visst, att bli av med jobbet är skit rent ut sagt men ärligt talat är jag så slut mentalt att jag tycker det är rätt skönt att slippa jobba. Det enda jag längtar efter är lite egentid...
    Enjie: Min första arbetslösa dag är på måndag, så om sonen sjukskrivs from måndag borde ju det skydda min SGI?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Jeanette; Vad ledsamt att du ser tecken hos lilltösen! {#lang_emotions_frown} Säger som de andra, även om det inte skulle vara något så kan det ju vara bra (och skönt!) att få det utrett så snart som möjligt. Mest för att Du ska slippa fundera på det...

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Är det någon av era barn som har någon annan sjukdom vid sidan av autismen? Jag har nämligen hört att tex metabola och mitokondriella sjukdomar har ett samband med autism. Sonen utreds för bägge, men vi har ännu inte fått något svar och anledningen till att jag är lite extra orolig är för att han går ner i vikt trots ett mycket stort kaloriintag. 

♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Ejnie skrev 2010-01-31 13:05:33 följande:
    Ja, en mild form av epilepsi
    Hur yttrar sig ep:n för er? Stora/små anfall? 
    Syns alltid ep på eeg?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Ejnie skrev 2010-02-01 11:02:29 följande:
    Det finns mer tillförlitliga siffror än omröstning här på det. Men frågan är var... jag vet att jag sett det någonstans - nån som minns hur mycket det är? Svaret är iaf en förhöjd risk men absolut inte jätterisk.
    Såhär står det på autismforum;
    I många fall av autism finns en ärftlig faktor. Om ett barn i en familj har autism är risken för att syskon också drabbas mellan 2 och 6 %, vilket innebär att risken är minst 10 gånger ökad. Ett annat sätt att uttrycka ärftlighet vid autism är att i ungefär 97 % av familjerna har endast ett barn autism medan det i 2-3 % av familjerna finns mer än ett barn med en autismspektrumstörning.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Neko skrev 2010-02-01 17:16:28 följande:
    Jag vågar inte. Här blir det inga fler barn, ever. Jag är dessutom orolig att han har något mer genetiskt fel. 
    Till på köpet höll jag på att kolavippen, får helt enkelt konstatera att jag inte är gjord för att skaffa barn. 
    Konstig citeringen blev, men det var iaf till dig Neko. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Neko skrev 2010-02-01 17:29:08 följande:
    Konstigt, jag kan inte heller citera dej Skumboll... =S Vi velar fram och tillbaka mellan att vilja och inte. Samtidigt känner jag att jag skulle vilja ha ett barn som man kan prata med, och lära en massa saker, sådär som jag tänkte före vi fick vår son. Trots att vi älskar honom över allt annat så känns det så sorgligt om man aldrig skulle få uppleva allt det där. Fast å andra sidan om vi skulle få ett till barn som honom så finns det en risk att vi skulle gå under för han är verkligen krävande =/ Önskar nästan att det hade varit ett genetiskt fel så att man skulle kunna screena för det i förväg.
    Nu funkade det!
    Jag tror man är starkare än vad man tror! Även om du nu känner att du inte skulle klara av ett till likadant barn så tror jag att när man väl är där så klarar man det också. Man pressar gränsen lixom. Det är ens barn, och man gör ju allt för dem. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Jag blir tokig! Varför har vi sån jävla otur med allt...

Kommer inte få sonen sjukskriven. Han måste vara allvarligt sjuk, fara för hans liv och dessutom måste han ligga inlagd. Tack för det.
    Ingen j*vel bryr sig ju om att man inte klarar det ekonomiskt. Det om något lär ju inte hjälpa sonen....
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    tillit71 skrev 2010-02-02 16:01:27 följande:
    Har inte läst o följt hela tråden men jag undrar om ni inte får vårdbidrag för killen? Eller är ni mitt i all utredning....?
    Jag har skickat in ansökan....men vi får inget läkarintyg, det dröjer evigheter och innan läkarintyget är inne får vi ju ingenting.
    Fast de tror bara att vi får lägsta vilket på något sätt inte väger upp en lön. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Autismtråd 9